מה עוד מחכה לנו בפסטיבל קאן 2012?

השבוע נתבשרנו שסרטו החדש של מישל גונדרי, The We and the I, יפתח את מסגרת "השבועיים של הבמאים" במסגרת פסטיבל קאן הקרוב. "האנחנו והאני", מתרחש במהלך נסיעתם של תלמידים באוטובוס, תוך שהוא בוחן את הדינמיקה המשתנה ביניהם. בימים אלו מצלם גונדרי עיבוד מסקרן במיוחד לספרו של בוריס ויאן, "צל הימים" (שזכה להדפסה חדשה בעברית לפני כמה שנים, בהוצאת ספריית הפועלים). מעניין אגב, היכן עומד פרוייקט המד"ב שלו עם אלן פייג'.
עוד ב"השבועיים של הבמאים": סרט אנימציה דרום-קוריאני ששמתי עליו עין כבר כמה שבועות בשם "The King of Pigs". זו פעם ראשונה שסרט אנימציה דרום-קוריאני משתתף בפסטיבל קאן ואכן, לא מפתיע אותי שזה קורה עם הסרט הזה שכן עפ"י הטריילר, האנימציה בו נראית אדירה לגמרי!
וגם: Room 237 הוא סרט תיעודי, שבמהלך 102 דקות מנסה לחקור משמעויות נסתרות בסרטו של סטנלי קובריק מ-1980, "הניצוץ". מעניין מה לסטיבן קינג יהיה להגיד על זה.
~
במסגרת "מבט מסוים", יתחרו בין השאר שני יוצרים קנדיים: קסבייר דולן, עם סרטו החדש Laurence Anyways (שמתהדר בתואר הסרט הארוך ביותר של התחרות עם שעתיים וארבעים ואחת דקות!) וברנדון קרוננברג (בנו של דיויד קרוננברג שבעצמו מתחרה על פרס בתחרות המרכזית), עם הפיצ'ר הראשון שלו Antiviral. בסרט משתתף השחקן הג'ינג'י המלאכי, קיילב לנדרי ג'ונס (רק תעיפו מבט בסדרת התמונות בכיכובו שצילם ג'וליאנו בקור ושימו לעצמכם אצבע על הדופק).
(via Twitch)
אם אתם שואלים את עצמכם מה הקשר בין במאים כמו בניסיו דל-טורו, גספר נואה, איליה סולימן, לורן קאנטה, חוליו מדם, חואן קרלוס-טאביו ופאבלו טראפרו, התשובה היא: "7 ימים בהוואנה" – סרט עלילתי בו כל אחד מהם מביים יום בסיפורו של בחור אמריקאי צעיר (ג'ון האצ'רסון) המגיע לקובה במסגרת פסטיבל סרטים ומנסה לפרוץ לתחום המשחק.
Loving Without Reason, הוא סרט חדש של הבמאי הבלגי המבטיח יואכים לאופוס, שעשה עד כה כמה סרטים מעניינים ומומלצים כמו "דיני רכוש" (בו השתתפה איזבל הופר – שכאמור משתתפת השנה בשני סרטים בפסטיבל, מה שאומר שיהיה לה הרבה מינגלינג לעשות) ו"שיעורים פרטיים" השערורייתי. שירה בן סימון סוקרת את עבודותיו בכתבה שהתפרסמה בעבר באתר האוזן השלישית.
על Spring Fever המצוין מ- 2009, של הבמאי הסיני לו יה, כתבתי לא מזמן והנה הוא חוזר לפסטיבל קאן עם סרט חדש בשם Mystery.
הבמאית הצרפתייה סילבי ורהייד, אשכרה לקחה את הסיכון שבללהק את פיט דוהרטי לתפקיד ראשי בעיבוד שלה לרומן התקופתי של אלפרד דה מיסה, "וידויו של ילד המאה" (שראה אור בעברית, בהוצאת כתר), לצדה של שרלוט גינסבורג (שרק השבוע נתבשרנו כי תשחק בסרטו הפורנוגרפי הקרוב של לארס פון-טרייר, "נימפומניה"). לא ברור איך, אבל עושה רושם שדוהרטי אכן הגיע לכל הצילומים שכן הסרט גמור. בקטע הבא תוכלו לראות אותו מתנדנד, מעשן ומכוון נשק על צמחים. כחלק מצילומי הסרט, כמובן.
באורח שאין להגדירו אלא קוסמי, אני נאבק לאחרונה עם תרגום לאנגלית של ספר יפני מאת יוקיו מישימה, שיצא לאור במקור בסוף שנות ה- 40 (התרגום האנגלי הוא מסוף שנות ה- 50) בשם "וידויה של מסכה" (בו מגולל הגיבור את סיפור חייו כהומוסקסואל בחברה היפנית) והנה, הבמאי היפני קוג'י וואקאמטסו, מגיע לפסטיבל עם "The Day He Chose His Own Fate", המתאר את ימי חייו האחרונים של מישימה, שלבד מפעילותו הספרותית היה גם לאומן ימני שהתאבד בחרקירי על גג בניין הפרלמנט היפני בתחילת שנות השבעים. לפעמים נדמה לנו שהעולם פשוט סובב סביבנו, הא?
