ריקוד המכונאי: אבּי מקנני היא הלסבית הכי מגניבה כרגע על המסך ~ חייו הסודיים של מכונאי רכב ~ פול לובש צורה של נערה אנושית ~ פרפיום ג'יניוס ירקיד אתכם כל הדרך אל הבר

~

1. עבודה בתהליך

אבי מקנני, טים מייסון ולילי וואשובסקי משגרים קומדיה קווירית נהדרת לשואוטיים

מתי בפעם האחרונה ראיתם בטלוויזיה קומדיה דרמטית בהובלת בּוצ'ה שמנה בת ארבעים פלוס, עם שיער מאפיר ונטייה לאובדנות? אם התשובה היא "אה… בחיים לא?!", שווה להתכוונן אל הסדרה החדשה שעלתה השבוע בשואוטיים "Work in Progress", שכבר מהפרק הראשון מסתמנת כבונבוניירה ששווה לפנות לה מקום בבטן.

אבּי מקנני וטים מייסון, קומיקאים וחברים שהשתפשפו במשך שנים בהופעות אימפרוב בשיקגו, הקרינו בפסטיבל סאנדנס האחרון את הפיילוט לסדרת הטלוויזיה הראשונה שיצרו במשותף, וכתבו יחד עם לילי וואשובסקי (שהתרחקה לאחרונה מעולם המד"ב, והותירה את לאנה ורודת־הראסטות לנצח על תחיית "המטריקס"). אבי, בתפקיד הראשי, מגלמת בסדרה את… אבי. אישה בעלת אישיות כובשת, מבואסת ומצחיקה (שמזכירה לי שילוב של נשים מבוגרות שאהבתי לעבוד איתן בעבר), המרגישה כי היא נוסעת בנתיב ללא מוצא. "אני בת 45. אני שמנה. אני איזו קווירית דייקית שלא עשתה שיט בחיים שלה – וזאת הזהות שלי?", היא שואלת במציאות בה התחמשות בזהות מוגדרת מקנה לבעליה תחושת גאווה ועוצמה.

"אני מוקפת באנשים שמממשים את עצמיותם באופן מלא", היא אומרת לתרפיסטית שלה. "ואני כמו בניין שהשהו את הקמתו. מחורבן, עם כלונסאות בלתי גמורות. וזה חייב להשתנות – אני צריכה להפוך לבניין". התחושה הזו שכולם סביבך דוהרים על סוס בעוד אתה מתנדנד על חמור פיסח, רלוונטית במיוחד לנוכח תרבות האינסטגרם המעיקה שמשווקת חלונות ראווה מעוצבים של חיים טובים; ואולי גם עבור חלק מהאנשים שמלכתחילה לא מנהלים אורח חיים הטרונורמטיבי. אבי מצהירה כי אם דברים לא ישתפרו תוך 180 יום, היא תשלח יד בנפשה – רגע לפני שהתרפיסטית שלה מתפגרת לנגד עיניה.

המנוע של "Work in Progress", מכיל מינונים של דרמה והומור שחור אך עובד בעיקר על כנות. כזו שמאוד מספק לחוות בנוף הטלוויזיוני העכשווי. ההחלטה להציב בפרונט דמות לא שגרתית, אותנטית ומגניבה כמו אבּי מקנני, אחראית לכך במידה רבה. הצפייה בפרק הראשון מתוך השמונה שמרכיבים את העונה הראשונה, גם מבהירה היטב עד כמה היא נחוצה.

~

2. מילר ובנו

ג'סי ג'יימס קייטל הם מכונאי רכב אפוף סוד בדרמה קצרה של אשר ג'לינסקי

בימים אלו פרסם מילון מרים וובסטר את מילת השנה שזכתה למירב החיפושים במהלך 2019. מסתבר כי יותר משגולשים רצו להבין מהו Quid pro quo (מידה כנגד מידה) או את משמעות הפועל Impeach (הדיח), שנכללו בעשירייה הראשונה, הייתה זו המילה They (הם/הן) שהציתה את סקרנותם. חיפוש המילה עלה ב־313% לעומת שנה שעברה, ולמרות שסביר כי רבים כבר היו מודעים למשמעותה ככינוי גוף, בקונטקסט הנוכחי "הם" נועדה לבטא התייחסות לבני אדם המזדהים כבעלי מגדר א־בינארי. זהות שיוצאת כנגד הדיכוטומיה המגדרית של גבר/אישה, ומכילה את שניהם או אף אחד מהם.

