סרט קצר ללי קאנג-שנג בהפקת טסאי מינג-ליאנג ~ מותחן קומי תאילנדי אודות עסקי הרמאויות בעולם הבחינות ~ טוקיו רוקבילי ~ פצצת אנרגיה עוצרת נשימה מתוך אלבום הרמיקסים החדש של קאשיווה דאיסוקה

~
1. Single Belief / בימוי: לי קאנג-שנג / טאיוואן / 2016
מאז גילה אותו בשנת 1989, עת עבד כשומר בכניסה למשחקיית וידאו, הפך לי קאנג-שנג לשחקן קבוע בכל סרטיו של טסאי מינג-ליאנג. החל מסרט הטלוויזיה "כל פינות העולם" ועד לסדרת סרטי "Walker", שהאחרון שבהם יצא לפני שנתיים. מעבר להופעותיו בסרטיו של המאסטר הטיוואני, השחקן בן ה-48 גם כתב וביים שלושה סרטים, בהם הפיצ'ר "Help Me Eros" שהיה מועמד לפרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה 2007. אשתקד הוא ביים סרט נוסף, קצר, בהפקת מורו ורבו.
ב"Single Belief", לי קאנג-שנג חוזר לשכונת שימנדינג, שנחשבה לאזור הטרנדי ביותר בטאיפיי, בה השתנה מסלול חייו לפני 25 שנה. זהו המקום בו צולם הסרט הארוך הראשון בכיכובו, "Rebels of the Neon God", שהוביל לקריירה רבת השנים שלו. לאור הקשר העמוק ביניהם, לא מפתיע ש"Single Belief", מזכיר במידה מסוימת את סרטיו של טסאי מינג-ליאנג: השוטים הסטאטיים הארוכים, הצבעוניות הניאונית, הניכור האורבני, העיסוק בטמפורליות וכו'.
מה שכן, קשה שלא להתמלא השראה (או קנאה) למראה היכולת של לי לחיות את הרגע ולהיות נאמן לקצב של עצמו, במקום לחלוף על פני החיים ולהיסחף אחר ההמון. בעולם תזזיתי, בו FOMO היא חרדה חברתית שרירה וקיימת, ייתכן כי הפעולה החתרנית ביותר שניתן להעלות על הדעת היא דווקא לעצור, להשתהות ולהתבונן.
~
2. גאונה רעה: הסרט החדש של נאטאווט פונפיריה לוקח את תכסיסי הרמאויות במבחנים לדרגת אמנות
בעוד סרטי הארט האוס המדוברים של השנה מוצאים את דרכם לפסטיבלי הקולנוע ולאולמות הסינמטקים בישראל, שוברי קופות שאינם דוברי אנגלית או צרפתית, נשארים לרוב מחוץ לגבולות המדינה. כך למשל, טרם זכינו לצפות בסרט ההודי "דנגאל" – דרמה המבוססת על סיפור אמיתי, אודות אב שמחליט לאמן את שלושת בנותיו להפוך למתאבקות ברמה עולמית – שכבש את תיאטראות סין והפך שם לסרט הזר הלא הוליוודי הרווחי ביותר בכל הזמנים.
בתאילנד לעומת זאת, הסרט בעל ההכנסות הגבוהות ביותר עד כה לשנת 2017 הוא הפיצ'ר המוערך של נאטאווט פונפיריה, "Bad Genius". סרטו הקודם של פונפיריה, "Countdown", היה סרט אימה עם טון מוזר ששילב בין קומדיה הזויה לסלאשר אכזרי נוסח "המסור". מה שלא פחות מוזר הוא שהסרט נשלח לייצג את תאילנד בטקס האוסקר 2014.
ב"גאונה רעה" הוא כבר משנה סגנון ויוצר מותחן פשע קומי, אודות תלמידה מצטיינת שמחליטה לעשות כסף מרמאויות במבחנים. הסרט פתח את פסטיבל הקולנוע האסיאתי בניו-יורק והוקרן בין השאר בפסטיבל פנטזיה במונטריאול. אם יערך השנה שבוע קולנוע תאילנדי בסינמטקים, יש לקוות שנמצא אותו שם.
~
3. טוקיו רוקבילי: הכירו את ג'וני גֶ'אנה
כשמדברים על רוקבילי – אותו תמהיל רוקנרולי מנענע של קאנטרי, רית'ם אנד בלוז, בלוגראס וסווינג, שכבש את ארה"ב בשנות החמישים – מדברים על אלביס פרסלי, על באדי הולי, על אדי קוקרן ועל עוד אגדות רוק שתמצאו תחת הפטיפון המאובק של סבתא שלכם.
על אף שחלפו יותר משישים שנה מאז פיזזו אמריקאים צעירים לצלילי רוקבילי, הז'אנר המוסיקלי עדיין פועם בליבותיהם של מאזינים ברחבי העולם. בישראל קשה שלא להזכיר למשל את האייקונים שצמחו מקהילת חקייני אלביס, כדוגמת איציק טוויגי ויעקב טובי. אך מסתבר שגם ביפן יש כאלה שלא מוותרים על הבלורית המתוקתקת והז'קט הססגוני. אחד מהם, הוא ג'וני גֶ'אנה – צעיר מטוקיו שנשבה בקסמי הרוקבילי, ומהווה חלק מקבוצה מתמעטת שאימצה את הסגנון שפלש ליפן בשנות ה-80 וה-90.
~
4. Roar: הסינגל החדש של קאשיווה דאיסוקה יגרום לכם לרקוד באמוק על חוף הים
שנה אחרי צאת האלבום "Program Music II", שהציג את הפן היותר הרמוני, רך ומואר ביצירתו של קאשיווה דאיסוקה, המולטי-אינסטרומנטליסט היפני שחרר לאחרונה את אלבומו החדש, "Re: RED". מעין המשך לפרויקט הרמיקסים המוצלח "Re” (2012), במסגרתו הוא מטפל מחדש בחומרים מהקטלוג שלו ושל אחרים.
Roar, הרמיקס האנרגטי שפותח את "Re: RED", הוא פיצוץ מוסיקלי עוצר נשימה שנועד ללהקת המחול AZUKI, ומתבסס על רצועה שהלחין נאטסוי קיישי. הוא מחזיר את דאיסוקה לימים האגרסיביים של "5Dec", אחרי שנים רגועות ופופיות יותר. Roar אמנם פחות אפל ואלקטרוני מהרצועות שכוננו את האלבום ההוא מ-2009 אבל ניחן בעוצמות מרגשות, כמעט ספירטואליות.
הוא נפתח בסדרה קצבית של תיפופים שבטיים, כשבהדרגה מתווספים אלמנטים שונים – כלי מיתר, שירה אופראית – שהופכים יותר ויותר אינטנסיביים ומתפיחים אותו לממדים אפיים מסעירים (מה שקורה בדקה 02:40 פשוט לא מהעולם הזה). מהמם לא פחות הוא הקליפ שנפתח בריקוד סוער על רקע הים וממשיך למעין דו-אט/קרב מסחרר. אם לצטט את אבי גבאי: וואו, וואו, וואו.
מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה בקרוב!, ג'יי-רוק, יפן, מוסיקה, סרטים קצרים, פוסט-רוק, קולנוע טייוואני, קולנוע תאילנדי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s