~
מחוץ לתחרות ניתן יהיה לצפות סוף סוף בסרט חדש של ברנרדו ברטולוצ'י (9 שנים מאז "החולמים" הנהדר!), המבוסס על ספרו האחרון של הסופר האיטלקי ניקולו אמניטי, Io e te (או: Me and You). כפי שכתבתי באחד מפוסטי העבר, עלילת הספר עוסקת בנער מופנם המספר להוריו כי הוא יוצא לטיול סקי בעוד שלמעשה הוא מבלה את זמנו לבד במרתף, מתוך כוונה לחיות בבידוד מוחלט מעולם המבוגרים למשך שבוע שלם. ביקור של אחותו למחצה – דמות מרוחקת בשם אוליביה – משנה את כל התמונה. תמונות ראשונות מתוך הסרט ניתן לראות באתר הפלייליסט.
הבמאי היפני טקאשי מייקה (מי שאחראי על סרטים עדינים ורכים כמו איצ'י דה קילר, אודישן ו- 13 המתנקשים), מרגיש כנראה שגלונים של דם, כוריאוגרפיות לחימה מסוגננות או סתם אלימות ריאליסטית כבר לא מספיקים. היום כולם רוצים להיות ראיין מרפי. אז הנה, גם טקאשי מייקה עושה מיוזיקל. יש בו מכות, יש בו גרסא יפנית לליאה מישל הקרצייתית ונראה לי שגם קצת רוקדים שם. טוב.
אז ניקול קידמן אומנם לא הגיעה לפסטיבל עם פארק צ'אן-ווק, אבל היא הגיעה עם הפקה יוקרתית של רשת HBO, בשם "Hemingway & Gellhorn", בה היא מגלמת את מרתה גלהורן – סופרת ועיתונאית צעירה אותה פגש ארנסט המינגוויי במהלך מלחמת ספרד. המינגווי (או בכינויו "הגבר הגדול והמלוכלך הזה בבגדים המשומנים והדוחים"), התגרש מאישתו והיה לבעלה של גלהורן משך חמש שנים סוערות (משום מה, אני מקבל את הרושם שהמינגוויי לא היה אדם שקל לחיות איתו).
~
במסגרת ההקרנות המיוחדות של הפסטיבל שווה לשם לב בין השאר ל- Les Invisbles, סרטו החדש של סבסטיאן ליפשיץ הצרפתי, שהתעסק עד כה בנושאים קוויריים עם סרטים כמו Wild Side, Going South ו- Come Undone המלנכולי והיפה שכתבתי עליו בזמנו.
כמו כן, הבמאי התאילנדי שלכל כתב יש כנראה משהו מתחכם להגיד על השם שלו, אפיכטפונג ווירסטקול, חוזר לקאן שנתיים אחרי שזכה בו בפרס "דקל הזהב" עבור הסרט בעל השם הקומפקטי כשלעצמו "הדוד בונמי זוכר את חייו הקודמים", והפעם עם יצירה בת שעה בלבד בשם "Mekong Hotel".
ואם כבר אפיכטפונג ווירסטקול, קבלו פרט פיקנטי שנתקלתי בו לאחרונה: מזה תקופה ארוכה שטילדה סווינטון רוצה לעבוד עם הבמאי התאילנדי המוערך. אף על פי שלא ברור האם יש לה חלק בסרטו החדש, השניים הקימו פסטיבל סרטים קטן ואקסקלוסיבי בשם " Film on the Rocks Yao Noi". המעניין הוא שעל מנת לצפות בסרטים המוקרנים בו, נאלצו האורחים לקחת סירה שכן מסך הקולנוע, כמו גם הפלטפורמה עליה ישבו המוזמנים, צפו על פני המים במפרץ פאנג נגה, סמוך לאי פוקט. לפי התמונות האלה, זה נראה כמו חתיכת חוויה (via Thai Film Journal).
Advertisements
פוסט זה פורסם בקטגוריה בקרוב!, ספרות פולחן, פסטיבלי קולנוע, קולנוע אמריקאי, קולנוע יפני, קולנוע סיני, קולנוע צרפתי, קולנוע קוריאני, קולנוע קנדי, קולנוע תאילנדי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על מה עוד מחכה לנו בפסטיבל קאן 2012?

  1. עמית איצקר הגיב:

    טקשי מייקה כבר עשה מיוזיקלס בעבר. Happiness of the katakuries הוא דוגמה לאחד מהם

  2. אטלס הגיב:

    הרבה סרטים מעניינים, תודה. הליהוק של פיט דוהרטי נשמע מעניין במיוחד. כבר כמה חודשים אני חושב על אפשרות של כתיבת נובלה קצרה שבמרכזה דמותו המעורערת.
    והערה טרחנית: Xavier מיתרגם לעברית כקסבייה, ולא כקסבייר, הר' איננה נשמעת במקור.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s