המחפשים

TMNow
בתקופה האחרונה, מעבר לשחייה במימי הלימודים, העסקתי את עצמי במגוון פעילויות שונות שצמצמו את שעות היממה שהוקדשו לבלוג חביב זה. בניסיון להילחם ברגשות אשם קלים שנבעו מן המהלך, הפוסט הבא יהיה מעט ארוך ויורכב ממיש-מאש של עשרה אייטמים שצדו את תשומת ליבי בימים טרופים אלו.
~
1. סרט קצר: Castello Cavalcanti / בימוי: ווס אנדרסון, ארה"ב
הטריילר החדש והיפה עד להתחרפן של "מלון בודפשט הגדול" שוחרר בחודש שעבר ועד שיפתח את פסטיבל ברלין ב-6 בפברואר 2014, מספק לנו ווס אנדרסון סרט קצר חדש כמתאבן במימון פראדה (שהוקרן לא מכבר בפסטיבל הסרטים ברומא). אישית, מבין הקצרים של אנדרסון אהבתי יותר את "מלון שבלייה" (שליווה את עליית "רכבת לדארג'ילינג" ב-2007) – אף הוא בהשתתפות ג'ייסון שוורצמן בגרסה משופמת – ועדיין, הווס הוא אותו ווס ואם אתם חולקים כלפיו רגשות דומים לשלי, רוב הסיכויים שלחצתם על כפתור ה-Play עוד לפני שנסתיימה הפִּסקה.
~
2. סדרה חדשה: Looking
יותר מדי זמן חלף מאז שעלתה בטלוויזיה סדרה ראויה שמאוכלסת בבחורים שמחפשים בחורים אבל מסתבר שאפשר לסמוך על HBO שירימו סוף-סוף את הכפפה, שכן ב-19 בינואר נוכל כולנו לצפות ב-Looking – סדרת דרמה קומית, העוסקת במעלליה של קבוצת חברים הומואים בסן-פרנסיסקו, כשאחד ממפיקיה הוא אנדרו היי (הבמאי הבריטי של Weekend), שזו ללא ספק בשורה מעודדת.
הטיזר עושה רושם שמדובר בגרסה הגאה של "גירלז" וכמו הסדרה ההיא, גם זו מואשמת בלבנבנות יתר. היות ונמהר יהיה לשפוט טיזר בן פחות מ-30 שניות, הרשו לי בינתיים לשמוח על הידיעה כי מסך הטלוויזיה עתיד להתרענן בקרוב במקבץ גייז חדש וחמוד.
~
3. טריילר (1): קופסה שחורה / בימוי: סטיבן קון, ארה"ב
מאז שאוזניי נחשפו לפסקול המהפנט שהלחינה הת'ר מקינטוש לסרטו של קרייג זובל, Compliance ("ממושמעת", 2012), אני משתדל לשם עין על הפרויקטים הבאים שלה. מקינטוש ככל הנראה נוהגת לשתף פעולה עם לא מעט במאים עצמאיים – אחד מהם הוא סטיבן קון. בשנת 2011, ביים קון סרט קטן ועדין בשם The Wise Kids, שעסק בחוויות התבגרות, יציאה מהארון וגילוי עצמי של דמויות החיות בסביבה מסורתית-דתית. הפעם הוא חוזר עם סרט נוסף, קאמרי יותר, העוסק בסטודנטית בוגרת שמביימת אדפטציה לרומן נעורים משנות השמונים. לפסקול הסרט אחראית כאמור מקינטוש, כשכל החבילה נראית לא רע בכלל.
והנה כמה קטעים מתוך פסקול הסרט "ממושמעת":
~
4. טריילר (2): ארוחת הערב / בימוי: מנו מייג'ס, הולנד
לא מזמן נודע כי קייט בלאנשט עתידה לכבוש לראשונה את כס הבמאית עם עיבוד קולנועי לרומן ההולנדי של הרמן קוך, "ארוחת הערב" (שנמכר כאן יפה, למיטב הערכתי). עלילת הספר מגוללת את השתלשלותה של ארוחת ערב דרמטית במסעדת יוקרה, אותה פוקדים שני זוגות: פאול וקלייר, שנשואים מזה כעשרים שנה ואחיו של פאול, סרג' – פוליטיקאי שמתמודד למשרת ראשות הממשלה – יחד עם אשתו, בבט. בלב ליבה של ארוחת הערב, פועם מעשה אפל שביצעו ילדיהם של שני הזוגות, מה שמעלה שאלות קשות הכרוכות באחריות, מוסר והקרבה בין הורים לילדים.
