להתבגר ולהתגבר

ATGW
1. טריילר: As the Gods Will / בימוי: טקאשי מייקה, יפן, 2014
מסתבר שלא רק אני חוזר בתום תקופת היעדרות קצרה – גם טקאשי מייקה! רק שבניגוד אלי, הוא מביא אתו גם סרט, ובהתחשב בכמות הסרטים שהוא נוהג לביים בשנה, יש מצב שעד שתסיימו לקרוא את הפוסט הזה, הוא יסיים לביים אחד נוסף.
מוקדם יותר השנה, ניתן היה לראות על המסכים – שהם בשום פנים ובאופן לא בישראל – את קומדיית-האקשן המשטרתית המופרעת, The Mole Song: Undercover Agent Reiji; מאוחר יותר, פצח בסבב פסטיבלים, Over Your Dead Body, עיבוד קולנועי עכשווי, אפל ומדמם למחזה קבוקי משנת 1825 בשם, "יוטסויה קאידאן"; והיום, עולה ביפן סרטו השלישי במספר של טקאשי מייקה לשנת 2014: As the Gods Will (וזה עוד מבלי להזכיר שהוא צילם השנה את סרט הגנגסטרים-ערפדים המצופה, Yakuza Apocalypse: The Great War Of The Underworld, שעתיד לצאת בשנה הבאה).
As the Gods Will, מבוסס על מנגה באותו שם (במקור: Kamisama no Iu Toori), שנכתבה על-ידי מוניוקי קאנשירו, ואוירה על-ידי אקג'י פוג'ימורה. עיבוד הלייב-אקשן של מייקה נראה כמו קרנבל של טירוף, אימה וקומדיה, ומשתייך לז'אנר הקולנועי הפופולארי שלוקח כיתה מסכנה של תלמידים יפניים ומתעלל בהם בדרכים שונות (כמו "באטל רויאל" או Lesson of the Evil, של מייקה עצמו מ-2012). במקרה הנוכחי, אלמנט ה-WTF לוקח את זה צעד אחד קדימה, או הצדה, או איך שתרצו לקרוא לזה. בכל מקרה, זה נראה אדיר.
~
2. סרט קצר: Knife/Tape/Rope / בימוי: ארון בראון, 2014
לאורך שנות ה-80, סופר הפולחן האמריקאי, דניס קופר, שיתף פעולה עם הבמאי והאמן האמריקאי, ישמעאל יוסטון-ג'ונס, ליצירת סדרה של פרפורמנס ארטס. קופר מעיד כי העבודה האהובה עליו מביניהן היא, Knife / Tape / Rope, שנעשתה בהשראת סיפור אמיתי על בני נוער שטניסטים מלונג איילנד. שנים אחר כך, קופר ערך את הטקסט ושילב אותו באסופת הסיפורים הקצרים שלו, Ugly Man, שיצאה ב-2009. מוקדם יותר השנה, עובד הסיפור לסרט קצר באותו שם, בבימויו של ארון בראון, בחסות המגזין הבריטי, Dazed. התוצאה: אפקטיבית ומאוד מטרידה, כיאה לכתיבה האפלה של דניס קופר.
[לצפייה ביוטיוב]
~
3. סיפור קצר: The Same Dog (מתוך: Cold Hand in Mine) / מאת רוברט אייקמן
ואם כבר בסיפורי התבגרות אפלים עסקינן, אנצל את ההזדמנות לשרבב את הסיפור הקצר של סופר האימה הבריטי, רוברט אייקמן, The Same Dog. במרכז הסיפור ניצב נער בודד בשם הילרי, המתגורר עם אביו ושני אחיו הגדולים בסארי, מחוז לא-מטרופוליני בדרום-מזרח אנגליה. הוא מפתח קשר עמוק עם נערה דעתנית בשם מארי ויחד הם יוצאים לטיולים ארוכים. עד שמשהו מוזר מתרחש. "אותו הכלב", הופיע באסופת הסיפורים הקצרים של אייקמן, Cold Hand in Mine, מ-1975. להלן גרסת האודיו המלאה שלו.
~
4. הקרנת "יצורים בוערים" (1963) של ג'ק סמית' ו"השטן הוא אישה" (1935) של יוזף פון שטרנברג, בסינמטק ת"א וי-ם
למקרה שאתם לא ממש עוקבים אחר המתרחש על מסכי הסינמטק, מומלץ לשם לב לעונה החדשה של סדרת OFF, המופקת על-ידי המרכז לאמנות עכשווית. בדומה ל-3 העונות הקודמות, גם זו הנוכחית מציגה הקרנות 16 מ"מ של קולנוע ניסיוני ו-וידיאו ארט, אם כי הפעם הדגש הוא על יחסי הגומלין בין הוליווד לאוונגרד. ההקרנות הללו הן מסוג האירועים שהסינמטק נולד עבורם, והעובדה שהן נערכות מפילמים המיובאים במיוחד ארצה, הופכת אותן לאירוע חד-פעמי שלא ניתן לשחזר למשל בצפייה ביתית, עם הגרסאות הירודות שצצות לעיתים ברשת.
בין ההקרנות השנה, ניתן למצוא יצירות של טרנס מאליק, דיוויד לינץ', באסטר קיטון, רוברט דאוני סניור (אבא של– וקולנוען אוונגרד שמופיע אגב בכמה סרטונים מעולים עם פול תומס-אנדרסון, בחברת קריטריון) ורבים נוספים.
FlCr
ההקרנה הקרובה בסדרה – שתיערך ביום ב', 24 בנובמבר, בסינמטק ירושלים וביום ה', 27 בנובמבר, בסינמטק ת"א – תכלול שני סרטים, פלוס הרצאה מקדימה מאת חן שיינברג. האחד, הוא סרטו של הבמאי היהודי-אוסטרי-אמריקאי, יוזף פון שטרנברג, "The Devil Is a Woman", משנת 1935, בכיכובה של מרלן דיטריך. שטרנברג, נחשב לבמאי החשוב ביותר שפעל בהוליווד לאורך שנות ה-30, בעיקר הודות לשימוש המיוחד שלו בתאורה. בשנת 1930, ביים את הסרט הגרמני המדבר הראשון, "המלאך הכחול", שהפך את דיטריך לשם מוכר בעולם והעניק דחיפה לקריירה שלו, שהמשיכה כאמור בהוליווד.
עוד במהלך הערב, יוקרן סרט האוונגרד השערורייתי של ג'ק סמית', Flaming Creatures (1963), שספג השפעות סגנוניות רבות מ"השטן הוא אישה" של שטרנברג. בצאתו לאקרנים, סרטו של סמית' הוכרז כתועבה ונאסר להקרנה בשל התוכן פורץ הדרך שלו, שכלל אורגיה טרנסג'נדרית על גג ניו-יורקי (!) ההקרנה בסינמטק תהיה הזדמנות חגיגית להתוודע לשני הסרטים הללו בפילם על מסך גדול. נשמע אחלה דיל.
מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה גאווה ודעה - קולנוע קווירי, יפן, ספרות פולחן, סרטים קצרים, קולנוע אינדי, קולנוע אמריקאי, קולנוע יפני, קולנוע ניסיוני. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על להתבגר ולהתגבר

  1. פנינה הגיב:

    אחלה כתבה(כמו תמיד:)… אבל גרסת האודיו שלThe Same Dog (מתוך: Cold Hand in Mine) לא עובדת.. יש אפשרות לשמוע את האודיו בדרך אחרת?

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s