סרט מד"ב קצר מהבמאי הקוריאני של Bleak Night ~ הסרט הביזארי של פליינג לוטוס ~ מגדלי התאומים קמים לתחייה ברומן האניגמטי של סטיב אריקסון ~ האלבום הקסום של In Love With a Ghost

~
1. סרט מד"ב קצר עם יו אה-אין, מהבמאי הקוריאני המוכשר של Bleak Night, יון סונג-היון
בהיותו בן 29 בלבד, יון סונג-היון (Yoon Sung-Hyun) כתב וביים את אחד הסרטים הקוריאנים הטובים ביותר שיצאו בעשור האחרון. Bleak Night – סרט ביכורים שהחל כפרויקט גמר במסגרת לימודיו באקדמיה הקוריאנית לקולנוע – הפך את הבמאי הצעיר לאחד השמות המבטיחים שפועלים בתעשייה. שש שנים ארוכות חלפו מאז אותה דרמה נוארית עוכרת שלווה ונראה כי סוף סוף דברים מתחילים לזוז עבורו.
על-פי הדיווחים, בימים אלו יון סונג-היון מצוי בשלבים ראשונים של עבודה על פיצ'ר חדש בשם Hunting Time. מדובר בסרט מדע בדיוני שעלילתו מתרחשת בעתיד הקרוב ועוסקת במרדף לוהט אחר נבל ובשלושה גברים המתכננים לשדוד סכום כסף גדול. אחרי שהוציא ממנו את תצוגת המשחק המזהירה שהתניעה את הקריירה שלו, היה דיבור על כך שלי ג'ה-הון יופיע גם בסרט החדש. נכון לעכשיו, זה כנראה לא יקרה וחבל משום שהקריירה של לי ג'ה-הון מאז Bleak Night (והסרט ההומואי הקצר "רק חברים?") סחפה אותו לכיוונים מסחריים שאינם מתקרבים למצות את הפוטנציאל האמיתי שלו כשחקן. פשוט בזבוז.
בינתיים, יון סונג-היון חבר ליו אה-אין – שחקן פופולארי אחר בקוריאה (שעדות מוצלחת לכשרונו ניתן למצוא בסרט ההתבגרות, Punch). השניים שיתפו פעולה לאחרונה בסרט מד"ב קצר שהוקרן בתערוכה CCRT Aerospace: The Other Side, שנערכה בחסות הקולקטיב היצירתי "קונקריט סטודיו", בהנהגתו של יו אה-אין.
”Aerospace: Episode 1, Fragile”, הוא צעד מפתיע מכיוונו של יון סונג-היון. קשה לומר שהוא מביא משהו חדש לז'אנר המד"ב אבל הוא כן יצר סרט מלוטש מבחינה אסתטית, עם פסקול בומבסטי ועיצוב אלגנטי שמוכיחים כי ריאליזם קודר אינו הצבע היחידי בפַּלֵטָה שלו. לדבריו, התסריט הסופי השיל את הסיפורים וההשלכות החברתיות לטובת רגשות וסיפור עמום המאפשר לצופה למלא את החלל.
עלילה רזה היא בחירה לגיטימית כמובן – בייחוד כשמדובר בסרט שאינו עולה על 8 דקות וחצי – אבל התוצאה דומה לשמלת הוט קוטור שנתפרה בעמל רב אך נותרה בחלון הראווה. לא היה עדיף כבר לפקוד איתה איזה נשף מפואר שיצדיק את המאמץ? הואיל והסרט מוגדר כפרק ראשון, אולי זה עוד יקרה.
~
2. Kuso: טריילר לסרט הביכורים הביזארי של סטיבן אליסון (aka "פליינג לוטוס")
באתר The Verge, הכתירו אותו כ"סרט הדוחה ביותר שנעשה אי פעם", ובכורתו בפסטיבל סאנדנס לוותה ביציאה של כ-20 צופים שהתקשו להכיל כמה מן הדימויים הגרוטסקיים שבו. אך כל מי שנחשף ליצירות הביזאריות של המוסיקאי האקספרימנטלי פליינג לוטוס (סטיבן אליסון), ודאי לא יופתע מהתגובות שגרר הפיצ'ר הראשון בבימויו, Kuso.
לכך תרמו גם החברים המוכשרים שעבדו בעבר עם אליסון והתקבצו להפיח חיים בפרוייקט בן 102 הדקות: המפיק אדי אלקזר, שביים את סרט המד"ב הקצר Fuckkkyouuu לצלילי הפסקול של לוטוס; והתסריטאי דייוויד פירת' (הוגה סדרת האנימציה השרוטה Salad Fingers), שיצר עבור המוסיקאי את הקליפ החולני Ready Err Not והשתתף עמו בכתיבת הפיצ'ר.
