ברלין. עצירה קטנה בטוקיו.

פסטיבל ברלין פרסם לאחרונה את תשעת הסרטים הנוספים שיתמודדו השנה בתחרות הרשמית. את מי אפשר למצוא שם?
ראשית, שלושה סרטים מצרפת שכל אחד מהם כולל שחקנית תותחית משלו: ברונו דומונט, עם Camille Claudel 1915, ביוגרפיה על הפסלת הצרפתייה קאמי קלודל (הידועה במערכת היחסים שניהלה עם הפסל רודן), בכיכובה של ז'ולייט בינוש; עמנואל ברקוט, עם On my Way, בכיכובה של קת'רין דנב; וגיום ניקלו, עם The Nun, בכיכובה של לא אחרת מאיזבל הופר.
מאירן, מגיע סרט חדש של ג'עפר פאנאהי, Closed Curtain, ידיעה מפתיעה למדי בהתחשב בכך שסרטו הקודם, "זה לא סרט", תיאר את הקולנוען האירני כשהוא שבוי במעצר בית, ממתין לתוצאות הערעור על גזר דינו, לאחר שנאסר עליו לעסוק בקולנוע ב-20 השנים הקרובות (מצד שני, אחרי שרואים את "זה לא סרט", אין באמת סיבה להיות מופתעים).
מגרמניה יש את תומס ארסלן עם Gold ואת פיה מארה עם Layla Fourie; הבמאי הבוסני דניס טאנוביץ' (זוכה האוסקר על "שטח הפקר" מ-2001), עם An Episode in the Life of an Iron Picker; כשאת הרשימה חותמים לעת עתה, שני סרטים מארה"ב: האחד, יצירת ביכורים של פרדריק בונד, The Necessary Death of Charlie Countryman, עם שיה ליבוף; והאחר הוא מותחן של סטיבן – בזמן שאתה כותב פוסט סיימתי עוד סרט – סודרברג, בשם Side Effects, עם ג'וד לאו וקתרין זיטה ג'ונס.
אבל כמובן, אחרי הביקורת המפרגנת ל"בארץ אחרת", ברור לכולנו שהסרט שהכי מעניין אותי בתחרות הוא החדש של הונג סאנג סו, Nobody's Daughter Haewon, המתאר מסע בן מספר ימים שעורכת סטודנטית קוריאנית, לאחר ששלחה את אמה לקנדה. אומנם טריילר עדיין אין, אך תמונות ראשונות מתוכו מאששות כי ללא ספק מדובר בסרט של הונג סאנג סו:
א. מה יש לנו כאן? חבורה של קוריאנים משתכרים משלושים בקבוקי סוג'ו (יס!) בחור ובחורה יושבים משני עברי השולחן ולא יוצרים קשר עין (יס!). מצב לסערת רגשות? (יס!). אומנם לא לגמרי ברור האם מישהו פה כבר חטף את הג'ננה או שאנחנו עדים להיכרות ראשונית בין הדמויות, אבל לפחות אפשר להירגע שהונג סאנג-סו לא ויתר על האלכוהול.
NDH01
ב. רפרנס ספרותי! נהדר. קודם כל, יופי שזה באנגלית כי הקוריאנית שלי עדיין לא משהו. חדי העין מביניכם ודאי הבחינו כי מדובר בספרו של הסוציולוג היהודי-גרמני, נורברט אליאס (מחבר "תהליך התִרבות"), The Loneliness of the Dying. נשמע קצת מדכא. הספר פורסם במקור בשנת 1985, ובו קשיש חכם מהגג אודות זקנה וקשרים של בני אדם עם אנשים הנוטים למות. נשמע מאוד מדכא. עם זאת, הביקורות אומרות שהוא דווקא כתוב ברוח טובה. הגיע הזמן לשאול מהספריה!
NDH02
ג. זו התמונה האהובה עלי בינתיים והיא מעין גרסא לחיבוקים העקומים שהזוגות בסרטים של הונג סאנג-סו נוהגים לאמץ ברגעים אינטימיים (לרוב כשהגבר כורע מושפל ובוכה על הרצפה. פה לעומת זאת, הוא נראה חבול, שזה פחות או יותר דומה).
NDH03
אפשר כמובן לנתח את כל התמונות המרנינות מתוך הסרט, אבל למה שרק אני אעשה את העבודה, הא? מי שרוצה, מוזמן להעיף מבט בשאר.
~
האמת, לא זכור לי האם מישהו דיווח על כך אבל קצת לפני שנסתיימה שנת 2012, בין ה-23 בנובמבר ל-2 בדצמבר, נערך ביפן פסטיבל קולנוע קטן ומגניב בשם Tokyo Filmex, שסיפק כמה בשורות מצוינות: ראשית, עשו שם השנה כבוד ענק לקולנוע הישראלי עם הקרנות מיוחדות של סרטים כמו "סאלח שבאתי", "שלושה ימים וילד", "אוונטי פופולו" ו"אלדורדו" של מנחם גולן (גם מקומו של עמוס גיתאי לא נפקד). שנית, את הפרס הראשון בתחרות קטף סרטו של עמיר מנור, "חיותה וברל" (שבילה יחד עם שרון בר-זיו, שהגיע עם סרטו "חדר 514"). בקיצור, היה שמח לישראלים. סחתיין על היפנים.
הפסטיבל העלה בין השאר, סרט חדש לבמאי הקאלט היפני סיון סונו, בשם "סרט רע", שצולם למעשה בשנת 1995, אך נקלע לקשיי מימון ורק עכשיו נסתיימה עריכתו (לגלף 150 שעות צילום לשלוש שעות סרט, לא הולך ברגל); וסרט חדש לבמאי היפני אומורי טאטסושי, BOZO / Bocchan, שמתהדר בטיזר נפלא – הפשטות והמוזרות שלו עושים עבודה כל כך טובה, עד שאני לא יכול לזכור מתי בפעם האחרונה טיזר עבד עלי בצורה כזאת:
הסרט מתאר כיצד בחור צעיר, עובד זמני במפעל, נדחק אל שוליה האפלים של החברה ביפן. בהסתמך על הטריילר המלא, השחקן שמופיע בתפקיד הראשי נראה כמו משהו מהסרטים.
מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה בקרוב!, פסטיבלי קולנוע. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על ברלין. עצירה קטנה בטוקיו.

  1. פינגבאק: מחובר לחיים | פְריק – מגזין אלטרנטיבי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s