של מי השורה הזאת בכלל?

paper.jpgשיגרה בריאה (אם אכן יש דבר כזה), מורכבת מסדרה של טקסים. אחד הטקסים החביבים עלי מתרחש ביום שישי, ומורכב מהתייחדות שלי עם עיתוני סוף השבוע בבית השימוש. אל תגידו איכס, הרי ברור לי שגם אתם עושים את זה, כמו שברור לי מהו הצבע השולט באסלתכם רגע לפני שאתם מורידים את המים (צהוב זרחני, כמובן).

אם יש משהו שאני אוהב לרפרף עליו לקראת היציאה (מהשירותים), הוא לוח השידורים של ערוצי הסרטים בטלוויזיה. יותר מלקרוא את תקצירי הסרטים (המחשבה שיש מישהו בעולם הזה שהעבודה שלו היא לדחוס עלילות של סרטים לשתי שורות בעיתון היא מטורפת בעיני), אני נהנה לקרוא את "ביקורת השורה" המובלטת בסופם. מדובר לרוב בביקורות די מטופשות (שאחרי שאתה קורא אותן גם אתה מרגיש קצת מטופש), שבעבר נהגו להכעיס אותי, בזמן שהיום אני מתייחס אליהן כלא יותר מקוריוז משעשע, כמו ליצן רוסי שיכור בקרקס שעושה ג'אגלינג.

על אף שמדובר בנוהג די מפוקפק שמעולם לא השפיע על הרגלי הצפיה שלי (ולכן גם די מיותר), בדומה לשיטת הכוכבים, לפעמים אנשים פשוט רוצים את השורה התחתונה. ההבדל הוא ששיטת הכוכבים מרמזת שהמבקר העניק אותם תוך שיקלול סך כל האלמנטים המרכיבים את הסרט, ואילו הביקורת המקוצרת נראית לרוב כמו תוצאה של תסמונת טורט – כשהיא כתובה היטב היא יכולה להיות מדוייקת ומכאיבה וכשהיא כתובה רע (כלומר, בעיתונים), היא מצטיירת כמו סתם הפלצה אוטיסטית (וכן, לסכם כל סרט אימה ב- 7 לילות בביטוי "אשרי המאמין!", זה דבר מפגר. צר לי).

עם זאת, ידוע שהאנשים שבאמת יודעים לכתוב לא מופיעים בעיתון, ולפיכך החלטתי להעלות את ביקורות השורה הנפלאות של חברתי הטובה ביותר, עדי.

הבחורה המגניבה הזו (שהיא חובבת מושבעת של סאלינג'ר, אוסטר ובקבוקי דיאט קולה), מטיילת לה כעת ברחבי הודו ותאילנד (לא בו זמנית, אני מניח), ובתקופת הכרותנו נהגתי להשאיל לה סרטים שאהבתי ואז לקרוא בשקיקה את תגובות ה- SMS שהייתה שולחת לי, לאחר שסיימה לצפות בהם. ההודעות הללו, אשר נשמרו בקנאות מספטמבר 2008 ושעשעו אותי בכל פעם שהמתנתי בתור לקופת חולים, ייזכו כעת בדקות התהילה שלהן, ויועברו אל מחוץ לסלולאר העייף שלי אל זיכרון רחב הרבה יותר – שלכם. כמובן שעדי כלל לא אישרה את המהלך הזה אבל היא בהודו ואני כאן כך שאין לה הרבה ברירות. אשרי המאמין! 

מצוץ מהאצבע (Thumbsucker): "עדי + ג'סטין לנצח שתי נשיקות במצח!! איזה יופי (גם הסרט וגם ג'סטין המעלף)".huckabees.jpg

רוע (Ondskan, שבדיה/דנמרק): "לא ממש התחברתי, ומה זו לעזאזל השפה הזו? שוודית? לא ברור.. כן הוא קודר ומורט עצבים אבל לא הצלחתי ממש להכנס לתוכו ולחוש את הזעם וגם לא הכי התחברתי לדמות הראשית, הוא היה קצת תפל בשבילי ואכן, החרא היה נקודת שיא מסוימת".

אני אוהב האקאביז (I Heart Huckabees): "הסרט מאוד פילוסופי ומעניין, בהחלט דרוש ריכוז מלא. מאוד אהבתי אותו ופעם ראשונה שאני רואה סרט שהוא פשוט כולו פילוסופיה. זה מרטיט לחלוטין".