על "ארוחת הערב", כתבתי בבלוג לפני כשלוש שנים וזכור לי ספר עם מבנה מגובש, כתיבה טובה, אבחנות מעניינות ושאלות קשות שלא יכולתי להניח מהיד. אלא שאם לעשות לו עיבוד, מתבקש להפוך אותו דווקא למחזה. זוגות של הורים בורגניים שמתקבצים יחדיו כדי לשוחח על ילדיהם אך למעשה מדברים על עצמם (או על הרבה יותר מזה), ניתן היה לראות בסרטים כמו "אלוהי הקטל", של פולנסקי או "שם פרטי", הצרפתי של מתיו דלאפורט ואלכסנדר דה לה פאטלייר – שניהם מבוססים על מחזות.
בכל אופן, עד שבלאנשט תצעק אקשן, נוכל לצפות בעיבוד ההולנדי שיצא לו לאחרונה. אני מודה שהטריילר לא הלהיב אותי במיוחד (בעיקר חסר לי בו המהלך שהופך את הנימה הקומית של הרומן למשהו יותר אפל ומעוות), אבל כמי שאהב את "ארוחת הערב", יהיה לי קשה שלא לתת לו צ'אנס.
~
5. ספרות (1): צ'ארלי רוז מראיין את דונה טארט
במשך 30 שנה, כתבה דונה טארט 3 ספרים: "ההיסטוריה הסודית", "הידיד הקטן" וכעת "החוחית", רומן עב כרס שכבש את המקום הראשון ברשימת מאה הספרים הטובים ביותר לשנת 2013 עפ"י בחירת עורכי אמאזון.
הרומן מתחקה אחר נער צעיר מניו-יורק בשם ת'או דקר, שניצל באורח נס מתאונה הגובה את חיי אמו. בודד ועזוב, נלקח ת'או בידי משפחה של חברים ונאבק להתמודד עם מציאות חייו החדשה. בחלוף השנים, הוא מוצא עצמו מוקסם מאחד הדברים היחידים שמזכירים לו את אמו: ציור קטן ושובה במסתוריותו – The Goldfinch של קרל פבריציוס – אשר מושך אותו לבסוף אל העולם-התחתון של האמנות.
טארט לא ממש נוהגת להתראיין והשיחה הקצרה שלה עם צ'ארלי רוז חושפת דמות ממגנטת ויפהפייה עם חוש אופנתי מזהיר. מצד אחד, קשה שלא לרצות עוד, מצד שני, דווקא ההסתגרות שלה (מול עולם שרובו רוצה להידחק אל מסך הטלוויזיה) מגבירה את תחושת ההיקסמות והסקרנות שהיא מעוררת. הספר, יש להניח, ינחת כאן בעתיד הקרוב.
~
6. ספרות (2): סטיבן קינג ואוון קינג בראיון משותף
אם נקלעתם לארוחת ערב בבית משפחת קינג, רוב הסיכויים שלא יהיה לכם משעמם: סטיבן קינג ואשתו טאביטה, לא יהיו היחידים שיפליגו במעשיות בין מנה למנה (אם כי את אלו של קינג האב לא בטוח שהייתי רוצה לשמוע בזמן האוכל), שכן גם שני ילדיהם (למעט בתם הבכורה, נעמי) עוסקים בספרות כמשלח יד: ג'ו היל – סופר אימה שהוציא השנה את "נוספרטו" – ואוון קינג, שבחר להתרחק מטריטוריות הבלהות למרחבים יותר קומיים עם הרומן "Double Feature”, על במאי צעיר שעושה את סרטו הראשון בצל יחסיו המתוחים עם אביו – שחקן B-movies, שמורשתו הקולנועית נעה בין הקאלט לפתטי. סטודיו קיו אירח את אוון ואביו (שהוציא לאחרונה את "ד"ר סליפ" – המשכו של "הניצוץ"), לשיחה נעימה.
~
7. דוקומנטרי: תעשיית האהבה ביפן (וייס)
אי אפשר פוסט בלי משהו על מזרח אסיה והפעם: דוקומנטרי קצר מבית מגזין Vice שסוקר את האופציות השונות שמספקת תעשיית האהבה ביפן. מה בתפריט? בובות, ניקוי אוזניים והצלפות. אני מוכרח להודות שיש לי בעיה עם הסרט הזה שדווקא מתייחס לסוגיה מאוד רלוונטית שטורדת את יפן בשנים האחרונות: שיעור הילודה הנמוך לעומת תוחלת החיים הגדלה. הוא בוחן משתנה מסוים בניסיון להבין את אחד הגורמים האחראיים לכך, אך מסתכם לבסוף ב"היקסמות מהביזאר". אותו נוסח מוכר של האדם המערבי הנאור שמגיע למדינה מרוחקת, מצקצק בלשונו, ומביט על הכל בעין עקומה. כל זה לא אומר כמובן שהסרט לא מעניין, רק די שטחי.
