במיטה עם כוס תה לו

1. זהו, בשעה טובה, הגיעו לחיקי Imperial Bedrooms ו- Glamorama, ובכך הצלחתי להשלים את אוסף ספרי ברט איסטון אליס שלי. וואו, זאת הרגשה טובה. את האוסף הזה התחלתי בסביבות גיל 18, והנה, 7 שנים אחרי והמדף נראה כמו שצריך (הוא לא באמת נראה ככה, כמו מקדש, סתם בשביל התמונה). הספר החדש הגיע בכריכה קשה, עטוי שרוול צהוב, אורכו פחות מ- 200 עמודים.
על הדרך העמסתי גם את החדש של תומס פינצ'ון (Inherent Vice), מה שיאלץ אותי כעת לסדר מחדש את העדפות הקריאה שלי. אוף. החיים קשים.
2. ארקייד פייר המעלפים אירגנו את ההופעה המדוברת שלהם בין חמישי לשישי לפנות בוקר ולצערי (או לשמחתי, תלוי איך מסתכלים על זה), הצלחתי לתפוס את השעה וחצי האחרונות. היה כיף! ב- Wake Up, עלו בי דמעות (שהספיקו להתייבש עד שהגעתי לעבודה, רבע שעה מאוחר יותר), Rococo, Keep The Car Runing, Power Out, Month of May ו- Ready to Start (שתפסתי מאוחר יותר בערוץ שלהם ביו-טיוב), עשו לי טוב על הנשמה (אבל מה עם Antichrist Television Blues?) . עם זאת, יש לומר שאומנם היה מהנה אך מטרי גיליאם ציפיתי ליותר. כבר יצא לי לראות הופעות מתועדות שלהם, ומבחינת בימוי, ההופעה במדיסון לא הייתה יוצאת דופן כל כך. אני מאמין שאפשר היה לעשות יותר.

ובכל זאת, כשמקשיבים ללהקה הזו (שלא מעטים השוו את ההאזנה לה לחוויה דתית, ובצדק), אתה פתאום קולט שמעבר לכל הבולשיט שבחיי היום-יום, הבינוניות שמציפה אותנו מכל כך הרבה מקומות והפילוג, השנאה והמוות שמעוררות הדתות השונות בעולם, אם יש משהו שבאמת שווה להאמין בו הם ארקייד פייר. אני אפילו אסחף ואומר שההאזנה להם גורמת לי לחוש אדם טוב יותר. אני מאמין להם, מאמין למוזיקה שלהם, מאמין לג'ינג'י המקסים, להרדי גרדי של רג'ין, להתחרפנות הילדותית של וויל ולכריזמה המיוסרת בעלת העוצמה הנבואית של וין. זה כל כך פשוט, כל כך יפה, לרגע אחד העולם הופך להיות מקום שבאמת שווה לחיות בו.
3. אפרופו ארקייד פייר – עדי אמרה לי בשבוע שעבר שוין באטלר מזכיר לה נורא את מייקל פיט וזה נכון. אם אי פעם יעשו עליהם סרט עלילתי, לפחות תפקיד אחד כבר מאויש! (למרות שאת פיט, בניגוד לבאטלר, אני לא תמיד סובל). מה שמזכיר לי שהוא משתתף בסדרה חדשה בבימויו של מרטין סקורסזה, בשם Boardwalk Empire (המבוססת על ספר באותו שם מאת נלסון ג'ונסון).
הסדרה מתרחשת במהלך שנות העשרים, ומתמקדת בגנגסטר/פוליטיקאי בשם נאקי תומפסון (אותו מגלם סטיב בושימי הנהדר), בתקופה בה לא ניתן היה למכור, לייצר או להוביל אלכוהול. עפ"י ההערכות, עלות הפרק הראשון בסדרה עומדת על 50 מיליון דולר (!). פרק ראשון (מתוך 12) של בורדווק אמפייר ישודר ב- 19 לספטמבר, 2010, ב- HBO.
ואיך אפשר בלי הטריילר:
4. לפני מספר שבועות נתבשרנו על מותו של הקומיקסאי המוכשר הארווי פיקאר. כמו לא מעט אנשים, גם אני התוודעתי אליו לראשונה דרך סרטם המשותף של רוברט פולצ'יני ושרי ספרינגר ברמן, "אמריקן ספלנדור". בעקבותיו אף קראתי חלק גדול מהאוגדן עב הכרס שלו, המכיל פיסות מחייו של פיקאר (שאף עפ"י שהוא משעמם בהתחלה, ככל שנכנסים אליו הוא מצליח לגעת).
לאחר שביימו את יומני האומנת ב- 2007, חוזרים "פולצ'יני את ספרינגר" עם סרט חדש ומעט אוף-ביט כהרגלם בשם: The Extra Man. קייטי הולמס, קווין קליין וג'ון סי. ריילי משתתפים; מבוסס על ספרו של המחבר האמריקאי ג'ונתן איימס.
5. Scott Pilgrim vs. the World, יעלה לאקרנים בסוף השבוע הקרוב בארה"ב. אם רק היה לי שק איגרוף במקום כרית, הייתי יכול לבטא את שמחתי מבלי להיאלץ לנקות כעת את כל החדר מנוצות.
פוסט זה פורסם בקטגוריה WHERE IS MY MIND, בקרוב!, ברט איסטון אליס, מוסיקה, ספרות פולחן, פינת יצירה, קולנוע אמריקאי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

