הסדרות החדשות של עונת הסתיו 2013-2014: קומדיות

SFN
בתחילת השבוע נחתם בלוס-אנג'לס טקס פרסי האמי ה-65, שמעבר להתעלמות גורפת מן הפייבוריטים שלי (למעט סטיבן קולבר המלך), היווה תזכורת נוספת לפער שצברתי בתחום הקומדיה הטלוויזיונית עם סדרות כמו "משפחה מודרנית", "ויפּ", "לואי" ו"מחלקת גנים ונוף". יחד עם זאת, השאיפה לצמצום הפער בעתיד הנראה לעין, אינה מבטלת את הצורך במציאת הדבר הבא שיגרום לי להשתנק מצחוק וללכלך את הספה בפרורים סוררים של עוגיות שמרים. למרבה האירוניה, דווקא סקירת הקומדיות החדשות של עונת הסתיו, לוותה מצדי בעוויתות של כאב (ולא בשרירי הלסת).
נהוג לומר שהדף סובל הכל, אך ייתכן מאוד שרשתות הטלוויזיה האמריקאיות חושבות כך לגבי העיניים שלנו, שכן כיצד ניתן להסביר את כמות הסיטקומים הגנריים, הפלקטיים והמזויפים שהן עתידות להמטיר עלינו בשבועות הקרובים? סדרות שממשיכות לקדש את אותם "ערכי משפחה" אידאליים, משהיינו דמויות בפרסומת למכונת כביסה משנות החמישים והסבא של כולנו הוא אותו כרסתן חביב שמחלק סוכריות ורטרס אורגינל. כאילו לא הייתה "המשרד" מעולם, ו"תרגיע" היא בסך הכל המלצה לאנשים נלהבים מדי בשעה מוקדמת של הבוקר. With that in mind, בתום ניסיון לברור את המוץ מן התבן (עד כמה שניתן), קבלו את עשרת הקומדיות הבאות של עונת הסתיו בטלוויזיה.
~
10. The Goldbergs (ערוץ: ABC)
יוצר: אדם פ. גולדברג
תאריך עלייה לשידור: 24 בספטמבר, 2013
יתכן שאחרי הצפייה בטריילר הבא, גם אתם תמהרו לבדוק בלוח התאריכים שאנחנו בשנת 2013. The Goldbergs היא מסוג הסדרות שדי מדהים לראות היום על המסך – קומדיה משפחתית הממוקמת באייטיז, עם כל האביזרים המתבקשים מעידן בו מחשבים ביתיים פעלו על דיסקטים והאקס-בוקס החדשני ביותר נקרא אטארי.
אדם פ. גולדברג, יצר קומדיה אוטוביוגרפית המגוללת את חוויותיו משנות התבגרותו, כבן למשפחה יהודית עם אימא שתלטנית ואבא עם טעם מוסיקלי מפוקפק. שלא כמו הפלא הטלוויזיוני של ג'אד אפאטו למשל, שנקרא במקומותינו "זרוקים ויורמים", החזרה לעבר הנוסטלגי של The Goldbergs נראית פחות מעודנת, מפוקחת וריאליסטית ויותר קולנית, מוגזמת ולא ממש מתוחכמת. למרות הכל, מעניין יהיה לבדוק כיצד בשנת 2013 עובדת קומדיה בטעם של פעם, גם אם הטעם הזה העלה קצת עובש.
~
9. We Are Men (ערוץ: CBS)
יוצר: רוב גרינברג (ממפיקי "איך פגשתי את אימא")
תאריך עלייה לשידור: 30 בספטמבר, 2013
יש שחקנים שמגיעים לשלב הזה בקריירה בו הם מרגישים צורך עז להשיל מעצמם את תדמית הילד הטוב ולפרוץ מחדש כחיית סקס חסרת רסן. ג'רי אוקונל, מי שהחל את דרכו הקולנועית כילד העגלגל ב"אני והחבר'ה" והמשיך בסדרות טלוויזיה כמו "גולשים בזמן", מככב בימים אלה בקומדיה החדשה של CBS בתפקיד… "הפלייבוי". לא יודע, אולי בשביל חלק מכם זה עובד, אבל אותי זה מביך לא פחות מלראות את ההורים שלי רוקדים גנגנאם סטייל.
