אנו והויגה ~ המלון על שפת הנהר ~ למה בונג ג'ון־הו הוא אימת בעלי בתי הקפה בקוריאה? ~ צעצועים למבוגרים ~ הולנד מפסיק לפחד

~

1. אנו והויגה / בימוי: אי ג'יי־יונג / דרום קוריאה / 2018

כבר שנים שחברות קוסמטיקה, אופנה עילית, טכנולוגיה, מלונאות ובנקים שוכרות את שירותיהם של במאי קולנוע בעלי שם, לעצב להן סרט קצר סביב מוצר שהן חפצות לקדם או פשוט להעמיק את אחיזתן בתודעה הציבורית. ווס אנדרסון ורומן פולנסקי עשו זאת עם "פראדה"; מרטין סקורסזה עשה זאת עם "סטודיו סיטי מקאו"; וונג קאר־וואי עשה זאת עם "פיליפס"; שלא לדבר על במאים תאילנדים עכשוויים שסרטי הפרסומות שלהם מפגיזים צפיות בפלטפורמות מקוונות. השנה בחרה חברת לנקום בשיתוף מגזין האופנה מארי קלייר, להשקיע את המעות בסרט קצר של אי ג'יי־יונג, לציון חגיגות יום האישה הבינלאומי (שנערך בשמונה במארס) ועל הדרך להציג את מעלותיו של שפתון איכותי.

עשרים שנה בדיוק חלפו מאז סרטו הארוך הראשון של אי ג'יי־יונג. לצד דרמות רומנטיות ומשפחתיות, הקריירה שלו ידעה גם כמה סרטים מוקומנטרים (האחרון שבהם, "מאחורי המצלמה", אמנם קצת נודניקי אבל משעשע למדי אם אתם מעורים בנפשות הפעלות בתעשיית הקולנוע הקוריאנית), ולפני שנתיים התמודד על פרס טדי עם "אשת הבכחוס" בפסטיבל ברלין. "אנו והויגה" מגולל סיפור אהבה מונגולי בשתי שפות, בכיכובם של יון וו־ג'ין ("רק חברים?") ואן סו־הי ("רכבת לבוסאן").

~

2. המלון על שפת הנהר: הסרט השני (בשחור־לבן) של הונג סאנג־סו (עם קים מין־הי) לשנת 2018

עדיין באווירה מושלגת, סרט חדש של הונג סאנג־סו! ליתר דיוק, הסרט השני בשחור לבן של הונג סאנג־סו עם קים מין־הי לשנת 2018. סרטו הקודם, "עשב", הוקרן השנה בפסטיבל ירושלים אך למרבה הצער לא עלה בידי לפקוד אותו (הקרנה אחת נערכה ביום שישי בצוהריים ואחרת בתחילת השבוע בעשר בבוקר! מי תוקע סרט של במאי שזכה אשתקד בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל, בשעה כל־כך מחוריינת?).

"המלון על שפת הנהר", שאורכו 96 דקות, עוסק ביחסיו של משורר במשבר (שקצת מזכיר את הונג מבחינה חיצונית) עם בניו המנוכרים ושתי חברות. הוא זיכה את ג'ו־בונג קי, בתפקיד המשורר, בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל לוקרנו, ויעלה בקרוב בפסטיבלי הקולנוע בניו יורק וטורונטו.

חיבתו של האוטר הקוריאני לצילום שלג בשחור־לבן אינה חדשה, בניגוד למה שנראה כמו תנועת מצלמה ידנית שלא זכורה לי במובהק מסרטיו הקודמים (ובמונחים של הונג זו לא פחות מרעידת אדמה!). הפסקול היפהפה ממשיך את המגמה המלנכולית שהשתלטה על רצועות הנושא האחרונות שלו. כמו תמיד, הונג בחר להתפרע עם הטריילר והפעם צבע אותו בפילטר ירוק זוועתי.

~

3. למה בונג ג'ון־הו הוא אימת בעלי בתי הקפה?

החל מהיום ועד ה־16 בספטמבר, תתקיים המהדורה ה־43 של פסטיבל קולנוע טורונטו, עם ליינאפ משגע שכולל הקרנות בכורה לסרטים החדשים של קסבייה דולן, אלכס רוס פרי, ג'רמי סולנייה, קלייר דני ואחרים. בין מאות ההקרנות בפסטיבל, מתקיימים גם מפגשים מול קהל עם יוצרי קולנוע מרתקים. בשנה שעברה אחד מהם היה בונג ג'ון־הו ("זיכרונות מרצח", "המארח") שהגיע לפסטיבל עם "אוקג'ה".

