קל גלרון

לפני כשלושה שבועות: חזרתי לשמוע את האלבום של יונסי ואלכס, Riceboy Sleeps. ממש להקשיב לו. בשטף הבלתי פוסק של אלבומים חדשים, יצירות אמביינט קשה לשמוע במרוכז, בכל זמן שמתחשק. הן צריכות להתאים לאווירה או למצב רגשי מסוים. האמביינט עוזר לחלום טוב יותר. מזין פנטזיות. הבעיה שכמו כל סם טוב, כשההשפעה עוברת, הריקנות גדלה בהתאם. "קיץ אינדיאני" הוא אחד הטראקים המועדפים עלי מתוכו. דיכאון מתוק.
לפני כשבועיים: חזרנו ממקום לא זכיר ובדרך הביתה חבר שלי החליט שלכולם ברכב יש בעיית דיקציה. הוא ביקש מכל אחד מאיתנו להגיד את המילה "שוֹש" ובכל פעם שמישהו אמר את המילה "שוֹש", הוא טען שלא כך אמורים להגיד "שוֹש" ושלכל אחד מאיתנו יש בעיית דיקציה. כך, במשך רבע שעה כולנו אמרנו את המילה "שוֹש" באלף ואחת ווריאציות ועדיין לא הצלחנו. למעשה, אמרנו כל כך הרבה פעמים את המילה "שוֹש", עד שהמילה "שוֹש" איבדה ממשמעותה. באיזשהו שלב, לא היה לי מושג מה "שוֹש" אומר. זה גרם לי לחשוב שאם אני אפילו לא מסוגל לבטא מילה כמו "שוֹש", לא פלא שאנשים לא מבינים אחד את השני ושיש מלחמות ועוני ורעב. שלום עולמי לא יגיע עד שכל אחד מאיתנו ילמד להגיד את המילה "שוֹש" כמו שצריך, לא משנה כמה דוגמניות יתגייסו למשימה. פשוט אמרו "שוֹש". שוֹש. גם לחבר שלי יש בעיית דיקציה. נראה לי. שוֹש.
לפני כשבוע: התחלתי לראות את Bored To Death ("משועמם"), קומדיית-ניאו-נואר על סופר שתקוע בכתיבת הרומן השני שלו ובינתיים מתפקד כבלש פרטי (ללא רישיון), עם ג'ייסון שוורצמן וזאק גליפיאנאקיס. המון זמן שלא נהנתי ככה מסדרה. אני מת על ג'ייסון והמכנסיים החומים שלו והשומה שליד האף. נהנה מההומור הנונשלנטי. סביר שאכתוב עליה יותר כשאסיים את עונתה השנייה, בינתיים, פשוט תענוג.

לפני שישה ימים: סבלתי מכאב ראש בזמן הופעה של נורית גלרון וגיל שוחט בפסטיבל הפסנתר. היה יפה וגם כאב הראש לא היה נורא כל-כך. גלרון היא זמרת שאני מעריץ מגיל 17, ובשישי האחרון היתה זו הפעם הראשונה שראיתי אותה בלייב. בעליה לאולם כמעט והשתרכתי אחר משפחת האצולה (רפי, בסנדלים וגופיה לבנה עם שני יורשי העצר), אך לבסוף התכווננתי על הכניסה הנכונה ומצאתי את השורה שלי. חתך הגילאים במקום: 50 פלוס.
בשעה ורבע של הופעה (קצר אומנם, אך מרבית ההופעות בפסטיבל הפסנתר הן כאלה), ביצעה גלרון שיר של מרסדס סוסה מתוך אלבום קאוורים גנוז, עליו עבדה עם המתרגמת טל ניצן; ביצעה שני שירים עצובים שהלחין סשה ארגוב (בהם "היה נא טוב אלי"); ג'יברשה כמיטב המסורת הגלרונית לצליליהם של מלחינים קלאסיים שבקעו מאצבעותיו הזריזות של גיל שוחט עצום המימדים וקינחה ב"הוא" המשובב של יוני רכטר ("אבל כשזה מגיע לזה / זה לא זה").
הגוונים בקולה של גלרון יפהיפיים וניכר שהיא עדיין בכושר – דרמטית, וירטואוזית עם דיקציה מושלמת; גיל שוחט מוכשר כמו שד ומעורר חשק להאזין לו עוד כמה שעות. סך הכל החיבור בין השניים טבעי, אם כי חבל שגלרון מזינה את תדמיתה כזמרת טקסים עם מסה רצינית של שירי עצב. דווקא הקלילות של "הוא" הייתה חסרה לי קצת במופע הזה, שהיה בעיני יותר מרשים ממרגש.

אתמול: יצאתי עם זוג חברים למסעדת סושי. פרט לזוג נוסף שישב בירכתי המסעדה, היינו הסועדים היחידים במקום. למעשה, המסעדה לא משהו. הסושי סביר, הפאד תאי מעט דביק והנודלס לא להיט, אבל אני אוהב לבהות בסושי שף האסייתי מאחורי הפלטה השקופה, שניצבת בקו ישיר (מעט ימינה) מהשולחן שלנו. אני פשוט מאוהב בו. יש לו חיוך מתוק ופרצוף מצחיק כשהוא עושה את עצמו המום. בפעם האחרונה שהרהרתי בו, יצא מזה סיפור.
ניסינו לנחש בן כמה הוא (ידידה שלי טוענת שזה בלתי אפשרי – הוא יכול להיות בן 19 או בן 29), ומאיזה מוצא (ידיד שלי טוען שהוא לא יכול להיות יפני, כי פשוט "אין דבר כזה עובדים זרים יפנים"). אני מאוד מקווה שלא יסגרו את המקום עקב חוסר היענות או שחלילה יפטרו את האסייתי. לדעת שישנה מסעדה בה ניתן לבהות בסושי שף חמוד מתי שרק רוצים, הופכת את העולם למקום מנחם יותר עבורי (למרות שבדרך הביתה סבלתי מכאב בטן עמום ובחילה קלה).
קשים חיים.
פוסט זה פורסם בקטגוריה WHERE IS MY MIND, הופעות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על קל גלרון

  1. גזר גמדי הגיב:

    יש לי לבבות בעיינים כשאני רואה משועמם עד מוות, פשוט סדרה מקסימה ונפלאה !
    בטח זה גם מה שאתה מרגיש כשאתה רואה את הסושי-שף שלך …. שאגב אתה חייב להכיר לי,גם אני רוצה להתרשם עמוקות.

    רייסבוי סליפס אחד מאלבומי השינה הטובים,העביר אותי בנוחות דרך הרבה טלטלות אי שם במזרח הרחוק.

    טוב ביי

להשאיר תגובה

