יוצאים ממאורת הזאבים

LoThBo
~
1. טיזר מסמרר שיער לחדש של יואכים טרייר
למרבה השמחה, כל החומרים ששוחררו עד כה מהסרט החדש של יואכים טרייר, Louder than bombs, נראים פשוט נפלא. בין אם זו דוגמית מההופעה של הקאסט החלומי (איזבל הופר, ג'סי אייזנברג, גבריאל ביירן) ובין אם זה הטון הריאליסטי שכולל את טביעת האצבע המלנכולית של הבמאי הנורבגי. אף כי מדובר ביצירה הקולנועית הראשונה של טרייר בשפה האנגלית, הוא מגיע אליה עם הצוות שסייע לו ליצור את שני סרטיו הקודמים: התסריטאי אסקיל ווגט, הצלם יעקב אירה (שצילם גם את "סוף המסע" בכיכובו של אייזנברג), המלחין אולה פלוטום (שאחראי גם על המוסיקה של "כוח עליון") והעורך אוליבייה בוגה קוט. קבלו את הטיזר האווירתי והמצמרר של הסרט, שעלה לאחרונה.
~
2. יס אנד יס! טיזר לסדרת המד"ב החדשה של ג'ונתן נולאן ו"סנס8" חוזרת לעונה שניה
שתי סדרות המד"ב הגדולות של 2015 – אחת הסתיימה בהצלחה, השנייה טרם התחילה. אבל איזה חדשות מרנינות יש לגבי כל אחת מהן. ראשית, ווסטוורלד – סדרת המד"ב החדשה של ג'ונתן נולאן וליסה ג'וי, בהפקת ג'יי ג'יי אברהמס, הגיחה השבוע עם טיזר שהצליח לעורר את כל בלוטות החשק. קשה לדעת עד איזו רמה היא תתבסס על "עולם המערב" של מייקל קרייטון מ-1973, אבל נראה שלפחות רעיון המציאות המדומה של המערב הפרוע נשמר גם כאן. אז ככה נראה הלהיט הבא של HBO.
כמי שבלע את "סנס8" כמעט ברצף, הייתי צריך לנחש שאם "נטפליקס" יטילו על הצופים את הבשורה באשר לגורלה – זה יקרה ב-8 באוגוסט (כשתראו את הסדרה, תבינו מדוע). זו סדרה מטורפת בהיקפה ובערכי ההפקה שלה וקרוב לוודאי עולה לא מעט (צריך לצלם סצנה במטוס? תשכחו מגרין סקין – הצוות והשחקנים יצלמו במטוס באוויר! צריך לצלם סצנות באיסלנד? בסיאול? בהודו? יאללה, תארזו ת'מזוודות), כך שעונה שנייה לא הייתה החלטה ברורה מאליה. אבל עם ציון גולשים ממוצע של 4.2 (מתוך 5) וקהילת צופים נרגשת ותוססת, מערכות היחסים הטלפתיות והפזיות בין 8 הדמויות בסדרה, ימשיכו לענג אותנו בחבילה נוספת של פרקים פרי מוחם הקודח של הוואשובסקיז וג'יי מייקל סטרזינסקי. ואם הקהל מאושר, תארו לכם איך מרגיש הקאסט.
~
3. יוצאים ממאורת הזאבים: האחים אנגולו נוסעים להוליווד
אחרי שכיכבו בסרט הדוקומנטרי המדובר של השנה, האחים אנגולו נוסעים להוליווד. תקציר הפרקים הקודמים: במשך 15 שנים היו 7 האחים לבית אנגולו נעולים לפי צו הוריהם, בדירה רעועה במנהטן. הקשר היחידי שלהם לעולם החיצוני נעשה באמצעות אינספור סרטים שנצפו ושוחזרו על-ידם בביתם. את צעדי היציאה הראשונים שלהם לעולם, תיעדה הבמאית קריסטל מוסל בסרטה The Wolfpack (שזכה בפרס השופטים בפסטיבל סאנדנס האחרון). מאז יציאת הסרט, מדלגים האחים בין פסטיבלי קולנוע שונים ולאחרונה אף קפצו להוליווד לבקר באתרים מתוך הסרטים האהובים עליהם ולפגוש את הבמאים וויליאם פרידקין ("מגרש השדים") ודיוויד או ראסל (שיוצא כאן ממש חמוד ואדיב). מגניבים החבר'ה האלה.
