קולנוע יווני: טסאנגארי. זויס. לנטימוס. מקרידיס.

CART
~
1. שבלייה: הסרט החדש של אתינה רייצ'ל טסאנגארי 
עד שנדע מי יהיו הזוכים של פסטיבל לוקרנו ה-68, אנחנו זוכים לקבל סוף סוף הצצה לאחד הסרטים הכי מסקרנים בתחרות הרשמית (ובכלל, לשנת 2015): "שבלייה" של אתינה רייצ'ל טסאנגארי ("אטנברג"). את התסריט כתבה טסאנגארי בשיתוף עם אפטימיס פיליפו, מהקולות הייחודיים והמרשימים שעלו בקולנוע היווני בשנים האחרונות ("קינֶטה", "שן כלב", "הרי האלפים", "הלובסטר"), וכפי שניתן היה לצפות: זה נראה מוזר, מעורפל ומושך בו זמנית.
~
2. קאזוס בלי: סרט קצר של יורגוס זויס ("Interruption")
במאי יווני נוסף שכדאי לשם אליו לב השנה, הוא יורגוס זויס. נולד באתונה, 1982, למד מתמטיקה יישומית ופיזיקה באוניברסיטה הטכנית הלאומית של אתונה, וכן בימוי קולנוע באתונה ובאוניברסיטה לאמנויות בברלין. יש משהו מעניין בבמאים שמגיעים לקולנוע משדה אחר לחלוטין, בין השאר בשל המטענים הנוספים שמשפיעים על העבודה שלהם.
פיצ'ר הביכורים של יורגוס זויס, Interruption, יוקרן השנה בפסטיבל ונציה במסגרת תחרות אוריזונטי (ונשמע מבטיח למדי). אך זו לא הפעם הראשונה שזויס יגיע לוונציה – בשנת 2010 הוקרן בפסטיבל סרטו הקצר Casus Belli, וכעבור שנתיים הוקרן בו סרטו הקצר השני, Out of Frame, שגם זכה בפרס הסרט האירופאי הקצר הטוב ביותר. ב"קאזוס בלי", שמתייחס באופן טראגי-קומי למצב הכלכלי הקטסטרופלי שפקד את יוון (והזכיר לי על הדרך את "פרולוג" של בלה טאר), תוכלו לצפות כאן.
~
3. בייבי אסטרואיד: יורגוס לנטימוס מביים קליפ למוזיקאי Leon Of Athens
פרט להיותו הדמות המרכזית שנצבה בחזית, מה שניתן לכנות בזהירות, "הגל היווני החדש", העשייה של יורגוס לנטימוס ("שן כלב", "הלובסטר") חרגה בשנה שעברה מגבולות המסך הגדול אל מחוזות הוידיאו המוזיקלי: "בייבי אסטרואיד", הוא קליפ המורכב מאסופת סיטואציות לנטימוסיות, קומיות-שחורות, שביים עבור אמן האינדי רוק-פופ האתונאי, Leon of Athens. קאצ'י.
~
4. הפקיר האחרון: סרט קצר של באביס מקרידיס ("L")
בטרם כתבו את "שבלייה", אתינה רייצ'ל טסאנגארי ואפטימיס פיליפו, היו אמונים על התסריט של L – הפיצ'ר הראשון של הבמאי היווני באביס מקרידיס (לפי כמות הקשרים והשמות שעולים שוב ושוב בפרוייקטים שונים, עושה רושם שכולם מכירים את כולם בתעשיית הקולנוע היוונית). שבע שנים לפני שיצר את L, ביים מקרידיס ב-2005 את הסרט הקצר "הפקיר האחרון", שכתב על-פי סיפור קצר מאת הסופר הצ'יליאני לואיס ספולוודה ("הזקן שקרא סיפורי אהבה"). גם אצל מקרידיס, השוטים הסטאטיים החתומים מעצבים סיטואציות שיש בהן מיזוג של הומור, זעזוע וטאצ' ביזארי. צפו בו.
פוסט זה פורסם בקטגוריה בקרוב!, מוסיקה, סרטים קצרים, פסטיבלי קולנוע, קולנוע יווני. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על קולנוע יווני: טסאנגארי. זויס. לנטימוס. מקרידיס.

  1. קמילה הגיב:

    ראיתי עכשיו שבלייה בפרמיירה בלוקרנו איזה אכזבה. סרט שנראה כמו תוכנית ריאליטי ממש לא מושך לא פוגע ולא מעניין. חבל. אתמול ראיתי את 'תיקון' הישראלי, איזה סרט מוזר, כבד אבל חכם. נראה לי שהוא יזכה, עושה רושם שהוא מבושל היטב מכל כיוון. לי היה קצת מעיק אבל אני יכולה להבין את אלה שהתלהבו ממנו.

    • עמית ל. הגיב:

      איזה כיף לך שאת בלוקרנו! מבאס לשמוע שהתאכזבת מ"שבלייה". אבל אני בכל זאת מקווה שתהיה לי הזדמנות לצפות בו בקרוב, שאוכל לשפוט בעצמי.

  2. omrif הגיב:

    גם אני ראיתי את chevalier בלוקרנו, זה היה על הפנים. באמת. סרט אינפנטילי של בימאית אינפנטילית ):

  3. פינגבאק: פסטיבל ונציה 2015 | פְריק – מגזין אלטרנטיבי

כתיבת תגובה