מדעי החלום (The Science of Sleep): "הסרט מעולה! אני כה שמחה שהוא שלי לנצח נצחים! הוא כ"כ מזכיר את שמש נצחית. הוא סוג של גאון. השחקנית מ'למינג' נורא התחבבה עליי".

sleep.jpg בחירות או לא להיות (Election): "הסרט היה נחמד, משב רוח קליל כמו שאומרים. ריס אכן כלבה מעצבנת ומסכן מר מ', איזה אומלל הוא היה עם העקיצה בעין! ריחמתי על האפס הזה".

חיים בין השורות (The Squid and the Whale): "אויש, איזה סרט נפלא ועצוב, משפחה דפוקה ומאוד מעניינת. התמנון והלוויתן זה שם הרבה יותר טוב. הגלגול? מאוד קפקאי!".

מלה נוצ'ה (Mala Noche): "ראיתי את הסרט, והאמת לאמיתה היא שלא אהבתי במיוחד, למרות שיצרתי אווירה מתאימה.." (עדי, לאחר שגיליתי לה שהסרט בוים ע"י גאס ואן-סנט): "או מיי גאש! זאת האינפורמציה החשובה שהסתרת ממני בעורמה! אני לא אוהבת את הונס-ואנ-סנט הזה" (בהזדמנות זו, אולי ראוי לציין שהסרט השנוא ביותר על עדי הוא "אלפנט").

Art in Progress – Takashi Murakami (סרט תעודי על האמן היפני, ומחבר תיאוריית ה"סופרפלאט", טקאשי מורקמי): "לא הייתי מתנגדת לבובה קטנה שלו בבית ואפילו קעקוע של פרח שלו על התחת. אני גם סופר פלאט. איזו שפה ביזארית היפנית הזו, היא גורמת לג'יבריש להישמע סופר הגיונית".

tm.jpg

לקרוא ולשרוף (Burn After Reading): "ממש נהנתי בסרט, הוא היה מעולה לטעמי! מאוד מצחיק ומאוד האחים כהני! בראד הרג אותי, קלוני היה מצחיק מאוד ולינדה ליצקי הייתה דובדבן! סרט מופלא".

אינסומניה ואני לא שם (I'm Not There & Insomnia): "ראיתי אינסומניה – ממש סרט נחמד! וגם ראיתי אני לא שם – הזוי, מורכב ומעניין".

פלזנטוויל (Pleasantville): "ראיתי פלזנטוויל ואפילו עם חברים, היה חביב…".

שכונה בהפרעה (The Chumscrubber): "סרט ממש טוב! לא גילית לי שג'סטין אהובי שם. איזה אנשים שרוטים! אהבתי את הסרט".

הר ברוקבק ( – – זהירות ספויילר!! – – Brokeback Mountain): "נהניתי מהסרט, הוא היה ממש יפה! אני מתה על הית' לדג'ר אבל חבל שהוא מת (ולא עליי). סרט ממש מרגש ועושה לי חשק להיות הומו".

בלתי שביר (Unbreakable): "הסרט היה חביב, הייתי משנה בו כמה דברים ובעיקר את ברוס וויליס, אנ'לא סובלת אותו! ברוס וויליס רקוב".

מוכה אהבה (Punch-Drunk Love): "איזה סרט מוזררר! זה לא מה שציפיתי אבל אני שמחה על כך! ג'יזס איזה סרט. לשחקן אהוב ליבך (פיליפ סימור הופמן) אומנם היה תפקיד זעיר אבל הוא בהחלט מיצה אותו. זו גם פעם ראשונה שאני אהבתי את סנדלר ובטח היחידה".

foe.jpg

סיפורו של האלאם פו (Hallam Foe): "הסרט היה מאוד יפה ונהנתי, ג'יימי בל היה מדהים, אני חושקת בו".

חוקי המשיכה (The Rules of Attraction): "וואי, סרט לא רע בכלל. כשראיתי אותו פעם לא אהבתי, אבל עכשיו הרגשתי כאילו אני רואה הכל מהראש של אליס. איזה קטע שזה שון בייטמן? אח של אמריקן פסיכו. אני מתה כבר לראות אותו! רוק אנד רול! וכן, שמתי לב לגניבות, זה שיעשע אותי. לדוסון היה תפקיד מעניין וממש שנאתי אותו, מה שאומר שהוא צלח את המשימה".

החלום של מרטין (Drømmen, דנמרק): "ראיתי את הסרט, הוא חביב מאוד, קצת מייאש, מזל שהסוף שלו טוב! פריץ? מרטין? איבן?".

שורטבאס (Shortbus): "שורטבס סרט אדיר והכי נועז שראיתי".

