אני לא רוצה להתבגר!!!

birth.jpg

אני בן 25 היום.

כשאני אומר את זה ככה, זה נשמע כמו בנאדם שמכיר בזה שהוא אלכוהוליסט.

אכן, נעורים זה התמכרות. גמילה מהם כרוכה בתהליך ארוך ומכאיב של יסורים, תיעוב עצמי, התפייסות, וביקור בתחנות העבר.

העתיד נראה כרגע כמו אור של נר בטירה חשוכה, וגם העבר מתרחק ממני עד שאפשר לראות את הפסים המעט חלודים שחיי נסעו עליהם. אני רק מקווה שאהיה מספיק זמן על הרכבת כדי לחזות בנופים המרהיבים באמת.

כל מה שיש לי הוא רק ההווה.

מעבר לדיכאון הקיומי שתוקף כל יום הולדת מעל גיל 18, אני לא חושב שיכולתי לנסח את תחושותיי טוב יותר ממילות השיר הבא, שנכתבו ע"י אחד האנשים הבודדים שככל שהם מתבגרים, כך הם נעשים צעירים יותר –

את זה, אולי יותר מכל דבר אחר, אני מאחל לעצמי.

When I'm lyin' in my bed at night / I don't wanna grow up / Nothin' ever seems to turn out right / I don't wanna grow up / How do you move in a world of fog / That's always changing things / Makes me wish that I could be a dog / When I see the price that you pay / I don't wanna grow up / I don't ever wanna be that way / I don't wanna grow up

Seems like folks turn into things / that they'd never want / The only thing to live for Is today… / I'm gonna put a hole in my TV set / I don't wanna grow up / Open up the medicine chest / And I don't wanna grow up / I don't wanna have to shout it out / I don't want my hair to fall out / I don't wanna be filled with doubt / I don't wanna be a good boy scout / I don't wanna have to learn to count / I don't wanna have the biggest amount / I don't wanna grow up

Well when I see my parents fight / I don't wanna grow up / They all go out and drinking all night / And I don't wanna grow up / I'd rather stay here in my room / Nothin' out there but sad and gloom / I don't wanna live in a big old tomb On Grand Street

When I see the 5 o'clock news / I don't wanna grow up / Comb their hair and shine their shoes / I don't wanna grow up / Stay around in my old hometown / I don't wanna put no money down / I don't wanna get me a big old loan / Work them fingers to the bone / I don't wanna float a broom / Fall in love and get married then boom / How the hell did it get here so soon / I don't wanna grow up

cake.jpg

פוסט זה פורסם בקטגוריה WHERE IS MY MIND, כללי, מוסיקה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

6 תגובות על אני לא רוצה להתבגר!!!

  1. גזרגמדי הגיב:

    כמה טוב שיש עוד אנשים שמגיעים לרמת דכדוך היומולדת שאני מגיעה אליה ! צרת רבים- נחמה כולשהי. (שקר, זה לא מנחם אותי כלל)
    מקווה שהיום עבר עלייך בשלום, שואה כפולה-גם חג וגם יומולדת. מאחלת לך את כל הטוב, אבל את כווווווולו.
    אוהבת המון.
    אני.

    נ.ב
    הברכה והמתנה ימצאו את דרכם אלייך בקרוב.

  2. שירה הגיב:

    עד לפני שנה, כשמלאו לי 18 חורפים, גם אני מצאתי את אותו היום כתפילת אשכבה לנעורים האבודים והדבר היחידי שרציתי לעשות היה להתחפר מתחת לפוך ולא לצאת.
    אבל השנה, ביום הולדת 19, הבנתי לראשונה שאני כנראה מבכה משהו מאוד אמורפי וגם לא מאוד זוהר. רוצה לומר, שנות הנעורים שלי (ברובן) לא היו בדיוק סרט הוליוודי מהסוג העליז, ופתאום הבנתי שדווקא ככל שעוברות השנים, אני נעשית אדם שלם יותר, גם אם לא תמיד מרוצה.