עם כל הכבוד לשרירי הקיבורת של אוקונל, מישהו צריך להגיד לו שמה שעבד עם הסוכן מולדר, נראה פשוט ביזארי במקרה שלו. הרי כל הקטע עם סמלי סקס גבריים הוא אותו מבט מבויש על השער של GQ שתוהה "אני סמל מין? אתם צריכים לראות אותי קם בבוקר". אך כששחקן מנסה למתג את עצמו מחדש – אחרי כמעט 30 שנות קריירה – כרב-שגל, זה מרגיש בעיקר פתטי, בערך כמו הסדרה הזו (והשם We Are Men בהחלט לא עוזר לה להישמע פחות בהמית).
בעיקרון, אם מישהו יצליח לשרוד את ההופעה של ג'רי אוקונל מענטז בספידו אצל אלן (בעוד נשים בקהל מתופפות על ישבנו), מבלי לרצות לקפוץ ליקום מקביל בו זה מעולם לא התרחש, הוא ככל הנראה כשיר לצפות בקומדיה הגברית החדשה.
~
8. Rake (רשת: FOX)
יוצר: פיטר דנקן
תאריך עלייה לשידור: אמצע העונה
במאֵי קולנוע שחוצים את גבולות המדיום אל הסלון הביתי זה אמנם לא דבר חדש, אך לרוב מעורר סקרנות. סקורסזה עשה זאת עם "אימפריית הפשע", אלפונסו קוארון יעשה זאת בקרוב עם Believe, ומסתבר שגם במאי טרילוגיית "ספיידרמן", סם ריימי, יצטרף לרשימה עם בימוי פיילוט לדרמה הקומית החדשה "Rake", שמבוססת על סדרה אוסטרלית באותו שם.
במרכז הסדרה ניצבת דמותו של קיגן דין, עו"ד פלילי שסובל מבעיות אישיוֹת שמחרבות את יחסיו עם הסביבה ומובילות אותו להרס עצמי. באוסטרליה שודרו עד כה שתי עונות (הראשונה שבהן עלתה ב-2010), כשלשתי הגרסאות אחראי פיטר דנקן. את התפקיד הראשי בגרסה האמריקאית מגלם השחקן גרג קיניר, שכבר מהטריילר נראה שמוק אמיתי ובלתי נסבל שיהיה לי קשה לחבב. מצד שני, כבר ראיתי טיפוסים נאלחים שהצליחו לגרום לי לשוב אליהם שבוע אחר שבוע (חסרי בושה, ניפ/טאק) כך שאולי לא כדאי לבוא פסימי.
~
7. About a Boy (רשת: NBC)
פיתוח: ג'ייסון קטימס (ממפיקי ותסריטאי "בוסטון פאבליק" ו"אורות ליל שישי")
תאריך עלייה לשידור: אמצע העונה
האמת, אני די סקפטי לגבי הסדרה הזאת. העיבוד הטלוויזיוני ל"על הילד", מגיע 11 שנים לאחר העיבוד הקולנועי המוצלח של האחים כריס ופול וייץ לרומן המוצלח בפני עצמו של ניק הורנבי מ-1998, והסיכוי שהוא יתעלה עליהם, או לכל הפחות ישתווה אליהם, מרגיש לי קלוש אם לשפוט עפ"י התמונה הבאה שמחליפה את חצי החיוך הבריטי באמריקאיות מלוקקת מאושר.
במרכז About a Boy, ניצבת דמותו של וויל, רווק באמצע העשור השלישי לחייו עם יותר מדי זמן פנוי ופחות מדי כיוון בחיים, שנתקל במרקוס – ילד לאם חד-הורית מעורערת בנפשה, שמשבש את אורחות חייו ומעניק להם משמעות מחודשת. זהו סיפור התבגרות של שתי דמויות, שמתרחש במקור בשנות ה-90, והעיבוד הקולנועי עם יו גרנט וניקולס הולט הצליח לתאר אותו תוך שילוב ראוי בין הומור למלנכוליה, על רקע מעטפת צלילים נעימה של בדלי דרון בוי. לגרסה הטלוויזיונית עדיין אין טריילר כך שאני אתן לה ליהנות מחמת הספק, אבל קשה לומר שיש לי ציפיות כלשהן.
AboutAB
~
6. The Wrong Mans (ערוץ: BBC Two)
יוצרים: ג'יימס קורדן ומת'יו ביינטון ("גווין וסטייסי")
תאריך עלייה לשידור: 24 בספטמבר, 2013
משהגענו לבריטים, דברים רק הולכים להשתפר. כמו לא מעט סדרות מהממלכה המאוחדת, גם את קומדיית האקשן של ג'יימס קורדן ומת'יו ביינטון יהיה קל לחסל בזריזות – ששה פרקים בני חצי שעה כל אחד, המגוללים יחדיו סיפור על שני גברים רגילים מברקשייר, הנקלעים בעל כורחם לרשת פשעים, קונספירציות ושחיתות, במה שמובטח מפי היוצרים כשילוב בין "24" ל"לקרוא ולשרוף". בתפריט: צעקות, פיצוצים, ובדיחת סטיבן סיגל. אני צופה התמכרות מהירה.
