עוגות! בלונים! בושם!

בשנים האחרונות, יש נטייה להפוך פרסומות של מותגי יוקרה למה שניתן להגדיר כ"סרטים קצרים בעלי תוכן שיווקי". בין הדוגמאות השונות, ניתן למנות את: "ליידי בלו שאנגחאי", פרסומת באורך 16 דקות לתיק של דיור, בבימויו של דיוויד לינץ'; הפרסומת לבושם החדש של ליידי גאגא, Fame (שלמען האמת נראית יותר כמו השקה של דת חדשה, בחסות הליידי); דיוויד בקהאם רץ בתחתונים של H&M במשך שתי דקות, הוגדר כ"סרטו הקצר של גאי ריצ'י"; ובשנה שעברה ניתן היה לצפות בהלנה בונהם קרטר שופכת את ליבה בפני הפסיכולוג בן קינגסלי, שמצדו שם עין על המעיל הסגול של פראדה, בפרסומת שביים רומן פולנסקי.
בשל אורכן של מרבית הפרסומות הללו, הן אינן מיועדות לשידור מלא בטלוויזיה ומטבע הדברים המקום בו צרכנים פוטנציאליים נוהגים לבלות את זמנם בימים אלו מול סרטונים צבעוניים ומפתים, הנו מול המחשב. אז חשבתם שבטלוויזיה לא ניתן להתחמק מפרסומות? נחשו מה – היום אתם כבר מחפשים אותן בעצמכם. אך בהתחשב בבמאים, איך אפשר שלא בעצם?
כמעט שנה חלפה מאז הפרסומת של פולנסקי וב"פראדה" ממהרים להזכיר לנו את הסיבה האמיתית בגינה אנו חוסכים את כספנו מדי חודש: בושם. לשם כך גויסו למשימה שני תותחים מסוגננים, שכבר הוכיחו לא פעם שהם יודעים לשתף פעולה יפה: ווס אנדרסון ורומן קופולה. השניים ביימו פרסומת, אקסקיוזה מואה, סרט קצר בן שלושה חלקים לבושם המדובר, ואם חשבתם שפרנסואה הארדי הייתה הבלחה חד-פעמית ב"ממלכת אור הירח", אנדרסון מוכיח כי הוא מצוי בתקופה הצרפתית שלו, הפעם עם שירים של ז'אק דוטרונק ופראנס גאל, בפרסומת שכולה על טיהרת השפה הצרפתית. בינינו, אפשר שלא לאהוב?
 [via Vogue]
~
בדומה לרשתות המוסיקה הגדולות, גם ספריות להשכרת סרטי וידאו ו-DVD הן זן נכחד. מישל גונדרי, במאי אנלוגי בעולם דיגיטלי, הוא בדיוק מסוג האנשים שניתן לצפות כי ישמרו חסד נעורים לימים הנוסטלגיים בהם הזבן-הידען הכיר את לקוחותיו ואולי אף המליץ להם על הדבר הבא שיאהבו (לא שאני עצמי חוויתי ימים שכאלה – למיטב זכרוני, הזבנית ב"ענק הוידיאו" טרחה לציין בפניי בגיל העשרה שאני אוהב "סרטים מוזרים", לאחר שהחזרתי לה את "2001: אודיסיאה בחלל" של קובריק). פרט לכך שהייתי משתרך אחרי גונדרי לכל מקום, הבחירה ללוות אותו לספריית הוידיאו האהובה עליו היא מוצלחת ומשעשעת למדי. ביימה: טיפני לימוס [via Nowness].
~
חברי להקת סיגור רוס לא נחים לרגע: טרם חלפה שנה מאז יצא אלבומם, Valtari, וכבר ב-18 ביוני השנה, תשחרר הלהקה האיסלנדית את Kveikur, אלבום האולפן השביעי שלה. האלבום יכלול 9 רצועות, שככל הנראה יסמנו מעבר לכיוון צליל כבד ואפל יותר. ניתן להבחין בכך בביצוע שיר הנושא של האלבום, שנערך בתוכנית האירוח של ג'ימי פאלון, ובייחוד בוידיאו קליפ הרשמי לשיר Brennisteinn, הפותח את האלבום, בבימויו של הקולנוען והאמן אנדרו תומאס הואנג.
לפני שזכה בכבוד לביים את הקליפ החדש של סיגור רוס, ביים אנדרו תומאס הואנג את הקליפ Mutual Core, עבור פלא איסלנדי אחר – ביורק. זו הגיעה אליו בעקבות סרטו הניסיוני Solipsist, עליו זכה בפרס חבר השופטים לסרט ניסיוני קצר, בפסטיבל סלמדנס 2012, ואם ביורק התלהבה, אין סיבה שנפספס את זה [via Andrewthomashuang].
מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה מוסיקה, סרטים קצרים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על עוגות! בלונים! בושם!

  1. פרסומות עשויות כמו סרטי קולנוע, ולהביא מסר בכמה דקות לעיתים מסובך אף יותר.

  2. Anna הגיב:

    הלינק האחרון יפיפה!! תודה

  3. עופר הגיב:

    קמה קבוצה שמטרתה להביא את Sigur Ros להופעה בארץ

    חפשו אותנו בפייסבוק
    Bring Sigur Ros to Israel

    בהצלחה לנו!

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s