שלושה בטירה אחת ~ ארמי האמר מקריא את העמודים הראשונים מתוך "קרא לי בשמך" ~ איזבל הופר היא גברת הייד ~ הכישוף המענג של דאפי

~
1. Lying Bodies / בימוי: תומאזו לנדוצ'י / איטליה / 2015
באופן אישי, מעולם לא מצאתי את הקולנוע הישראלי כסקסי או חושני במיוחד. זה לא שאין עיסוק בסקס ומיניות בקולנוע המקומי לדורותיו, אבל איכשהו הוא כמעט תמיד נראה לי סליזי, מביך או מנוכר ועצוב כזה. יש לכך סיבות מגוונות, החל מהחזון האסתטי המוגבל של היוצר וכלה בתגובה הרגשית או האינטלקטואלית שהוא מבקש לעורר במכוון באמצעות המבע הקולנועי. עם זאת, העובדה שסצנת השלישייה ב"דיזנגוף 99" הייתה ונותרה "הסצנה הארוטית הכי טובה בקולנוע הישראלי" (לדברי אבנר שביט, במאמר לרגל 30 שנים לצאת הסרט), אומרת לא מעט בנדון.
כשמדברים על קולנוע שמשרטט על הבד תשוקה ושחרור מיני, אני מיד חושב על זה הצרפתי, הלטינו-אמריקאי, הספרדי והאיטלקי. אולי כי זה לא רק נראה טוב אלא גם נשמע טוב. הצרפתית הסמיכה או הספרדית המתגלגלת תמיד נשמעות מפתות ולוהטות יותר משפות אחרות, בטח יותר מעברית. מתי בפעם האחרונה שמעתם מישהו אומר "משק בית לשלושה" במקום מאנז'-א'-טרואה?
בין אם אלו שלושת החולמים של ברטולוצ'י, ובין אם זו טילדה סווינטון אוכלת צוהריים ב"אני, אהבה" של גואדנינו, הבמאים האיטלקים בהחלט יודעים חושניות מהי. על רקע זה, עלילת סרטו הקצר של תומאזו לנדוצ'י נראית כמעט כדבר שבשגרה. כך נראים חייהם של צעירים באיטליה! לנדוצ'י אגב, היה לעוזרו האישי של גואדנינו ב"גלים גבוהים", ועל אף שסרטו המצורף נעדר את הוויטאליות המסחררת של המאסטר האיטלקי, טביעת אצבעו בכל זאת ניכרת בעיצוב הגרנדיוזי הציורי ובסקס אפיל של הדמויות היצריות.
~
2. קליפים חדשים מתוך "קרא לי בשמך" + ארמי האמר מקריא את העמודים הראשונים מתוך הרומן של אנדרה אסימן
ואם כבר בלוקה גואדנינו עסקינן, קשה שלא להתרגש לנוכח הקרנתו הקרבה של סרטו החדש, "קרא לי בשמך". בדומה ל"אור ירח", שהגיע לישראל אחרי שדרך בפסטיבלים נחשקים, אושרר בחותמות איכות, חרך טקסי פרסים וצבר באזז אוסקרי (שהתממש ברגע בלתי נשכח), כך גם סרטו הגאה של הבמאי האיטלקי יגיע אלינו בתום מסלול דומה. כי כשמדובר בסרט הומואי, כנראה שאף מפיץ לא מזדרז לשלוף את האשראי לפני שהוא רואה קבלות.
הסרט, שהחל את דרכו בפסטיבל סאנדנס, מועמד לשישה פרסי "אינדפנדנט ספיריט" (בטקס שיערך ב-3 במארס 2018); זכה לאחרונה בקטגוריית הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי גותהאם; וזיכה את כוכבו הצעיר, טימותי צ'אלאמט, בפרס השחקן הטוב ביותר בטקס של איגוד המבקרים בניו יורק. לאור הפרסים הנוספים שגרף בעבור תפקידו כנער המנהל רומן עם סטודנט שמגיע להתארח בבית הוריו, נדמה כי הדרך אל האוסקר סלולה עבורו.
