אמלי

Amelie
אני די מבואס שהחמצתי את אמלי נותומב ביריד הספרים שנערך בירושלים בשבוע שעבר. יכול היה להיות ממש נחמד להחתים אותה על כמה ספרים ולשמוע אותה משוחחת עם עמנואל הלפרין, אבל נו, לפחות אפשר להתנחם בכך ששני ספרים חדשים שלה יוצאים לאור – האחד בעברית, האחר באנגלית (אם אתם קוראים צרפתית – הרווחתם!).
"יומן הסנונית", יצא לאחרונה בהוצאת אסיה המעולה, בתרגום לעברית של חגית בת עדה (שתרגמה גם את "חומצה גופריתנית" שלה, שאף הוא יצא בהוצאת אסיה, ב-2007). עלילת הספר מתחקה אחר בחור צעיר שמאבד את עבודתו ומוצא עבודה חדשה כרוצח שכיר. נשמע מאוד נותומבי. לרגל יציאת הספר פורסם בהארץ ראיון כנה ומעניין עם נותומב, שכולל גם קטע מתוך הספר.
במקביל, רואה אור באנגלית רומן נוסף שלה בשם "Life Form". הספר מגולל חליפת מכתבים בין נותומב לבין אחד הקוראים שלה – חייל אמריקאי שנלחם בעיראק. בעקבות החרדה מהאלימות שסובבת אותו, מוצא החייל נחמה בהאבסה עצמית. ניתן לקרוא כמה מכתבים מתוך הרומן באתר הספרות Asymptote.
אגב, מי שקרא את "חרפות וגידופים", הנובלה השחורה והממזרית שלה (שיצאה בעם עובד בתרגום של יהושוע קנז), כבר יודע שנותומב מפליאה לתאר שומן באופן מאוד גרפי ומוחשי. יתכן שהעיסוק בדימוי גוף ומשקל, נובע בעקבות האנורקסיה שחוותה בצעירותה (עליה היא מספרת בגילוי לב בראיון). בהקשר לכך, מעניין האם הזדמן לה לראות את "טקסידרמיה", סרטו ההונגרי של גיאורגי פאלפי. יש לי תחושה שהיא הייתה אוהבת אותו…
Taxi
~
יש משהו מעניין באלכס קרפובסקי. רובנו מכירים אותו בתור ריי "slim leg" פלושנסקי, הבוס של האנה (לינה דנהאם) בסדרה "Girls", שאף גילם את אחד התפקידים המרכזיים בסרטה "רהיטים זעירים". כמו רבות מן הדמויות בסרטי המאמבלקור, גם קרפובסקי ניחן בתדמית הבחור הפשוט, The Everyday Guy, שלא לגמרי הייתם מצפים ממנו להוביל סרט. אלא שדווקא בשל כך, יש משהו מרתק בחיכוך שבין תדמיתו האנטי-כוכבית לבין השנינות, החוצפה הגברית השמוקית והביטחון העצמי שהוא מפיח בדמויותיו.
על אף שפרץ לתודעה רחבה יותר רק עכשיו, קרפובסקי פועל כבר עשור בעולם הקולנוע כבמאי-תסריטאי ושחקן. ההספק שלו בתקופה האחרונה מרשים למדי (חמישה סרטים והופעה בשתי סדרות טלוויזיה ב-2012, כשבשנה הקרובה נזכה לראותו בין השאר – כמו גם את חברו לסדרה, אדם דרייבר – בסרטם החדש של האחים כהן). שני סרטים בכיכובו עתידים לעלות למסכים: מותחן פסיכו-סקסואלי בשם Rubberneck, ודרמה-קומית בשם "דגל אדום" (שכתב וביים), בה הוא מגלם במאי אינדי בשם אלכס קרפובסקי שמנסה להתגבר על פרידה כואבת. נראה טוב. 
מגזין אסקווייר ערך ראיון עם קרפובסקי, בו הוא מדבר על הסדרה והסרטים החדשים.
~
לסיום, הפוסט הזה נראה כמו הזדמנות טובה להשחיל את הקליפ לשיר המקסים של להקת האינדי הקוריאנית Soran: "אל תרדי במשקל". הוידאו המתורגם כולל כמה שורות משעשעות כמו: "זה אפילו חמוד יותר כשלחייך מתמלאות מקצת שומן". מה שנכון.
פוסט זה פורסם בקטגוריה מוסיקה, ספרות היא רכילות, קולנוע אינדי, קיי-אינדי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה