לילה באופרה: המלאך הפצוע של אמיר באיגזין ~ סרט קצר של ברט איסטון אליס ~ כריס ווייר בסרטון אנימציה לניו יורקר ~ ניל הרביסון שומע צבעים ~ הצ'לו של ג'וליה קנט יעיף את החדר שלכם באוויר

TWA
~
1. The Wounded Angel: דרמה חדשה לבמאי הקזחי, אמיר באיגזין ("שיעורים בהרמוניה")
בשנת 2013, כשהוא בן 28 בלבד, הבמאי הקזחי אמיר באיגָזין הוציא תחת ידיו את סרט הביכורים "שיעורים בהרמוניה" – דרמת התבגרות מצמיתה על הישרדות, גבריות ויחסי כוחות בסיפור על נער חכם ומבודד שנאלץ להתמודד עם הבריון האכזרי והסחטן של בית-הספר. הסרט השתתף בתחרות המרכזית של פסטיבל ברלין וקטף בצדק את דוב הכסף עבור הצילום המרשים של עזיז ז'מבקייב. באמצעות סגנון חסכוני, קר ומדוד – למיטב זכרוני, הוא אף עושה שימוש בסאונד דיאגטי בלבד – באיגזין מעצב רגעים מעיקים ומאיימים שיש בהם פוטנציאל לאלימות וכן סבל ומצוקה בעלי ממד פיוטי אך ריאליסטי. הוא גם מוציא את המיטב מהשחקנים הלא-מקצועיים איתם הוא עובד. על פניו יש משהו מאוד נטורליסטי בהגשה שלהם אך גם לא לגמרי בלתי מסוגנן.
בפסטיבל ברלין שהסתיים לא מכבר, הציג אמיר באיגזין את "המלאך הפצוע". לדבריו זהו סרט שני בטרילוגיה הראשונה שלו, ולמראה הטריילר בהחלט ניתן להבחין בקווי דמיון ל"שיעורים בהרמוניה". הסרט שואב השראה מציורו של האמן הפיני הוגו סימברג, "המלאכית הפצועה". הוא מגולל ארבעה סיפורים של בני נוער המתגוררים בכפר בקזחסטן ונאלצים להתמודד עם החלטות מוסריות קשות. יש לציין כי סרטו הקודם של הבמאי-תסריטאי הקזחי הוקרן בשעתו בפסטיבל הקולנוע בירושלים, כך שאולי נזכה לראות שם השנה גם את סרטו החדש.
~
2. Figaro: סרט קצר של ברט איסטון-אליס, עבור "האופרה של פריז"
בשנה שעברה השיקה "האופרה של פריז" פלטפורמה יצירתית ברשת בשם 3e Scène, הכוללת מגוון רחב של תכנים אמנותיים, בהם מופעי אופרה ובלט, טריילרים וסרטונים דוקומנטריים. ברט איסטון אליס, סופר שהסיט בשנים האחרונות את כוחו היצירתי לעבר המדיום הקולנועי, קיבל מהם הצעה לביים תוכן מקורי בגיבוי חופש אמנותי. התוצאה היא "פיגארו" – סרט קצר שאינו אלא ביטוי לסיסמת הבחירות השגורה, "Make Opera Sexy Again". ניסיון לקחת את האמנות הגבוהה ולנער ממנה את התדמית הכבדה והמעונבת עם קצת אלכוהול וסקס בשלישיות. מעבר לכך, הוא משקף את הרעיון לפיו חוויות וריגושים הם הדלק היצירתי לו זקוק האמן כדי להצליח. או במילים אחרות, הגיע הזמן להוציא את האף מהמסכים.
~
3. Mirror: הקומיקסאי האלטרנטיבי כריס ווייר והאנימטור ג'ון קוראמוטו מפיחים חיים בשער של הניו יורקר
ראיונות רדיופוניים מתגלים לא אחת כמקור בלתי נדלה לסיפורים מרתקים, אמיתות מן החיים, דיאלוגים מצחיקים ומחשבות מעוררות השראה. ערוץ היוטיוב "בלאנק און בלאנק" עלו על העניין הזה כבר לפני שלוש שנים והחלו לספק סרטוני אנימציה שמציגים אינטרפרטציה חיננית לראיונות שכאלו מפי יוצרים ואישים מפורסמים.
ענק הקומיקס האלטרנטיבי, כריס ווייר ("ג'ימי קוריגן", "סיפורי בניין"), יצר יחד עם האנימטור ג'ון קוראמוטו סרטון מקסים ששואב במידה מסוימת מן הרעיון הזה. ווייר קיבל לידיו ראיון שערך מנחה הרדיו איירה גלאס במסגרת תוכניתו This American Life, וביסס על פיו כריכה לאחד מגיליונות הניו יורקר. אלא שההשראה לא נעצרה כאן והתפתחה לסרטון אנימציה שמגולל את הסיפור שעומד מאחורי הכריכה. מעבר למסר שעומד במרכז הסיפור המשעשע הזה, הסגנון המוכר והייחודי של כריס ווייר עדיין שולט כאן ולראות אותו בתנועה זה חמוד לאללה.
~
4. הצליל של הצבע: סיפורו של ניל הרביסון
ייתכן שכבר נתקלתם בניל הרביסון. לא באופן אישי כמובן, אלא בכתבות ובסרטונים שצצו אודותיו ברשת. מדובר בטיפוס מעניין: אמן חזותי בריטי, בן 33, שנולד עיוור צבעים. בשנת 2004 הוא חיבר לגלגלתו אנטנה שמסוגלת לעבד צבע לתדרים קוליים. כן, ניל הרביסון הוא סייבורג והוא שומע צבעים. יש המון אנשים שעושים שימוש בטכנולוגיה על מנת להחליף איבר גוף שנפגע, אבל היכולת של ניל לשמוע צבעים היא דוגמא מרתקת לאופן שבו הטכנולוגיה עשויה להשפיע על תפישת המציאות שלנו. אך האם צריך להיות סייבורג כדי שהטכנולוגיה תשפיע על האופן בו אנו תופשים את המציאות? האם הטכנולוגיה אינה מגדירה מחדש, כבר עכשיו, את סוג המסרים שאנו קולטים ואת הדרך בה אנו קולטים אותם? האם אין היא משפיעה בכך על האופן שבו אנו קוראים, כותבים ואפילו חושבים?
~
5. Asperities: הצ'לו של ג'וליה קנט יעיף את החדר שלכם באוויר
בשנים האחרונות הגעתי למסקנה שצ'לו הוא כלי הנגינה האהוב עלי. הוא ענקי, דרמטי, מסתורי, קודר ומסעיר. הוא מסוגל להישמע כמו ציפורניים חורקות על לוח או להפיק סאונד בעל נפח שממלא אותך ורודף אותך. ג'וליה קנט, צ'לנית קנדית המתגוררת בניו-יורק, שחררה בשנה שעברה את אלבום הסולו הרביעי שלה, Asperities. הוא מורכב מתשע רצועות מבוססות צ'לו שמספקות דרמה חושנית, גדולה ואפלה שתרעיד לכם את החדר וגם את התאים בגוף. האזינו לו.
פוסט זה פורסם בקטגוריה בקרוב!, ברט איסטון אליס, מוסיקה, סרטים קצרים, קולנוע תיעודי, קומיקס. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s