כשאברמוביץ' פגשה את גאגא

1. השיטה של מרינה אברמוביץ'
עבר זמן רב יחסית מאז הפוסט האחרון, בעיקר הודות לכמות המבחנים והעבודות שנחתו על ראשי כמו פסנתר (כולל תוספת לקינוח: שפעת!). אני חושב שמה שאני זקוק לו כעת, יותר מכל, הם לא פחות משלושה ימים באפסטייט ניו-יורק, במהלכם אבצע סדרת תרגילים שיחברו אותי להווייתי העכשווית, הפיזית והמנטלית. העובדה שמרינה אברמוביץ' המדהימה תהיה שם כדי להדריך אותי, בהחלט לא תזיק (מה גם שיהיה זה די הגיוני בהתחשב בכך שקוראים לזה, "The Abramovic Method").
בפעם האחרונה שצפיתי במרינה אברמוביץ', היא סחטה את גלגלי העין שלי משהיו ספוג רחצה, בסרט התיעודי על מיצג ההתבוננות המרגש שלה, The Artist Is Present. במהלך הסרט, הגיעו לביתה של אמנית הפרפורמנס היגוסלבית, חבורה של אמנים צעירים שאמורים היו לשחזר במהלך רטרוספקטיבה מבחר מעבודותיה. כהכנה למיצגים המאתגרים, פיזית ונפשית, לקחו האמנים חלק ב"שיטת אברמוביץ'", במה שמחד נראה כמו הכנה לשיעור משחק על פטריות, ומנגד, כמו חוויה רוחנית מעוררת.
בניגוד לג'יי.זי, שהעדיף את האברמוביץ' שלו במוזיאון, ליידי גאגא כבר הרבה יותר הרפתקנית (זהירות: גשם!).
[ותודה לדניאל על ההפניה]
~
2. הארווי "ידי מספריים" ויינשטיין, רוצה לקצוץ את Snowpiercer בפאקינג עשרים דקות (!)
בונג ג'ון-הו, במאי דרום-קוריאני מוכשר לכל הדעות, מביים סרט הרפתקאות מדע-בדיוני. הסרט שובר את שיאי ההכנסות בקוריאה לסוף שבוע אחד עם למעלה מ-4 מיליון כרטיסים. והנה, באתר הקולנוע טוויץ' מדווחים כי מפיצי הסרט בארה"ב – חברת האחים ויינשטיין – מבקשים לגלח עשרים דקות מתוך הסרט. מה הסיבה לכך, אתם שואלים?
לפי מבקר הקולנוע טוני ריינס, אנשיו של ויינשטיין אמרו לבונג כי מטרתם היא להבטיח ש-Snowpiercer "יהיה מובן לקהל באיווה… ובאוקלהומה". כלומר, אם אתם אמריקאים שמתגוררים במערב התיכון של ארה"ב, אתם טיפשים מכדי להבין סרט שמתרחש בעידן קרח, בו חבורת מורדים מנסה לפלס את דרכה אל קדמת רכבת נוסעת. בנוסף, נראה כי יתווסף ווייס אובר בפתיחה ובסיום (שאף אחד לא יתבלבל, חלילה).
לא סתם זכה המפיק היהודי הארי ויינשטיין, לכינוי "הארי ידי מספריים". בראיון לפלייליסט, שפורסם בסוף שנה שעברה, הבמאי טרי זוויגוף ("העולם שבפנים") מספר למשל כי האחים ויינשטיין ביקשו מהאחים כהן לצפות בגרסה שערכו ל"סנטה בשקל" בבימויו, שהפכה את הסרט ליותר מיינסטרים. לדבריו, הם הוסיפו מקבץ סצנות, כמה מהן סירב לצלם, ושילבו אותן בסרט. הכהנים אמרו להם "טוב, ניסתם להפוך את הסרט הזה ל'אמריקן פאי'. זה חתיכת חרא עכשיו". תגובתם הובילה לוויכוח לוהט עם הויינשטיינים שנגמר בכך שכולם צעקו "פאק יו" אחד על השני. וזו רק דוגמא אחת.
למיטב הבנתי, המפיצים של Snowpiercer בארץ הם סרטי שני (קולנוע לב). למרות שישראל נחשבת לא פעם למדינה ה-51 של ארה"ב, אני מאוד מקווה שאם וכאשר הסרט יגיע לאקרנים בארץ, נזכה לראות את הגרסה שמיועדת לצופים הפחות מטומטמים.
~
3. Tomogui, סרטו החדש של הבמאי היפני שינג'י אאויאמה
בין הסרטים היפניים שנערמו במרוצת השנים ב-Wish List שלי, ניתן למצוא את אלה של שינג'י אאויאמה, ובפרט את סרטו הנודע משנת 2000, Eureka, בן 217 הדקות, שזכה לסופרלטיבים מזהירים.
סרטו החדש של אאויאמה, The Backwater (הידוע גם כ"Dog-Eat-Dog”, ובמקור: Tomogui), מגולל את סיפורו של נער בן 17, המתגורר בעיירה מבודדת יחד עם אביו וחברתו החדשה. כמי שעד למעשי ההתעללות של האב, מוצא הנער קושי להימנע מלחזור עליהם בחייו שלו. הסרט מבוסס על רומן באותו שם מאת שיניה טנאקה, זוכה פרס אקוטגאווה, לשנת 2011, ובימים אלו מוקרן במסגרת פסטיבל לוקרנו.
בהתחשב בכך שלפני שנתיים הוקרן בפסטיבל חיפה "פארק טוקיו" בבימויו, ניתן לקוות כי גם Tomogui יזכה לכך.
~
4. חמש סופרות יפניות שצריך לתרגם לעברית
אם כבר ביפן עסקינן, להלן חמש המלצות על סופרות יפניות שצריך לתרגם לעברית, מתוך הבלוג המענג תמיד של אירית, יפן מונוגטארי.
~
5. אינדי קוריאני והפעם: Nell
תכירו את Nell – אחת הלהקות הוותיקות והפופולאריות באינדי הקוריאני, שהחלה את פעילותה בשנת 1999. היא מונה ארבעה חברים (בהם הסולן קים ג'ונג-וואן), וקרויה ע"ש סרט משנת 1994 עם ג'ודי פוסטר. אישית, נחשפתי לנל הודות לקליפ היפה והעדין לשירם, The Day Before, משנה שעברה. הסינגל החדש שלהם "אוקיינוס של אור", מתוך האי.פי, Escaping Gravity, הוא מהשירים הקוריאניים המוצלחים ששמעתי השנה והחלק השני של הקליפ שלו בכלל משגע (ויש גם גרסה מתורגמת). ייפ.
מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה אמנות, יפן, ספרות היא רכילות, קולנוע יפני, קולנוע קוריאני, קיי-אינדי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על כשאברמוביץ' פגשה את גאגא

  1. דניאל הגיב:

    ליידי גהגה מדהימה.
    Just sayin'.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s