הוא רץ בשדות

"עבור עשייה קולנועית אנרגטית, מותחת וחושנית, ועבור הדוגמא הנדירה של דיס-אוריינטציה נרטיבית משכנעת בדרך הפתלתולה שבין ג'נדרים לז'אנרים". כך נימקו השופטים את הבחירה בסרטו החדש של קסבייה דולן, "טום בחווה", כזוכה בפרס פיפּרסקי בפסטיבל ונציה 2013 שהסתיים לא מכבר. נחמד לגלות שבראש חבר השופטים עמדה מבקרת הקולנוע הישראלית יעל שוב (טיים אאוט תל-אביב), כשלצידה מבקרת הקולנוע של "וראייטי", אליסה סיימון וכן נציגים נוספים מגרמניה, דנמרק ואיטליה.
אז מסתבר שהשתלם לבמאי הקנדי הצעיר לשלוח את סרטו החדש לפסטיבל הוותיק ביותר בעולם (ככל הנראה לאחר אכזבתו המסוימת בקאן, משלא מצא עצמו בתחרות הראשית עם "לורנס, בכל מקרה"), כמו גם לנתב את כשרונו לבימוי מותחן פסיכולוגי, לראשונה בקריירה המבטיחה שלו. להזכירכם, "טום בחווה", מבוסס על מחזה באותו שם מאת מישל מארק בושארד, במרכזו ניצב בחור צעיר המתאבל על מות אהובו. המפגש עם משפחתו של המנוח מובילה אותו לתסבוכת רצינית.
אם לשפוט על פי הקטע האינטנסיבי ששוחרר מתוכו לאחרונה, "טום בחווה" הולך לספק חוויה שווה במיוחד.
~
תיארתי לעצמי שהם יעשו לי את זה שוב, רק לא באיזו רמה. Reflektor, השיר והקליפ החדש של ארקייד פייר, פשוט החריבו אותי. הרסו לי את הבריאות. מוטטו לי את הנשמה. תנו לי כמה דקות להירגע מזה, כמה נשימות עמוקות להכיל את זה ואז להאזין ולצפות בזה שוב. ושוב. האלבום המלא שלהם ייצא ב-29 באוקטובר, ובקצב הזה אני עוד אזדקק לצוות מד"א שיעמוד לידי בזמן שאחווה אותו לראשונה.
אלבומה החדש של הלהקה הקנדית המושלמת הופק הפעם יחד עם ג'יימס מרפי (מה שמזכיר לי שארקייד פייר לקחו חלק במופע האחרון של אל-סי-די סאונדסיסטם), וההשפעות שלו על הסינגל החדש בהחלט ניכרות (כולל נגיעות קול מוזהבות של דיוויד בואי… חלום!). את הקליפ ביים אנטון קורביין, בעוד שלגרסה האינטראקטיבית שלו  – אותה תוכלו למצוא באתר Just a Reflektor – אחראי הבמאי וינסנט מוריסט (שביים גם את הקליפ ל-Sprawl ll, את הדוקומנטרי על ארקייד פייר, Miroir noir ובין השאר את סרט ההופעה של סיגור רוס, Inni),  ברשותכם, אני אלך להתעלף לי בפינה ולבכות מהתרגשות עכשיו.
~
פסטיבל הסרטים בטורונטו כבר בעיצומו, ופרט לטריילרים הרבים ששטפו לאחרונה את הרשת, עלו בערוץ tiff ביו-טיוב כמה מן הסרטים הקצרים המוקרנים בו בימים חמימים אלו. אחד מן הסרטים הללו הוא Daybreak, של הבמאי הקנדי איאן לגארד, אשר כיכב בפסטיבל לפני שנתיים עם סרט קצר נוסף בשם Solar Wind.
הצפייה בסרט הזה, אגב חזרתה של ארקייד פייר לחיינו, מעלה זיכרונות לגבי אותה סברביה, עליה זמרו באלבומם הקודם. פרברי מונטריאול אם כן, מככבים גם ב"שחר" – סרט נטול עלילה אמנם, אבל אפלולי עם עבודת סאונד מוצלחת וכמה אימז'ים לא רעים (פתאום אני קולט שיצא לי פוסט קנדי לחלוטין. קטע).
פוסט זה פורסם בקטגוריה בקרוב!, מוסיקה, סרטים קצרים, פסטיבלי קולנוע, קולנוע קנדי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על הוא רץ בשדות

  1. יעל ר. הגיב:

    הו! שמעתי את השיר של ארקייד פייר אתמול מבלי להיחשף לקרדיטים, ומיד אמרתי לעצמי: הי, זה נשמע כמו בואי.
    חבל רק שסיבוב ההופעות של התקליט החדש מתחיל בצד השני של העולם. ניו זילנד נשמעת פתאום מפתה במיוחד.

להשאיר תגובה

