תמונות קצרות

מכירים את התמונות הללו שאתם רואים לראשונה ולפתע תסריט שלם מתגלגל לכם בראש? בבת אחת אתם פשוט מצליחים לזהות את השתלשלות האירועים הביזארית שהובילה לסיטואציה המצולמת וגם אם לאדם שמראה לכם את התמונות נורא דחוף שתגיעו כבר לתמונה בה הוא נופל מגמל חד דבשתי, אתם פשוט לא יכולים להוציא את זה מהראש.
אז עדי ושלי צילמו תמונה כזאת. תמונה שיש בה סוד. תמונה שיש מאחוריה חוויה. תמונה עם סיפור. המון סיפורים. אולי שניים. אולי אלף. לכן החלטתי לפצוח בפרוייקט כתיבה חדש, במהלכו אעלה סיפורים קצרים שהובילו לאותו רגע מדויק (עד שימאס לי). לא בטוח שמשהו מהם אכן התרחש, אך אין זה אומר שהם לא היו יכולים להתרחש. אולי בעולמות מקבילים.
סיפור 1: אנחנו מתעוררות בחמש לפנות בוקר
אנחנו מתעוררות בחמש לפנות בוקר, לא, בזריחה, לא, אנחנו לא מתעוררות בכלל. אנחנו ישנות. אנחנו ישנות, ישנות, ישנות, עד שצופר של מעבורת – לפחות נדמה לי שזאת מעבורת, בחמש, שש, עשר בבוקר – מעיר אותנו, אבל אז אני מבינה שלא, זו האזעקה של המלון, קוראת לכולם לצאת החוצה.
אני צועקת לשלי לקום.
"קומי" אני אומרת לה, "קומי, המלון נשרף".
שלי מתחפרת בכרית.
אני מנערת אותה מהמיטה והיא נופלת על השטיח.
שלי מתחפרת בשטיח.
אני ניגשת למראה וחוטפת חום. אני ושלי חזרנו אתמול ממסיבה, לא משהו מיוחד, סתם מסיבה, משום מה ציפיתי שהצרפתים יהיו הרבה יותר חרמנים ודלוקים ומזיעים, אבל לא. היו שם כמה פיירים ואנטואן ועוד בחור ממוצא אלג'יראי. למעשה, כמעט לא היו צרפתים בסתם מסיבה הזאת, רובם היו תיירים. כשאני ושלי קלטנו שרובם תיירים התבאסנו רצח. פשוט רצינו לירות לעצמנו בראש. במשך רבע שעה התווכחנו מי תירה למי בראש ("אבל אם אני אירה בשלך, מי ירה בשלי?"), עד שבאיזשהו שלב פייר הגיע ושאל מי מאיתנו רוצה להזדיין איתו מאחורי שיח. שאלתי את שלי מה לעשות אבל היא היתה מצוברחת. "לכי", היא אמרה לי, "לכי תזדייני מאחורי שיח, אני כבר אמצא מישהו שיסכים לירות לי בראש". איחלתי לה בהצלחה והלכתי להזדיין עם פייר.
לפייר היה זין קטן. שאלתי אותו האם לכל הצרפתים יש זין קטן והוא אמר לי שהוא לא הזדיין עם הרבה צרפתים. רק בחטיבה, עם חבר טוב שלו שאמור היה לעבור לפרובנס. הוא אמר שלחבר שלו היה זין ממוצע כזה, "אני לא יודע למה להשוות אותו", הוא אמר לי. "תשווה לשלך", אמרתי לו. פייר לא ענה. הוא רק עשה תנועה מוזרה עם הראש והשתעל. פתאום קלטתי שהוא גמר. התבאסתי רצח והלכתי לעשות פיפי מאחורי שיח אחר.
כשחזרתי למלון, שלי כבר הייתה שפוכה על המיטה. הטלוויזיה הייתה פתוחה על ערוץ בצרפתית ששידר שעשועון טריוויה עם חשפניות. בכל פעם שמישהו ענה תשובה נכונה, הן הורידו פריט לבוש. הנחתי שהמנצח יזכה לשכב עם אחת מהן או לפחות יקבל מציצה. קשה לדעת. אני לא דוברת צרפתית.
אז אני מביטה במראה, מזועזעת. ברקע האזעקה מצלצלת, כמו שעון מעורר של ענק. אני ושלי היינו אתמול כל כך גמורות, ששתינו ישנו עם האיפור. לא צעד חכם, אני מבינה, אלא אם כן מראה הליצנית המוכה חזר לאופנה.
הוא לא.
אני מחליטה לעטוף את שלי כמו גופה וקושרת קצה אחד של השמיכה עם וילון שאני מורידה מהאמבטיה. אני מושכת אותה מהווילון, חזק. האיפור של שלי נמרח על הרצפה כמו שובל דם ולרגע אני נבהלת כי אני לא מוצאת את הצעיף שקניתי ביום הראשון של הטיול אבל אז נרגעת כשאני רואה אותו על הצוואר של שלי.
אני גוררת את הגופה של שלי לאורך המסדרון, עד למעלית. המעלית מסריחה מגבינות. משום מה, כל מקום סגור בצרפת מסריח מגבינות. אולי זה קטע פסיכולוגי. אני תוהה האם הזין של פייר מריח כמו גבינה. כשאנחנו מגיעות ללובי הגופה של שלי מתעוררת ושואלת אותי מתוך השמיכה מתי ארוחת הבוקר. אני אומרת לה שאפילו בצרפת לא מגישים ארוחת בוקר באחת בצהריים.
המלון מתמלא קהל ואנחנו תופסות את הרגליים ורצות החוצה, עושות סיבוב כפול בדלת המסתובבת ורצות החוצה, חולפות על פני שלושה תיירים ורצות. אנחנו רצות מהר, עוקפות מוניות חונות, עוקפות שוטר, אנחנו צוחקות, מעמידות פנים שהשוטר רודף אחרינו, אנחנו רצות על גשר, רצות בשדרה עם עצי לימונים, רצות על המדרכה, מתנשפות. אנחנו מביטות אחת בשניה וצוחקות.
אמרתי לך שלא היינו צריכות לעשן בחדר, היא אומרת לי.
אני חוטפת ממנה את הצעיף ומביטה אל האופק.
לצעיף יש ריח של גבינה.
פוסט זה פורסם בקטגוריה תמונות קצרות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על תמונות קצרות

  1. גזר גמדי הגיב:

    מדהים ! אחלה סיפור ….
    (ואני לא סתם אומרת כי אני הגיבורה הראשית. חיחי)
    (:

כתיבת תגובה