"קוּסוֹ" מגולל סדרת אירועים המתרחשים לאחר שרעידת אדמה הרסנית פקדה את לוס אנג'לס. בשונה מסרטיו של קוונטין דופייה למשל – עוד במאי אקסצנטרי שמגיע מעולם המוסיקה האלקטרונית – פליינג לוטוס אינו האחראי הבלעדי לפסקול אלא חלק ממארג רחב ואפל שכולל שמות כמו: אפקס טווין, אקירה ימאוקה (מלחין סדרת "סיילנט היל") ות'נדרקאט (שלקח חלק באלבומו החמישי של הבמאי). נראה פסיכי.
~
3. שבעה עמודים ראשונים מתוך Shadowbahn: הרומן האניגמטי החדש של סופר הפולחן האמריקאי, סטיב אריקסון
אחרי עשרה רומנים ושני ספרי עיון; אחרי אזכורים ברשימות הספרים הטובים ביותר של השנה בניו יורק טיימס בוק רוויו, ניזוויק והוויליג' ווייס; אחרי 11 שנים בהן ערך את המגזין הספרותי שייסד, Black Clock; אחרי ביקורות הקולנוע שפרסם במגזין לוס אנג'לס; אחרי שקיבל את פרס "אמריקן אקדמי אוף ארטס אנד לטרס" בתחום הספרות, מלגת גוגנהיים, ופרס קרן לנן על מפעל חיים – הגיוני היה לצפות שיותר אנשים יגלגלו בפיהם את שמו של הסופר האמריקני בן ה-66, סטיב אריקסון. אלא שאריקסון הוא לא בדיוק החומר ממנו קורץ הזרם המרכזי ותהילתו נודעת בעיקר בפורומים של חובבי ספרות קאלט, פוסטמודרניזם ואוונט-פופ.
פרט לרומנים המשונים והאניגמטיים שהוא מחבר כבר למעלה מ-30 שנה, אריקסון הוא מסוג הסופרים שתוכלו למצוא בהקדמות ליצירות מגניבות כמו: הכרך השלישי בסדרת "סנדמן" לניל גיימן; "The Orange Eats Creeps” לגרייס קרילנוביץ'; ו"תמונות המתארות מה קורה בכל עמוד ברומן 'קשת הכבידה' של תומס פינצ'ון".
לפני כשלוש שנים, כיכב גיימס פרנקו בעיבוד קולנועי שביים לספרו השמיני של אריקסון, "זירוויל" – רומן הנפתח בסינפיל צעיר שמגיע לשדרת הוליווד בשנת 1969. הסרט אמור היה לעלות כבר אשתקד אך משום מה ראשו הקירח של פרנקו לא עשה את דרכו למסכים והטריילר הוסר מן הרשת.
בפברואר 2017 פרסם סטיב אריקסון את הרומן העשירי שלו, Shadowbahn, בהוצאת בלו ריידר. זהו אחד הספרים שאני יותר מצפה לקרוא השנה, בין השאר הודות לפרמיס המסתורי שלו: סיפור מסע של גבר בעקבות הופעתם הבלתי מוסברת של מגדלי התאומים בדרום דקוטה, עשרים שנה אחרי שקרסו. רוב העמודים ב"Shadowbahn", מורכבים מפסקאות ספורות וקצרות יחסית, בדומה לכמה מספריו הקודמים של אריקסון. באתר KCRW, תוכלו לקרוא את תוכנם של 7 העמודים הראשונים.
~
4. לאלבום הקסום של In Love With a Ghost יש כותרות, מוסיקה וארט שימתיקו לכם את הלייף
פעם בכמה זמן, יש איזה אמן פצפון שחודר את חומת הרעש האינטרנטית ומצליח להגיע לכמות נאה של אוזניים. In Love With a Ghost, עשה זאת לאחרונה בזכות שילוב מוצלח בין ארט קסום, כותרות סיפוריות מתוקות ומוסיקה נעימה במיוחד – לו-פיי אלקטרוני צ'ילווייבי עם נגיעות פסנתר וסימפולים קלים מתוך סרטים וסדרות אנימה – שצובעת אותן ברגש. התמהיל הזה, שקיים באי.פי הטרי, "הילינג", מייצר נרטיב פנטסטי ששולח את המאזין לעולם אסקפיסטי של מכשפות חביבות, חברוּת נשית, יערות והחלמה ממשבר או סתם מהבאסה של החיים.
מאחורי השירים עומד בחור צעיר מצרפת, ומאחורי הארט הצבעוני עומדת המאיירת שרה לאסאטר. אף על פי ש"מאוהב ברוח רפאים" מפיק מוסיקה עוד מ-2012, ה-EP המגובש והמקסים הזה מסתמן כציון דרך משמעותי שירחיב את מעגל המאזינים שלו.
מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה טלוויזיה, מדע-בדיוני ופנטזיה, מוסיקה, ספרות פולחן, ספרים שצריך לתרגם, סרטים קצרים, קולנוע קוריאני. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s