קיי-פופ טיים (3#)

eAeon
דאפט פאנק מגיעים לקוריאה ~ סינגל חדש ללהקת האינדי שמוטטה את מצעדי המוסיקה ~ הדיסקו חוזר להוליווד ~ צ'ן זוכה לשיר לנו סולו ~ עד הפוסט הבא על פסטיבל בוסאן, קבלו 10 שירים קוריאניים מהעת האחרונה (פלוס/מינוס)
~
1. eAeon – Harder Better Faster Stronger
לפעמים אתה נתקל בביצוע לשיר שגורם לך להתאהב לחלוטין באמן שמבצע אותו. כזה הוא הביצוע של איאון ללהיט הישן של דאפט פאנק. ביצוע שמסוגל להמס כל גדר הפרדה שחוצצת בין הלב שלך לבין העולם. למרות הרושם שכותרת הפוסט עלולה לטעת בכם, איאון הוא הדבר הכי רחוק שיכול להיות מקיי-פופ. מדובר באמן אינדי קוריאני שעושה מוסיקה אלקטרונית אווירתית עם נגיעות ג'אזיות. הוא שר מאוד קטן ועדין אבל יש בקול שלו מן עצבות מתקתקה שמשתלבת יופי עם הפרצוף המאמי והכל-כך ממושקף שלו.
ההיסטוריה המוסיקלית של איאון כוללת את Mot, צמד פופ-רוק-אלקטרוני שהקים יחד עם Z.EE, להם יצאו שני אלבומים (Non-Linear ו-Strange Season, מ-2004 ו-2007 בהתאמה) וכן שני אלבומי סולו – Guilt-Free, אלבום אלקטרוני כפול עליו עבד במשך כארבע שנים שיצא בתחילת 2012 (על הקליפ לשיר הבולט מתוכו, Bulletproof, עבד משך שנה וחצי) ו-EP בשם Realize, שיצא בסוף אותה שנה ובו עיבודים אקוסטיים לכמה משירי האלבום הקודם, לרבות גרסת כיסוי ל-Harder Better Faster Stronger. בקיצור, מתי אנחנו מתחתנים?
~
2. Defconn (Daejun) Feat. Boni – Notorious Girl
הגישה הרווחת לגבי ייצוג איידולים בקליפים של עולם הקיי-פופ היא: או שאתם חמודים או שאתם סקסיים. אצל להקות בנים זה מתבטא בפנים (מתוך הנחה שבנים קוריאניים עם מבט רציני זה דבר לוהט), אצל להקות בנות זה מתבטא בבגדים (מתוך הנחה ש… טוב, הבנתם את הרעיון). העניין הוא שכמות הבד היא לא תמיד אינדיקציה למדד הסקסיות של השיר עצמו ובכלל, שירים סקסיים בקיי-פופ אינם כה שכיחים כפי שעשויים לחשוב. Notorious Girl, מוכיח כי עד שכבר מגיע אחד כזה, האוזן לא יכולה שלא להתמכר אליו.
הראפר הוותיק Defconn חוזר לזירה המוסיקלית כשהוא משתף פעולה עם זמרת האר נ' בי בוני. החספוס שלו והסול הגדול מהחיים שלה משתלבים יחד בגרוב סקסי נהדר שאמנם לא יביא אתכם לכדי טוורקינג, אך עדיין ינענע לכם את הישבן בטוב טעם.
[*ניתן להוסיף תרגום]
~
3. FT Island – Memory
לי הונג-קי, הפרונט מן של להקת הפופ-רוק הקוריאנית FT Island והבחור עם כפות הידיים הכי מעוצבות בתעשייה (ברצינות, הוא אפילו הוציא רב מכר על אמנות הציפורניים. חהחה), כתב והלחין את השיר התותחי הבא מתוך המיני-אלבום Thanks To.
FT Island (ראשי תיבות של Five Treasure Island), קמה בשנת 2007 ופרט לארץ מוצאה, זכו חבריה להצלחה גדולה ביפן (מקום בו רוקרים מתקבלים בברכה). בינתיים יצא לי לבדוק בעיקר את החומרים שלהם ביפנית והם אחלה (נסו למשל את Shiawase Theory או Freedom – על אף הפזמון המטופש באנגלית – שיצאו להם השנה), בין השאר הודות לקול החזק של הונג-קי, בו הוא עושה שימוש מוגבר גם בהופעה הבאה. אהבתי את הפריזור!