~
5. Getting On (ערוץ: HBO)
מפיקים: מארק וי אולסן, וויל שפר (Big Love)
תאריך עלייה לשידור: 24 בנובמבר, 2013
באופן אישי, אני יכול להבין איך רימייקים אמריקניים לסרטים וסדרות יכולים להביא לצופים מסוימים את הסעיף.  בינינו, מי באמת רצה לראות גרסה אמריקנית ל"סקינס"? מצד שני, עיבודים אמריקניים לסדרות בריטיות הוכיחו עצמם לא אחת כמוצלחים ("הכי גאים שיש") ואף גאוניים ("המשרד") בהגיעם לידיים הנכונות – קל וחומר כשמדובר ברשת כמו HBO, אז סיכויי ההצלחה רק עולים. הפעם אנו נושאים את עינינו לעבר Getting On, קומדיה שמתרחשת במחלקה גריאטרית בביה"ח, המבוססת על סדרה בריטית באותו שם ששודרה בין השנים 2009-2012, למשך 3 עונות. טריילר שישביע את סקרנותנו עוד אין בנמצא, אך טעימה מהגרסה המקורית בהחלט קיימת.
~
4. Hello Ladies (ערוץ: HBO)
יוצרים: סטיבן מרצ'נט ("המשרד", "ניצבים"), לי אייזנברג, ג'ין סטפניצקי
תאריך עלייה לשידור: 29 בספטמבר, 2013
שילוב נוסף בין הכוחות הבריטיים ל-HBO והפעם בסדרה קומית חדשה בכיכובו של סטיבן מרצ'נט, מכותבי ובמאי "ניצבים" ו"המשרד" בגרסת המקור. Hello Ladies, מתחקה אחר חייו של מעצב אתרי אינטרנט בריטי שמעתיק את מקום מגוריו ללוס-אנג'לס, בתקווה למצוא ריגושים ואהבה. אלא שסטיבן מרצ'נט, כפי שתראו, הוא לא בדיוק ג'וני דפ (וכדי לקבל מושג טוב יותר לגבי סטיבן מרצ'נט, מומלץ לצפות בראיון המצחיק שנערך אתו לאחרונה בתכנית של ג'ימי קימל). אם יוחלט בעתיד על גרסה ישראלית לסדרה, אני מציע את "אהלן כפרות", בליהוקו המתבקש של משה פרסטר.
~
3. The Michael J. Fox Show (רשת: NBC)
יוצרים: סם לייבורן, וויל גלוק
תאריך עלייה לשידור: 26 בספטמבר, 2013
אין אדם בעולם שלא אוהב את מייקל ג'יי פוקס. תראו לי אדם בעולם שלא אוהב את מייקל ג'יי פוקס ואני אראה לכם הומואים שחיים בכיף ברוסיה. למעשה, אי אפשר שלא לאהוב את מייקל ג'יי פוקס. תשאלו אפילו את מארז ה-DVD של "בחזרה לעתיד" שקורץ לי מהמדף. מייקל ג'יי פוקס יישאר לעד אותו נער נצחי שכולנו אוהבים וחרדים לשלומו, בין אם הוא מנסה להפגיש את הוריו הבדיוניים ובין אם הוא מתמודד עם מחלה ארורה שהדירה אותו מהמסך.
אבל הנה הוא חוזר. הפרקינסון לא נעלם, אך כעת מייקל ג'יי פוקס בשל להתמודד אתו באופן הכי טוב שאפשר – לצחוק עליו. להשתמש בו כמאפיין נוסף באופי של דמות בדיונית. וכך האנושיות וההומור שקורנים מן המסך, בשילוב הגעגועים והסקרנות שבמפגש המחודש, יוצרים את הציפייה ל"מופע של מייקל ג'יי פוקס".
יש לציין כי זו אינה ההופעה הטלוויזיונית הראשונה בה מייקל ג'יי פוקס מתייחס בהומור למצבו. הוא עשה זאת גם בעונה השמינית של "תרגיע" – סדרה מושלמת לאירועים טלוויזיוניים מן הסוג הזה – שכללה את הסצנה הקורעת הזאת. החשש העיקרי מ"המופע של מייקל ג'יי פוקס" הוא מיצוי מהיר של אלמנט ההומור העצמי ו"בדיחות הפרקינסון". יכולתה של הסדרה להחזיק את הצופים לאורך זמן, היא שאלה שתענה, מן הסתם, במהלך השבועות הבאים.
