קטע ראשון מתוך "חייבים לדבר על קווין", סרטה של לין רמזי

אחרי חודשים של ציפייה, מגיעה סוף סוף סנונית ראשונה מתוך אחד הסרטים שאני הכי מצפה להם השנה – העיבוד של לין רמזי לספרה המסעיר של ליונל שרייבר, "חייבים לדבר על קווין", בכיכובם של טילדה סווינטון, ג'ון סי. ריילי ועזרא מילר.
ספרה של שרייבר, אשר זיכה אותה בפרס האורנג' לשנת 2005, כתוב כסדרת מכתבים אותם ממענת אווה חצ'טוריאן לבעלה, במסגרתם היא עורכת חשבון נפש במטרה להבין מדוע ביצע בנה הצעיר טבח נוראי בבית ספרו. במהלך קרוב ל- 500 עמודים, היא מנסה להתחקות אחר שורשי הרוע, להבין את תפקידה בטרגדיה, תוך בחינה מדוקדקת של נושאים כמו: זהות, מוסד הנישואין, אימהות, תקשורת המונים וכו'. מדובר בדרמה פסיכולוגית מורטת עצבים המתפתחת באיטיות, שכבה אחר שכבה, עד שהיא מגיעה לפצע המדמם עצמו.
עושה רושם שהליהוק ובחירת הבמאית מתלבשים באופן מושלם על הספר (הייתי מגדיר את המצב הזה כסוג של נס, אפילו). ניתן לראות זאת כבר בקטע הבא שמצליח להעביר את הרחשים האפלים המבעבעים מתחת לאירועים המתוחים השזורים בספר, כמו גם את הסדיסטיות-המרוצה-מעצמה של קווין. בקרוב בפסטיבל קאן.
פוסט זה פורסם בקטגוריה בקרוב!. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

6 תגובות על קטע ראשון מתוך "חייבים לדבר על קווין", סרטה של לין רמזי

  1. TornMoon הגיב:

    אתה ממליץ לקרוא את הספר קודם?

    • עמית ל. הגיב:

      אני ממליץ לקרוא את הספר בלי כל קשר לסרט, למען האמת. הוא פשוט ספר טוב. חוויית קריאה חזקה. הוא עושה שימוש מושכל במבנה, הוא גורם לך לחשוב ויש לו אימפקט שנשאר ממנו משהו גם שנים אחרי שקראת אותו.
      לגבי מה עדיף קודם, זה נושא שאפשר להתפלסף עליו ובכלל זה עניין מאוד סובייקטיבי.
      אישית, כבר יצא לי לקרוא ספרים אחרי שראיתי סרטים המבוססים עליהם ועדיין נהנתי מאוד (וונדר בויז, רווק פלוס ילד, אמריקן פסיכו). לעיתים, דווקא כשקראתי קודם את הספר (לא ארץ לזקנים, סורק אפלה, טריינספוטינג) הטריד אותי במהלך הצפיה "למה לא הכניסו את הדיאלוג ההוא" או "למה הסצנה ההיא לא מופיעה".
      אני חושב שאם סרט מספיק טוב כדי לגרום לך לרצות לקרוא את הספר שהוא מבוסס עליו, רבים הסיכויים שתהנה בשני המקרים (לעיתים נוצר מצב שסרט מתעלה על המקור שלו – כמו 'דו"ח מיוחד' למשל – אבל זה כבר נדיר יותר).
      לגבי "קווין" – ראשית, קשה להעריך כמה מהאירועים שבספר יכנסו לסרט (שהוא כמעט שעתיים). בנוסף, הספר כולו מסופר מנקודת מבטה של האם ולכן כולו מושפע מהתפיסה שלה את הדברים. אין לי מושג אם בסרט של רמזי יהיה למשל ווייס אובר של אווה, באיזה סדר היא תציג את המאורעות ואולי היא תבחר בכלל להציג את הסיפור באופן "אובייקטיבי" יותר.
      כיוון שהספר גדוש מאוד, הוא עשוי לעזור להבין את הפסיכולוגיה של הדמויות באופן פרטני ורחב יותר (אלמנט שניתן להנות ממנו גם אחרי הצפיה בסרט).
      אני חושב שהסיבה העיקרית שבכל זאת הייתי קורא את הספר קודם נובעת מהקשר שקיים בין האופן שבו הוא כתוב להתפתחויות מסויימות בעלילה. אני לא בטוח כיצד רמזי תתרגם את זה למסך, אך זו עוד סיבה לחכות לתוצאה.

  2. פינגבאק: "חייבים לדבר על קווין", טריילר | פְריק – מגזין אלטרנטיבי

  3. פינגבאק: אונס בקולנוע, מבחן נשי | תרבות | סלונה

  4. אתי הגיב:

    קראתי את הספר . ספר מדהים וחזק לא ממולץ שנשים בהריון או שרק ילדו תקראנה אותו. בכל מקרה ספר שלא יכולתי להניחו מידי , הסוף היה מורט עצבים ומותח. ללא ספק ספק שהותיר בי רושם אדיר.

    אני בהחלט מצפה לראות הסרט. השחקנים אגב אכן בחירה מעולה , בעיקר טילדה סווילנטון.

  5. נוי אלון הגיב:

    אם יש ספר אחד שתקראו השנה או סרט אחד שתצפו בו השנה זה הוא!!!!

כתיבת תגובה