    אני חושבת שכל אחד צריך להסתכל על זה בצורה הזו. ובכל אופן, שיהיה לך יום הולדת שמח! 8)

  3. freak הגיב:

    אני מתאר לעצמי ששנות הנעורים של רוב האנשים הם לא סרט הוליוודי מהסוג העליז (אלא אם אותם אנשים חיים בהוליווד והם עליזים), אך אצלי, ככל שאני מתבגר, התחושה של הזמן החולף מבהילה לפעמים – אני פתאום קולט שלעולם לא אהיה יותר בן 21 או בן 23 וכן הלאה. ההרגשה הזו שהחיים מאיצים קדימה היא לא משהו שאתה חווה בעשרים השנים הראשונות לחייך. הפעולות שלך תחומות בזמן – מסגרת שככל הנראה תתהדק עם השנים, ואני רוצה להאמין שיש לי את כל הזמן שבעולם לעשות הכל… 😐

    בכל אופן, תודה על האיחול הלבבי 😆
    הלכתי לאכול מצה.

  4. גושפנקא הגיב:

    גם לי יש יומולדת 25 מחר, ואני לא יכולה שלא להזדהות…

    בכל מקרה שיהיה במזל טוב 🙂 איכשהו גיל 25 נראה לי כמו גיל מושלם, שצריך להפיק ממנו את המירב.
    שיהיה בהצלחה עם זה!

  5. G.M הגיב:

    25 שנה מאחורייך… אתה יכול מצד אחד לבכות על מה שלא הספקת,מה שלא עשית, מקומות שלא ראית, אנשים שלא הכרת וחוויות שלא חווית. העבר לא היה טוב יותר. אנשים המון פעמים מסתכלים על העבר בסוג מעושה של ערגה ונוסטלגיה. מדוע? ההווה תמיד אינו סקסי. הוא בד"כ שגרתי וסיזיפי ודי משעמם ובנאלי, ואילו העתיד: או שחוששים ממנו או שכל הזמן רודפים אחרי משהו שלא יקרה. אכן, נאלצנו להיתקע עם ההווה. זה הדבר היחיד שהוא ממשי. אנשים מבזבזים את רוב חייהם – רוב ההווה שלהם – בהתרפקות על העבר או בציפייה טיפשית וחסרת בסיס אל עבר עתיד זוהר וטוב יותר, או שעושים את שניהם בו זמנית. לרגל יום הולדתך ה-25 אני מאחל לך שתצליח להשתחרר מהעבר החלוד ולהניח לחששות מפני העתיד הערטילאי ותנסה לחיות את ההווה. אתה לא רוצה להיהפך לאחד מאלו שכל חייו חי את עברו או את עתידו (שלא הוגשם)…

  6. freak הגיב:

    Life is what happens to you while you're busy making other plans וכו'. בסדר, ידוע. נאום התוכחה הזה לא מחדש רבות, כי מעבר לכך, מה שמעיק עלי הוא לאו דווקא ההתרחקות מאיזשהו עבר אקזוטי, אלא ההכרה בכך שהחיים נעים קדימה ונעים מהר (וגיל 25 זו בדיוק הנקודה שזה טופח לך על הגב ולא סתם מושך לך בשרוול), עם כל המשמעויות שנגזרות מכך (ואני לא מדבר על בוטוקס. זה בגיל 26).
    ישנם אנשים שחיים את ההווה עפ"י יעדים שהם רוצים להגיע אליהם בעתיד, ישנם כאלו שחיים אותו עפ"י ניסיון העבר. אלו שני כיוונים שלא קל להתעלם מהם גם אם אתה מאוד רוצה. קל להגיד לאנשים "פשוט תחיו", כשאתה חי בעולם נטול ציפיות (ויש) עם המון כסף (שאין), בו אתה פשוט יכול לעשות מה שאתה רוצה (ברמה הפרקטית). חוץ מזה, אף אחד לא אומר שהעתיד שאתה מצפה לו לא יתגשם. זה כל הטוב והרע בעולם הזה. שום דבר לא צפוי.

להשאיר תגובה