גואדנינו הכריז לא מכבר כי בכוונתו לביים המשכון ל"קרא לי בשמך" – ככל הנראה בשל האהבה הגדולה לה זכה הסרט מצד צופים ומבקרים גם יחד – אשר יתרחש 15 שנים אחרי מאורעות הסרט הראשון. עם זאת, אל תרפו מן הסוסים שכן סרטו הבא הוא רימייק מסקרן לסרט האימה האיטלקי של דאריו ארג'נטו מ-1977, "סוספיריה", בכיכובן של טילדה סווינטון, קלואי גרייס מורץ ודקוטה ג'ונסון.
עד שהסרט יעלה במקומותינו, ניתן לשזוף עיניים בכמה קליפים שווים ששוחררו מתוכו וכן להאזין לארמי האמר (שמגלם את מושא אהבתו של צ'אלאמט), מקריא בקולו את העמודים הראשונים מתוך המקור הספרותי שפרסם אנדרה אסימן ב-2007.
~
3. איזבל הופר היא גברת הייד
כמו לא מעט שחקנים שנהנים לחבור שוב ושוב לאותם במאים, כך גם המארג הפילמוגרפי של איזבל הופר מאפשר למתוח יותר מקו אחד לשמו של במאי אתו עבדה בעבר. הונג סאנג-סו, גיום ניקלו, בנואה ז'קו, אן פונטיין וכמובן, קלוד שברול ומיכאל האנקה – כולם ביימו את האייקון הצרפתי למסך הגדול יותר מפעם אחת. כמה מהם אפילו עשו זאת השנה, לרבות הבמאי הצרפתי סרג' בוזון. ארבע שנים אחרי קומדיית המשטרה "טיפּ טופּ", השניים חברו יחדיו ליצירת הדרמה "Madame Hyde”, שהוקרנה בבכורה בתחרות המרכזית בפסטיבל לוקרנו.
ב"גברת הייד", הופר מגלמת מורה אקסצנטרית שזוכה לבוז מצד תלמידים וקולגות. בלילה סוער אחד היא מאבדת את הכרתה בעקבות מכת ברק. כשהיא מתעוררת, היא מרגישה שונה. כעת, צד עוצמתי ומסוכן נוסף לאישיותה אך האם תצליח לשלוט בו? הופר זכתה על תפקידה בסרט בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל השוויצרי, והוכיחה פעם נוספת כי תפקידי מורות הם לגמרי הספציאליטה שלה.
ואפרופו איזבל הופר: כך נראה הביקור שלה בארון הסרטים של קריטריון.
~
4. דאפי מכסה את הלהיט המכשף של סקרימינג ג'יי הוקינס
פעם בכמה שנים, דאפי עושה חסד עם מעריציה הזנוחים ומשחררת לאוויר העולם רצועה מוסיקלית שגורמת לנו להתרגש ולחשוב שהנה, הזמרת הוולשית חוזרת לעניינים מאז ירדה למחתרת אחרי צאת אלבומה השני. למרבה הצער, זה לא באמת קורה. מדי פעם היא מבליחה על המסך בתפקידים קטנים ואף מספקת את שני הסנטים שלה לפסקול, כפי שעשתה ב"אגדת האחים קריי" עם טום הארדי לפני שנתיים.
אשתקד היא נצלה את מיתרי הקול הייחודיים שלה לטובת כיסוי שירו האלמותי של סקרימינג ג'יי הוקינס, I Put a Spell on You – בהפקת המלחין והגיטריסט לשעבר של להקת סווייד, ברנרד באטלר – עבור פרסומת לבושם מבית האופנה ברברי. גם אחרי שנים ארוכות של היעדרות מן הסצנה המוסיקלית, דאפי מוכיחה כי הכישוף שלה מעולם לא פג.
מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה בקרוב!, מוסיקה, סרטים קצרים, קולנוע איטלקי, קולנוע צרפתי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

w

מתחבר ל-%s