את העלייה בחיפושים ניתן לזקוף לזכותם של הדוגמן/ית אוסלו גרייס, המגדירים עצמם כא־בינארים; ופראמילה ג'ייפאל, נציגת המפלגה הדמוקרטית שדיברה על המגדר של בנה בעת שימוע אודות זכויות להט"בים בבית הנבחרים. זו בדיוק ההוכחה לכוח שקיים בניראוּת וייצוג באמנות ובתקשורת, ובשנים האחרונות כבר ניתן להבחין בטפטוף של נציגים א־בינארים למחזור הדם התרבותי: השחקן/ית אסיה קייט דילון ("מיליארדים"), שאף זכו לכפולה במוסף "7 לילות" של ידיעות; המוסיקאי הקנדי המופלא ג'רמי דוטשר, המזוהה כ"טו־ספיריט" בהתאם למסורת הילידית ממנה צמח, ואחרים.

שם נוסף שניתן לצרף לחבורה הוא ג'סי ג'יימס קייטל, שחקן/ית ודראג פרפורמר/ית, שהפציע אשתקד ברשימת המאה של מגזין אאוט. אחרי תפקיד קטן ב"אלכס סטריינג'לאב" החביב של נטפליקס והופעה בסדרה "יאנגר", ג'סי התברגו השנה לשני סרטים קצרים, בהם הדרמה הסטודנטיאלית של אשר ג'לינסקי "מילר ובנו". במרכז הסרט: חייו של מוסכניק צעיר וחרוץ העובד עם אביו, מאיימים להתהפך בעקבות מפגש בלתי צפוי. ניסיונו להתקיל סטריאוטיפים מגדריים אמנם די פשטני לטעמי אבל המתח השקט שקיים בטון ובהופעות, מצליח להחזיק אותו יפה.

~

3. פול לובש צורה של נערה אנושית

טעימה מרומן מד"ב קווירי על בחור צעיר בניינטיז שמסוגל לשנות צורה

"Paul Takes the Form of a Mortal Girl" הוא ללא ספק מהרומנים הקווירים המסקרנים שראו אור השנה. ספר ביכורים שיצא מחדש בהוצאת וינטג', העוסק בקורותיו של סטודנט צעיר בעיר אוניברסיטאית בתחילת הניינטיז, שניחן ביכולת מופלאה: הוא מסוגל לשנות צורה. את הפרמיס המבטיח הזה הגו אנדראה לאולור שגם הם, בהתאם לרוח העלילה (והפוסט), מזדהים כא־בינארים.

על־פי התקציר המלא: השנה היא 1993 ופול פולידוריס מברמן במועדון הגאה היחידי בעיר אוניברסיטאית שוקקת פוליטיקה ומסיבות. הוא לומד תיאוריה קווירית, יש לו חברה לסבית טובה, יוצר פנזינים, משוטט ובעל חיי דייטינג עשירים. אבל לפול יש גם סוד: הוא משנה צורה. מיטלטל בפראות מריוט גרררל ל"דוב" צעיר ברתמת עור, פול משנה את גופו ומגדרו על־פי רצונו בעודו חוצה את המדינה בסדרה של הרפתקאות הלוקחת אותו מאיווה סיטי לבויזטאון, לפרובינסטאון ולבסוף לסן פרנסיסקו – מסע דרך הארכיונים הקווירים העמוקים של מאבק ועונג.

טעימה מפתיחת הפרק השני, מצורפת להאזנה.

~

4. עין בחומה

פרפיום ג'יניוס חונך מופע מחול מודרני עם סינגל מטמטם חושים

ואם בקווירנס עסקינן, אי אפשר שלא להזכיר את הטראק הנוצץ של פרפיום ג'יניוס, שנמצא כרגע בפאזת ה"רפלקטור" שלו. רצועה סקסית ומרקידה הנושקת לתשע דקות בלתי מורגשות, שמהוות חלק ממופע מחול מודרני שנוצר עם הכוריאוגרפית קייט וואליץ' וה־YC דאנס קומפני, "The Sun Still Burns Here". לפי הפרסומים "המופע חושף תמות של הידרדרות, קתרזיס וטרנסצנדנציה מן הגוף". מאוד פרפיום ג'יניוסי מצדו. למעט "עין בחומה", הדרס שחרר לא מזמן גם את "שיר פופ" בו הוא מותח את שריריו הביורקים.

*

פוסט זה פורסם בקטגוריה ביקורת טלוויזיה, גאווה ודעה - קולנוע קווירי, טלוויזיה, מדע-בדיוני ופנטזיה, מוסיקה, מחול, ספרות גאה, ספרות היא רכילות, ספרים שצריך לתרגם, סרטים קצרים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על ריקוד המכונאי: אבּי מקנני היא הלסבית הכי מגניבה כרגע על המסך ~ חייו הסודיים של מכונאי רכב ~ פול לובש צורה של נערה אנושית ~ פרפיום ג'יניוס ירקיד אתכם כל הדרך אל הבר

  1. morris הגיב:

    מותר להמתין בסבלנות כדי לקרוא את התייחסותך ל"המגדלור" של רוברט אגרס?

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s