~
2. The Crazy Ones (רשת: CBS)
יוצר: דיוויד אי. קלי
תאריך עלייה לשידור: 26 בספטמבר, 2013
בשלהי שנות השבעים, שודרה ברשת ABC סדרת מד"ב בשם "מורק ומינדי" – סדרת-בת לסיטקום האמריקני "ימים מאושרים", שעסקה בחייזר דמוי אדם המגיע לכדור הארץ ומתאהב בזבנית בחנות תקליטים. את החייזר גילם רובין וויליאמס. " מורק ומינדי" רצה במשך 4 עונות ונחשבה לסדרה היחידה בה גילם רובין וויליאמס תפקיד קבוע. כעת, 32 שנים אחרי, רובין וויליאמס שב למסך הקטן תחת ניצחו של לא אחר מאשר דיוויד אי קלי – האיש שאחראי על סדרות כמו "אלי מקביל", "הפרקליטים", "שיקגו-הופ" ו"בוסטון ליגל".
בסדרה החדשה של קלי (בעלת השם ההולם, The Crazy Ones), מגלם וויליאמס חייזר, סליחה, סוכן פרסום שעובד בחברה בשיקגו, יחד עם בתו, אותה מגלמת שרה מישל-גלר ("באפי", לצעירים שביניכם). אין ספק שהקאסט נשמע מבטיח והעסק מריח מפוטנציאל. יחד עם זאת, מבט מהיר בטריילר הקצבי מעיד כי רובין וויליאמס הוא רובין וויליאמס ובהתחשב בחיבה של דיוויד אי קלי לדמויות מטורללות, קיים סיכון שרובין וויליאמס יהפוך לאחת הדמויות הכי מעצבנות שנראה על המסך בשבועות הקרובים. מצד שני, קלי אוהב לעסוק גם בצד הרגיש והפגיע של דמויותיו, כך שהאוקטן הגבוה עשוי לעבור דילול מסוים שימנע מן הסדרה להפוך לאלי מקביל על אסיד. מה שבטוח, אל תצפו לדון דרייפר.
~
1. Super Fun Night (רשת: ABC)
יוצרת: רייבל ווילסון
תאריך עלייה לשידור: 2 באוקטובר, 2013
ונסיים בחידה: איך קוראים לסדרה אמריקאית על חבורת בנות, שנוצרה ע"י שחקנית צעירה ומצחיקה בעלת עודף משקל – שבנוסף מככבת בתפקיד הראשי – לאחר שעברה מהקולנוע לטלוויזיה? אם תשובתכם היא "Super Fun Night, הסדרה החדשה של רייבל ווילסון", זכיתם לסיים את הפוסט בתחושת סיפוק עצמי.
למרות שטרם ראיתי את תפקידה המדובר ב"מסיבת רווקות", רייבל ווילסון הוא שם שלא קל להתחמק ממנו בימים אלה. הטריילר לסדרה החדשה שלה, בהפקת קונאן או'בריאן, נראה כיפי ומבדר (כנ"ל לגבי הטיזר-מיוזיקל עם Don't Stop Me Now). בהשוואה מתבקשת – או שלא, בעצם – ל"בנות", הסדרה נראית פחות ריאליסטית ויותר סלפסטיקית וצבעונית. מה שכן, לפחות עכשיו אולי ירדו מהקילוגרמים העודפים של לינה דנהאם…
~
סדרות חדשות נוספות: Masters of Sex, דרמה קומית של ערוץ Showtime על צמד חוקרי המיניות משנות השישים, מאסטרס וג'ונסון, שבדקו את תגובות גוף האדם בעת קיום יחסי-מין; The Family Guide, סיטקום של NBC, עם ג'יי.ק'יי סימונס המעולה; Looking, קומדיה גאה על קבוצת חברים המתגוררת בסן-פרנסיסקו, שעתידה לעלות למסכי HBO בשנה הבאה; Man Down, קומדיה בריטית שתעלה בקרוב בערוץ 4, פרי יצירתו של גרג דיוויס (שגם מככב), הזכור בעיקר מתפקידו כמר גליברט – מנהל בית-הספר הקשוח מהסדרה הבריטית הקורעת, The Inbetweeners.
פוסט זה פורסם בקטגוריה ביקורת טלוויזיה, בקרוב!. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

