גבר בשחור: הצצה לראש של צ'רלס ברנס

הנה דבר שלא קורה כל יום: צ'רלס ברנס, אחד הקומיקסאים הכי מוכשרים, יחודיים ומהפנטים שנתקלתי בהם בחיי, מדבר במשך שעה וחצי על חייו ועבודתו. ברנס הוא אמן מדהים. השימוש המסוגנן והלא יאמן שלו בשחור לבן מוליד אימג'ים קריפיים ומקוריים, עם טביעת אצבע שלא ניתן לטעות בה ובהשפעות שלה על אמנים אחרים (שמו לב לארט האלבום של Fever Ray, לדוגמא).
מיצירותיו הבולטות: Black Hole, נובלה גראפית שהיא יצירת אומנות של ממש, על מגיפה שפוקדת עיירה אמריקאית בשנות השבעים, וגורמת לשינויים גופניים מחרידים בקרב בני נוער; בשנת 2007, תרם את חלקו לאסופת סרטי האנימציה Fear(s) of the Dark ובשנה שעברה הוציא את החלק הראשון בטרילוגיית X'ed Out, המוגדרת כשילוב בין הרז'ה (טין-טין) לוויליאם ס. בורוז. זה האיש. זהו המפגש. מלך:
~
כריס קופר ("אדפטיישן"), דיאן ווסט ("חנה ואחיותיה"), יואן מקגרגור, מגי ג'ילנהול, רייס איפנס ("נוטינג היל") וגרטה גרוויג ("גרינברג"), נבחרו לככב בפרק הפיילוט של "התיקונים", סדרת הטלוויזיה המדוברת של רשת HBO, המבוססת על ספרו של ג'ונתן פראנזן (שגם כאן הופקד על הכתיבה) ובבימויו של נוח באומבך (בחור שמבין דבר או שניים בבימוי משפחות לא מתפקדות). כל זה נשמע מושלם. יותר מדי מושלם. השבוע, הכריזה רשת HBO כי היא מבטלת את הפרוייקט. הסיבה? נראטיב מורכב מדי. זה הזמן לרסק את המסך. [via The Millions]
~
אם יש רגעים בהם אני מצטער שאני לא חי בניו-יורק זה אחד מהם: פיליפ סימור הופמן ואנדרו גארפילד מככבים יחד בהפקה מחודשת למחזהו של ארתור מילר "מותו של סוכן", בבימויו של מייק ניקולס ("הבוגר", "מלאכים באמריקה"). השבוע פורסם כי המחזה – שאורכו שעתיים וארבעים דקות – מועמד ל-7 פרסי טוני, כולל מועמדות לאהוב ליבי, פיליפ סימור הופמן, בקטגוריית השחקן הראשי הטוב ביותר. הנה כמה תמונות מתוכו.
~
ועוד כמה קטנות: 2 תמונות חדשות מתוך הסרט החדש של ברנדון קרוננברג, Antiviral – שעתיד לקחת חלק בתחרות "מבט מסויים" בפסטיבל קאן הקרוב – מעלות את מפלס הציפייה; טריילר לזוכה בקטגוריית סרט הדרמה הטוב ביותר בפסטיבל סאנדנס האחרון, Beasts of the Southern Wild; הספרים זוכי פרס המאן-בוקר לשנים 2010 ו-2011, "מה זה פינקלר" מאת האוורד ג´ייקובסון (כתר) ו"תחושה של סוף" מאת ג´וליאן בארנס (מודן), בהתאמה, רואים אור בעברית בסמיכות מפתיעה; אחרי תקופה ארוכה של דיבורים, יצאו לאור התרגומים החדשים לספריה של איין ראנד "כמעיין המתגבר" (1943) ו"מרד הנפילים" (1957), ובעם עובד רואה אור "האיש במצודה הרמה", מאת פיליפ ק. דיק, אותו איזכרתי לפני מספר חודשים.
פוסט זה פורסם בקטגוריה אמנות, בקרוב!, ספרות היא רכילות, קולנוע אינדי, קומיקס, תיאטרון. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על גבר בשחור: הצצה לראש של צ'רלס ברנס

  1. דניאל הגיב:

    העבודות של צ'ארלס ברנס – איזה יופי!
    בא לי שהוא יעשה קליפים.
    מה שתמיד ריגש אותי בעטיפה של פיבר ריי הוא דווקא העטיפה האחורית:

    היא מעבירה מבחינתי בצורה מושלמת את התחושה של האלבום, במיוחד השירים שמדברים על זכרונות ילדות.
    ובכלל – אלבום מדהים.

    • עמית ל. הגיב:

      אני רק אציין משהו שאולי היה קצת מעורפל בפוסט והוא שאת העטיפה לפיבר ריי צייר האמן השוודי מרטין אנדר (שאומנם טוען בכתבה שההשפעה היא דווקא מכיוונו של צייר האימה השוודי האנס ארנולד, אבל צריך להיות עיוור כדי לא להבחין בדמיון לצ'רלס ברנס).
      ובכל זאת, רק כדי לראות איך קליפ מתבקש של צ'רלס ברנס לפיבר ריי היה עשוי להיראות, אחד המשתמשים ביוטיוב העלה את השיר If I Had A Heart, בליווי קטעים מתוך סרט האנימציה של ברנס, מהאסופה "פחד(ים) מהחושך":

  2. פינגבאק: 10 רומנים גראפיים | פְריק – מגזין אלטרנטיבי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s