~
8. קייפופ: טרבלמייקר (היונה והיונסונג) – Now
היא: הצלע הדומיננטית מלהקת הבנות 4Minute; הוא: הרקדן המוביל מלהקת הבנים Beast. יחד: הם היונה והיונסונג, או ליתר דיוק Trouble Maker. בסוף שנת 2011 שחרר הצמד סינגל באותו שם עם קליפ שצבר עד כה למעלה מ-36 מיליון צפיות. לפני כשלושה שבועות הם חזרו עם שיר פופ חדש ומהודק, פחות בגדים ויותר אגרסיות. בניגוד להרכבי קיי-פופ אחרים, הגישה של טרבלמייקר הרבה יותר פרובוקטיבית, מה שמתבטא בכוריאוגרפיה ובניסיון להיות סקסיים בכל מחיר.
הקליפ החדש והמצופה, Now, יצא עד כה בשתי גרסאות ועורר סקנדלון כשהואשם בהעתקה מהקליפ של ריהאנה לשיר We Found Love. יש גם המון ביקורת שניתן להשמיע על ההחפצה המובהקת שעושים לשני האיידולים וההופעות החיות שמעוררות מידה מסוימת של אי-נוחות, אבל בסופו של דבר, הקליפ החדש של הצמד הוא ממתק צבעוני לעיניים ומתיר רסן נוסף שמלווה את עולם הקיי-פופ שנוהג לחשוף טפח ולהסתיר טפחיים. חוץ מזה, היונסונג נראה פה פשוט… אררר…
~
9. הוליווד ריפורטר: שיחת הבמאים
כמדי שנה, עורך ההוליווד ריפורטר את סבב השולחנות שלו בהם יושבים מיטב הבמאים, התסריטאים, השחקנים והשחקניות של השנה. מערך הבמאים הנוכחי כולל הפעם את סטיב מקווין (12 שנים של עבדות), פול גרינגראס (קפטן פיליפס), דיוויד או. ראסל (חלום אמריקאי), בן סטילר (החיים הסודיים של וולטר מיטי), אלפונסו קוארון (כוח משיכה) ולי דניאלס (המשרת).
בשונה מסבבים קודמים, הפעם הוחלט לערוך את השיחה בשילוב קליפים מתוך הסרטים, מה שגורם לזה להיראות כמו סרט מערוץ הבידור ופחות כמו מפגש חשוף בין קולנוענים. חסרה בו גם אושייה שתמריץ קצת את העניינים (כמו סקורסזה) ולא לגמרי ברור מה עושה שם בן סטילר, בהתחשב בביקורות הפושרות להן זכה סרטו החדש.
יחד עם זאת, יש לציין כי סטילר אחראי לאחד הרגעים היותר "עדינים" בשיחה, בניסיונו להגן על המוניטין המפוקפק לו זכה ראסל בזכות התגוששויותיו המפורסמות בהן היה מעורב על הסטים של סרטיו, בין השאר עם ג'ורג' קלוני ולילי טומליין. כמו כן, ראסל מגלה כי כתב תסריט לסרט אימה שאלי רות' (הוסטל) הביע עניין לביים וקוארון חושף את רגשותיו לגבי סרט שהתחרט על עשייתו.
~
10 פסקול: נברסקה / מלחין: מארק אורטון
לאחרונה ממש בא לי לראות את הסרט החדש של אלכסנדר פיין. "נברסקה" עתיד לעלות על המסכים בארץ ב-6 בפברואר 2014. בינתיים נוכל ליהנות מהפסקול היפה שהלחין עבורו המוסיקאי מארק אורטון.
מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה בקרוב!, גאווה ודעה - קולנוע קווירי, יפן, מוסיקה, ספרות היא רכילות, סרטים קצרים, קולנוע אינדי, קיי-פופ. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על המחפשים

  1. אטלס הגיב:

    תודה על העדכון הסינמטוגרפי, ועל הפסקול המקסים של ׳נברסקה׳ 😉

    • עמית ל. הגיב:

      תודה יערה!
      האמת ששמעתי על שבוע הקולנוע הקוריאני ושקלתי האם לאזכר אותו בפוסט הזה או להקדיש לו פוסט נפרד אבל איכשהו יצא בסוף שלא כתבתי עליו. בכל אופן, אם אצליח לתפוס כמה מהסרטים (בעיקר את "נשף המסכות") אני בהחלט אתן עליהם את הדעת 🙂

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s