הכל מואר (Everything Is Illuminated): "ראיתי הכל מואר ומאוד התאכזבתי, הסרט לא משקף בכלל את נפלאות הספר! והסבא הזקן נורא דוחה!".illuminated.jpg

המשחק ופשעים ועבירות קלות (Crimes and Misdemeanors & The Game): "ראיתי המשחק, סרט נהדר! פשעים ועבירות קלות היה חביב. כן, זה מזכיר את נקודת מפגש מאוד, מצחיק שבסרטים המודרניים הוא משתמש בשחקנים יפים ובישנים בשחקנים מכוערים".

השער התשיעי וכלבי אשמורת (Reservoir Dogs & The Ninth Gate): "סרט די רקוב השער התשיעי, וראיתי כלבי אשמורת, סרט מצוין!".

סרטים נוספים שעדי אהבה (וגם אני למעשה): אדפטיישן, אמריקן ספלנדור, ביג ליבובסקי, דוני דארקו, האביר האפל, הבן של רמבו, החולמים, המורה לפסנתר, השעות, חסין מוות, להיות ג'ון מלקוביץ', להרגיש בבית, לידה, מלהולנד דרייב, מרגו בחתונה, סופרבאד, סינקדוכה ניו-יורק, טוקיו!, רוקדת בחשכה, שמש נצחית בראש צלול.

סרטים נוספים שעדי שנאה (או סתם לא השתגעה עליהם): אלפאוויל, גומורה, דור הביט, לילות אל.איי, לרוץ עם מספריים, מארי אנטואנט, משמרת לילה, ספק, פרחים שבורים, קדימה תריץ אחורה, רכוש פרטי, רמז לסקנדל, סרטי אקשן, סרטי אקשן עם ברוס וויליס.

בפעם הבאה: ביקורת-שורה על ספרים! צפו פגיעה.

נ.ב אוף עדי, אם את קוראת את זה, אני מתגעגע!

פוסט זה פורסם בקטגוריה הפינה של עדי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על של מי השורה הזאת בכלל?

  1. גזר גמדי הגיב:

    כפית !
    מה זה ? פרצוף ההלם שלי מאוד לא מחמיא לי כנראה, שמתי לב שאנשים בוהים בי. פינה משלי בבלוג המטורף שלך ? מוחמאת זה בלשון המעטה !
    בקרוב נשלים הרבה פערים, ואסאמאסים חדשים ישלחו …
    אוהבת ומתגעגעת.
    שלך,גמדי. 😆

  2. ארז הגיב:

    רעיון נחמד ביותר! אבל מאוד מעניין אותי הכיצד היא מצליחה לכתוב כל כך הרבה תווים בכל סמס.
    רק לציין, ששנאתי שנאתי שנאתי את חיים בין השורות. דמויות מגעילות, שהעלו אצלי תחושת קבס לכל אורך הסרט. נוח באומבך ולורה לייני הם השטן ואישתו הנוראית! 😈

    פשעים ועבירות קלות הוא הסרט האהוב עליי של אלן, ואחד הסרטים הנהדרים ביותר שראיתי.
    לא הבנתי מה ספוילר במה שהיא כתבה על הר ברוקבק.

    ובזאת הגיע הזמן לציין כי אני מאוד מאוד מחבב את הבלוג שלך. אני מאוד נהנה מהפוסטים ומהגיוון (בתוך הבלוג ולעומת בלוגים אחרים שאני קורא/מכיר).
    בזאת יש לך קורא הדוק וקבוע. מקווה מאוד שקצב כתיבת הפוסטים ישאר כמו שהוא עד עכשיו. זה נהדר! אשמח לעוד קצת עיסוק במוסיקה.

  3. freak הגיב:

    אני חייב להודות שרימיתי קצת (אבל ממש קצת), בכך שחלק מביקורות השורה היו מורכבות משתי הודעות שחיברתי ביניהן.
    את נוח באומבך אני דווקא ממש אוהב, ולמרות שראיתי את "חיים בין השורות" המון פעמים (ובעקבותיו התחלתי לשמוע קצת ברט יאנש), אני חושב שאת "מרגו בחתונה" אני אוהב אפילו יותר (בין היתר בזכות ניקול קידמן). יש לו נטיה לברוא דמויות אגואיסטיות עם אישיות מחורבנת שעל פניו אין מה לאהוב בהן אבל איכשהו הן מצחיקות אותי. אני אוהב גם את התחושה האינטלקטואלית שהוא יוצר בסרטים שלו שדווקא מעלה בי אסוציאציות לסרטים מוקדמים של וודי אלן.
    לגבי הר ברוקבק, זה באמת לא ספוילר (איכשהו המוח שלי זכר את התוצאה הסופית שבסרט הפוך… ).

    נ.ב אני שמח לשמוע שאתה נהנה מהבלוג, עדיין מפתיע אותי לדעת שאני לא כותב אותו לעצמי :mrgreen:

כתיבת תגובה