~
4. Busker Busker – Love, At First
הטריו הקסום שהפך ללהקה האהובה ביותר בדרום-קוריאה, חזר לאחרונה עם אלבום חדש ומצופה ששחט בלי הכרה את כל מצעדי המוסיקה החשובים בקוריאה. הסינגל הראשון מתוכו כבש בזריזות את הפסגה (כשאחריו משתרכים יתר שירי האלבום), ובכך הפך לאימת הפאן-גירלז ברחבי העולם שצופות באיידולים הנערצים עליהן מודחים בקלילות לטובת התופעה הפנים קוריאנית.
חברי "באסקר באסקר", נחשפו לראשונה לקהל הרחב בשנת 2011, במסגרת העונה השלישית של תכנית הכישרונות הקוריאנית "סופרסטאר קיי", בה הגיעו למקום השני. היא מורכבת מהסולן והגיטריסט באום-ג'ון, הבסיסט היונג-טה והמתופף ברדלי ריי מור, אמריקאי שהגיע עם בת-זוגתו (וכיום אשתו) לעבוד כמורה בדרום-קוריאה ובהמשך נתבקש על-ידי צמד סטודנטים שלו להחליף את המתופף המקורי של להקתם שנקרא לצבא. לאחרונה העניק ברדלי ראיון מרתק ונדיר מסוגו (בהתחשב בתעשייה), בה חשף את התנאים הקשים ששררו מאחורי הקלעים של התכנית הפופולארית, את המניפולציות והחוזים הדרקוניים שמחתימות חברות המוסיקה הגדולות בקוריאה את המיוצגים שלהן (ראיון עליו נראה כי נאלץ להתנצל בהמשך).
מעבר להתנהלות יוצאת הדופן של הלהקה, "באסקר באסקר" מייצרת מוסיקה מקסימה עם ניחוח נוסטלגי, נעים ורגיש. הקול הייחודי של באום-ג'ון מצליח לרגש ונשמע לא אחת כאילו הוא בוקע מגרונו של זמר מבוגר בהרבה. ביחס לאלבומם הראשון ול-EP המשלים והאנרגטי שיצא אחריו, Busker Busker 2nd Album לא שונה מבחינה סגנונית, אם כי הוא רגוע יותר ברובו (בעיקר ביחס ל-EP) ובינתיים לא הצליח לכבוש אותי כמו הראשון שלהם. ייתכן שהתחושה הזו עוד תשתנה עם האזנות נוספות.
[גרסה מתורגמת וגם: אל תחמיצו את הטיזר הנפלא הזה]
~
5. Jung Joon Young – Spotless Mind
גם ג'ונג ג'ון-יאנג, מגיע לכבוש את העולם (בשאיפה להתחיל ממחציתו הדרומית של חצי האי הקוריאני), לאחר השתתפות בעונה הרביעית של סופרסטאר קיי. ג'ון-יאנג היה לאחד הסמנים הרוקיסטיים הבולטים של העונה ונחמד לגלות כי השיר הבא מתוך מיני-אלבום הבכורה שלו לא הפך אותו לדובון אכפת לי מרקד. למען האמת, אני לא בטוח שאני באמת אוהב את גוון הקול של ג'ונג ג'ון-יאנג (ואת חיבתו היתרה למעילים ארוכים) אבל קשה להטיל ספק ביכולת שלו להרשים. הוא נשמע אפּי (נוסף לכך שהוא מתקבל יפה ברשתית העין ונראה טוב אפילו כשהוא מצחצח שיניים).
~
6. Koyote Feat. Jeong Jun-ha – Hollywood
אין לי מושג האם המיני-שיר שפותח את הקליפ הבא הוא אכן שיר של Koyote או דחקה נוספת במצעד הדחקות שבו, אבל ממש רציתי שהוא ימשיך. למזלי אחרי שהתגברתי על האכזבה, החל השיר הדיסקואי הקיצי והמשמח הזה. מסוג השירים שכיף לרקוד במסיבות יומולדת או אחרי המנה השלישית בחתונה מדומיינת כלשהי בה המוזמנים רוקדים לצלילי קיי-פופ.
