היום בו הבס עצר מלכת

1. כבר הרבה זמן שלא ציפיתי לסרט בכזו עוצמה כפי שאני מצפה לראות את "צוללת". אחרי הטריילר הפנטסטי (שגרם לי לשמוע את ז'ק ברל נון סטופ בשבועיים האחרונים), איכשהו כל קליפ מתוכו רק גורם לי לרצות לראות אותו יותר. הקליפים הבאים חושפים אומנם השפעות ווס אנדרסוניות מובהקות (האופן בו מצולם המכתב בקטע הבא, הטאפטים הצבעוניים והטון ה-quirky לדוגמא), אך באופן כללי נראה כי מפעמת בו רוח מקורית שאינה שגרתית לסרטי התבגרות ועם בן סטילר כמפיק, שירים חדשים של אלכס טרנר ושחקן ראשי שעושה רושם מצחיק במיוחד, "צוללת" עולה לראש סדר העדיפויות הקולנועי שלי השנה.
2. לא ברור איזו חדשה משמחת יותר: הסברה המתחזקת כי פול תומס אנדרסון עתיד לביים את פרוייקט ה"מאסטר" שלו אחרי הכל, או שהוא עובד כבר על טיוטה שניה לתסריט המבוסס על ספרו האחרון של תומס פינצ'ון Inherent Vice, תוך התייעצויות עם הסופר עצמו ודיבורים על רוברט דאוני ג'וניור בתפקיד הראשי כבלש סטלן בסיקסטיז – והכל בזכות בחורה אחת בת 25
3. משך תקופה מסוימת במהלך חיי, פיתחתי אובססיה לווייט סטרייפס: התלבשתי באדום, לבן, שחור, ביליתי את זמני בניסיון לחקות את הקול הצווחני של ג'ק לצלילי fell in love with a girl, צחקתי אל מול הופעת האורח שלהם בסימפסונים, חדלתי מלאכול בס וחשבתי שהרחתי עכברוש. האלבום האחרון של הצמד אומנם פחות הבעיר לי את האוזניים ולפרק זמן ממושך הם אף נשתכחו מליבי עד להודעת הפירוק המצערת ועכשיו באיי.וי. קלאב מנסים להסביר לנו למה מג ווייט חשובה.
כאילו שהיה לנו ספק.
4. בשנים האחרונות קשה היה לי להתייחס ברצינות לגראמי, אבל עכשיו ארקייד פייר זכו בו על פרס האלבום וגם להם קשה לקחת את הגראמי ברצינות. נדמה לי שההפתעה האמיתית שלהם, כמו של מי שצפה בגראמי, נובעת מכך שבקטגוריה מול ליידי גאגא ואמינם, מישהו אשכרה התייחס להיותם מוסיקאים מוכשרים מאין כמוהם ואף תגמל אותם בהתאם. כבר ציינתי שריצ'רד ריד פרי הוא הג'ינג'י שאני הכי חולה עליו ביקום?
5. בשנה שעברה סיקרתי את מקבץ הפרוייקטים השאפתני של מישל גונדרי, וכעת נראה כי נוסף לו פרוייקט חדש, מסקרן עד להתפקע – עיבוד לספר "יוביק" של אייקונת המדע-הבדיוני, פיליפ ק. דיק. איכשהו, כשאומרים את השם מישל גונדרי לצד פיליפ ק. דיק, קשה לתפוס איך לא חשבו על זה קודם.
6. דניס קופר בפוסט מעניין שעוסק בסרטו האהוב עלי ביותר של וודי אלן (נכון להיום), "בעלים ונשים". צילום, משחק, עריכה, אווירה וסגנון משובחים עם חריפות ועוצמה שנעדרים מיצירותיו המאוחרות (אם כי את "כשתפגשי זר גבוה ומסתורי" חיבבתי מאוד).
7. Cold Weather, הוא סרטו השלישי של הבמאי ארון כץ. אני מרשה לעצמי להסתקרן.
פוסט זה פורסם בקטגוריה בקרוב!, מוסיקה, קולנוע אמריקאי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