5 תגובות על הסדרות החדשות של עונת הסתיו 2013-2014: קומדיות

  1. פינגבאק: הסדרות החדשות של עונת הסתיו 2013-2014: דרמות | פְריק – מגזין אלטרנטיבי

  2. יעל ר. הגיב:

    עד כה יצא לי לראות מכל השלל שלעיל רק את פרק הבכורה של The Crazy Ones, והוא מביך למדי. סוללה מרשימה של שחקנים וכוכבים אורחים, אבל זה לא מספיק כשאין יותר מדי כישרון במחלקת התסריטאים. לא ידעתי מי השם שמאחורי, אבל כשבכותרות הסיום הפציע השם דייויד E קלי, פלטנו: "נו, טוב, לא פלא".
    גם "ברוקלין תשע תשע" היתה לא מצחיקה וממש כואבת, במובן של לראות איך שחקן מעולה כאנדרה באוור מתבזבז ואיך השחקן הראשי ממש דורש ששמו יצבע באדום או שחור על לוח מחלק הרצח הקרוב.

    • עמית ל. הגיב:

      פרק הבכורה של The Crazy Ones באמת היה נפילה. הוא היה מעושה ולא מצחיק, נוסף על הנוירוטיות המעצבנת של רובין וויליאמס והרגשנות-בכל-מחיר ביחסים שלו בתו (ואני עוד מאוהבי דיוויד אי. קלי, בייחוד הפרקליטים, בוסטון פאבליק ושלושת העונות הראשונות של אלי מקביל).

      דווקא ברוקלין 9-9 הייתה משעשעת אבל ההומור שלה התחיל לעייף כבר בפרק השלישי, הדמויות שטוחות יותר ממקל ארטיק ואנדי סמברג הוא באמת מסוג האנשים שלראות אותם במשך עונה שלמה עשוי לגרום לתופעות לוואי לא סימפטיות.

      מבין כל הקומדיות שכתבתי עליהן, אני יכול להמליץ בלב שלם על The Wrong Mans הבריטית, שהיא פשוט הנאה צרופה. היא גם מאוד מצחיקה ומתיו ביינטון החמוד (שמגלם את סאם) פשוט הורס אותי (גם ג'יימס קורדן, שמגלם את השותף שלו, משעשע. הכימיה ביניהם עובדת יופי!). חבל רק שעוד שני פרקים זה נגמר.

  3. אלכס הגיב:

    The Crazy Ones פשוט טרחני ומנסה להיות מצחיק עם type casting. הסדרה מריחה כמו כזו שלא תשרוד מעבר לעונה שלישית, כי כמה גימיקים אפשר למחזר? The Goldbergs מצחיקה מאוד, הפרק שבו האמא מלמדת את הבן לרקוד בגלל שיעורי ההתעמלות שהיא לוקחת זכור לטובה

  4. פינגבאק: נגנז בגנזך מהדורת ה – 27.09.2013 | ניימן 3.0

כתיבת תגובה