למקרה שפספסתם, הבמאי הקנדי ריצ'י מהטה ישב עם בונג לשיחה משעשעת על התהליך היצירתי שלו והמשיך עם שאלות מהקהל. כמי שהומור נוכח בסרטיו גם ברגעיהם המחרידים, לא מפתיע שבונג עצמו הוא טיפוס מצחיק שלא לוקח את עצמו ברצינות תהומית. כשמהטה שואל אותו בכובד ראש "מה הסיבה שאתה קם בבוקר?" הוא משיב: "אני קם כי אני רעב. אני מתחיל את היום בלפתוח את המקרר."

באשר לתהליך היצירתי, בונג מספר כי הוא כותב בדרך כלל במהלך היום, תוך דילוגים בין בתי קפה. "אני לא מעדיף חדרים סגורים כי אני נוטה להירדם, בעוד שבבתי קפה אני לא ממש יכול לעשות זאת," הוא אומר. "באורח מעניין, בשעה שהסרט שכתבתי יוצא לקולנוע – אותם בתי קפה כבר לא פעילים. אני מעדיף בתי קפה שקטים, משמע שאין בהם הרבה לקוחות. לכן אני מאמין כי בעלי בתי הקפה עתידים לחשוש מנוכחותי." מומלץ לצפות עד הסוף, בין השאר כדי לא לפספס את הרגע שבו צעיר קנדי לבן פוצח בהודיה נרגשת ושאלה ארוכה בקוריאנית שוטפת.

~

4. סקסי טיים: התעוררות תעשיית החנויות למבוגרים בדרום קוריאה

אין דבר פחות מאיים מדילדו גומי ורוד בחנות מוארת ומחויכת לצעצועים למבוגרים, ונראה שבקוריאה עלו על העניין. במקום אתרים אפלים עם קורי עכביש ותאי ניאון סליזיים שמעוררים דחף להתקלח, שתי נשים מגניבות מסיאול החליטו לפתוח חנות ידידותית ברובע יונגסאן־גו, שתדבר אל קהל נשי החושש לדבר על חיי המין שלו. "עיסוק בחיי המין של נשים הוא טאבו גדול בקוריאה, אבל כאן אני יכולה להיות כנה לגבי זה," אומרת לקוחה צעירה שמודדת אזיקים. מדובר בחנות שהיא חלק מהתעוררות רחבה יותר בתחום, החותרת לפלס הלוך מחשבה פתוח – מודע יותר, משוחרר יותר ונטול אשמה. Two Thumbs Up!

~

5. סינגל כפול ונשיקה נועזת: הולנד ממשיך למתוח את גבולות הקיי־פופ

ואם כבר מדברים על פתיחוּת ושינוי תפישות שמרניות, אין ספק כי הולנד הוא אחד הנציגים החשובים של הדור הלהט"בי הצעיר בעולם הבידור הקוריאני. האיידול הראשון מחוץ לארון שהוציא השנה סינגל ביכורים מצליח, כבש את המקום הראשון ב"רשימת ה־100" של מגזין Dazed, והוציא לאחרונה סינגל כפול שממשיך למתוח את גבולות הקיי־פופ עם נשיקה הומואית גדולה מהחיים.

הקליפ הראשון שיצא בינואר, כבר חצה את 10 מיליון הצפיות, ולאחרונה עלו בערוץ היוטיוב שלו סרטונים המתעדים את פעילותו מאחורי הקלעים ושיחות כנות שניהל עם חברים מהקהילה. בשל מגבלות הצפייה שחלות על הקליפים של הולנד בקוריאה, ובשל היותו אמן עצמאי שאינו נתמך על־ידי אחת החברות הגדולות בתעשיית הקיי־פופ, האימפקט שלו קטן יותר בארצו בהשוואה לתהילה הבינלאומית שקצר ברשת. ועדיין, הוא ממשיך ליצור ולחצוב את הדרך לבאים אחריו עם לא מעט אומץ, סטייל ובחורים נאים. חוץ מזה, זה אחלה שיר.

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה בקרוב!, מדע-בדיוני ופנטזיה, מוסיקה, סרטים קצרים, פסטיבלי קולנוע, קולנוע קוריאני, קיי-פופ. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s