[*ניתן להוסיף תרגום]
~
7. Ailee – U&I
השיר (הכבר לא חדש) של איילי, נשמע כאילו מישהו האזין יותר מדי ל-Back to Basics של כריסטינה אגילרה. במילים אחרות, U&I היא רצועת הפופ הכי אמריקאית ברשימה חביבה זו. שיר נוצץ, רקיד וקצבי שמוחזק יפה עם עבודת חצוצרות והקול הגדול של איילי (שמעט חספוס יכול היה לשדרג אותו לטעמי, למרות שכשחושבים על זה, מעט חספוס יכול היה לשדרג כמעט כל דבר).
~
8. IU – The Red Shoes
אחרי ציפייה לא מבוטלת שעורר הטיזר המסקרן לאלבום הסטודיו השלישי של IU, "זמנים מודרניים", נחת היום הקליפ ל"הנעליים האדומות". הפופ התזמורתי של IU בא לדי ביטוי גם בסינגל החדש, שנשמע כאילו ניתן לפסקל אתו ריקודים של באזבי ברקלי או לפחות נאמבר ב"שיקאגו". כפי שניתן היה (אולי) לצפות, הקליפ מרפרר למיוזיקל המפורסם באותו שם של מייקל פאוול ואמריק פרסבורגר מ-1948 – המבוסס בתורו על מעשייה של הנס כריסטיאן אנדרסן – וכמיטב המסורת של IU גם הוא מופק כאילו היה סרט קצר (אם כי הפעם התחושה היא שמתחו אותו בהגזמה עם כל הקרדיטים ואז… עוד קרדיטים). בכל אופן, הגיע הזמן שתנקו את האבק מנעלי הריקוד שלכם.
[*ניתן להוסיף תרגום]
~
9. CN Blue – One More Time
בינינו, השיר הזה לא יכול להיות קיי-פופ, מהסיבה הפשוטה שהוא ביפנית. אבל לא נורא כי סי.אן בלו הם קוריאנים אז זה מתקבל על הדעת. בדומה ל-FT Island, גם CN Blue זוכים להצלחה בארץ השמש העולה (למעשה, הם החלו שם את דרכם בשנת 2009, בהופעות רחוב ומועדונים). בניגוד לאלבומים היפניים, אלה הקוריאניים מדגישים את הצד היותר פופי במוסיקה שלהם, בסגנון שמזכיר מאוד את זה של מארון 5. הם עדיין נחשבים לבוי בנד, רק שהם יודעים לנגן ועושים שירים קליטים וכיפיים. מעבר לבערך-סיפור-המיותר שיש בקליפ הזה, יונג-הווא (הסולן) נראה בו חתיך לא נורמאלי, והניסיון שלו להדגיש את זה באופן שיראה כאילו הוא מתעלם מזה, רק מוסיף ממד הומוריסטי לכל העניין.
~
10. Chen (EXO) – It's Fortunate
בלהקה שמורכבת מ-12 חברים, אם למישהו יוצא לזמר יותר משתי שורות בשיר זה הישג. צ'ן (במקור: קים ג'ונג-דה), הוא אמנם קוריאני אך מתפקד על תקן Lead vocalist של קבוצת החברים ב-EXO המיועדת לקהל הסיני. יש לו באמת קול אדיר, אך מאחר והוא לא אמן סולו ומאחר וההופעות במרבית תכניות המוסיקה בקוריאה מלוות בפלייבק מלא או חלקי, הסיכוי לשמוע אותו שר שיר שלם כמו שצריך, מהתחלה ועד הסוף, גבוה כמו הסיכוי לצאת לחופשה חלומית באירן. מזל שיש לפחות תכניות רדיו שמאפשרות לזמרים לשיר. איזה פאקינג קוֹל.
פוסט זה פורסם בקטגוריה מוסיקה, קיי-אינדי, קיי-פופ. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על קיי-פופ טיים (3#)

  1. נני הגיב:

    אהבתי את זה הראשון הממושקף

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s