וכמובן, אם יש משהו שמגיע לבנאדם אחרי 15 שנות הסתגרות בבית מול אינספור סרטי קולנוע – זו הזכות לפשוט על הארון של קריטריון.
~
4. מה המקום של מבקר קולנוע בעידן הדמוקרטיזציה של האינטרנט?
בשנים האחרונות צפה ועולה סוגיית מבקר הקולנוע לאן. בעידן בו כל עולל עם חיבור לאינטרנט יכול לפתוח בלוג ולכתוב על קולנוע, היכן זה מציב את המבקר הוותיק והמנוסה? איזה ערך יש לביקורת קולנוע אנליטית בתרבות שאמצעי המבע שלה מצטמצמים ללייק ודיסלייק? האם טקסט מפורט של מבקר קולנוע אקדמאי ניחן במשקל גדול יותר עבור ציבור הקוראים הרחב, מאשר ציוץ של בלוגר שהשתחל להקרנת טרום-בכורה וחרץ את דעתו על הסרט עוד בטרם עלו כתוביות הסיום? האם האינטרנט הרס את ביקורת הקולנוע המקצועית או דווקא פתח את השיח לביקורת מנקודת מבט אקלקטית יותר, כזו שאינה בהכרח של הגבר-הלבן-הסטרייט-המבוסס?
שאלות אלו ואחרות רלוונטיות כיום יותר מאי פעם, בייחוד על רקע פיטורים של מבקרי קולנוע נחשבים מפלטפורמות נחשבות, שלא לדבר על סגירתן של אותן פלטפורמות, כדוגמת אתר הקולנוע The Dissolve (מבית פיצ'פורק), שנפח את נשמתו הוירטואלית ב-8 ביולי השנה. בניסיון לענות עליהן, התקבצו חמישה עורכי ומבקרי קולנוע לדיון משותף. מעבר לדעות השונות, יש פה עיסוק בקשר שבין ביקורת קולנוע, אינטרנט ו-ויראליות שמעניין (ולעיתים מצער) לשמוע.
~
5. החתול השחור של כריסטופר
פוף, מלא זמן שלא יצא לי לשמוע את Never Shout Never. זכור לי שהתמכרתי פעם ל-Love Is Our Weapon אבל מאז די שכחתי מהחבר'ה האלה. מסתבר שהסולן כריסטופר דרו, השיל את המראה שאפיין אותו בזמנו – תערובת של נער אימו עם אישיות של היפי מחבק עצים – לטובת חזות מחוספסת שנראה כי עברה כמה סבבי הופעות מלאי הרפתקאות. אבל הקול היפה שלו נותר זהה ואפשר לשמוע אותו על פני 10 הרצועות החדשות של האלבום החדש "חתול שחור". שיר הנושא של האלבום, הוא ללא ספק הבולט – ולטעמי גם המוצלח ביותר – מתוכו. זה הביצוע בלייב.
[מילים]
פוסט זה פורסם בקטגוריה בקרוב!, טלוויזיה, מוסיקה, קולנוע תיעודי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על יוצאים ממאורת הזאבים

  1. רוני הגיב:

    תודה. בזכותך ראיתי את The Wolfpack המדהים. אני מקווה שהם יתחילו לעשות סרטים, אני אשמח לראות משהו שלהם.

  2. רוני הגיב:

    constuction zombie!. נפלא. ומאד פיוטי.

כתיבת תגובה